۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روز قدس در سایه سخنرانی رهبر انقلاب پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود/ حمایت از جبهه مقاومت در راستای تامین امنیت کشور است
کد خبر: ۳۴۲۴۱۲ نویسنده: سرهنگ علی کوچک‌خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲ ساعت: ۸:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول عقیدتی سپاه قزوین:

روز قدس در سایه سخنرانی رهبر انقلاب پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود/ حمایت از جبهه مقاومت در راستای تامین امنیت کشور است

مسئول عقیدتی سپاه استان قزوین گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس امسال، تاثیر گذاری بسیار زیادی داشته و از هر سال پررنگ تر خواهد بود؛ زیرا دارای مخاطبین جهانی است و در سطح گسترده مخابره می‌شود.

روز قدس در سایه سخنرانی رهبر انقلاب پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود/ حمایت از جبهه مقاومت در راستای تامین امنیت کشور است

سرهنگ علی کوچک‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره اهمیت روز قدس اظهار کرد: روز قدس روز اسلام است و طبق گفته امام خمینی(ره) وحدت اسلامی در راستای دفاع از کیان اسلامی بوده و ایده و طرح دفاع از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم به‌عنوان یادگار ایشان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: فکر بلند و ضمیر آگاه امام خمینی(ره) این مکانیزم را طراحی کرده و طبق آن هر سال شاهد دفاع از مردم فلسطین هستیم که خود این موضوع به عنوان استراتژیک‌ترین طرح قرن دارای تاثیر و عامل وحدت بخش است.

مسئول عقیدتی سپاه قزوین عنوان کرد: دشمن و رژیم صهیونیستی ادعای نیل تا فرات کرده اما امروز شاهد این هستیم که درون مرزهایش برای خود دیوار سیمانی کشیده که این امر نتیجه وحدت و تلاش مسلمین و تمام آزادی‌خواهان جهان است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به روز قدس امسال گفت: همه گیری جهانی کرونا از اهمیت روز قدس امسال نمی‌کاهد و آن را کمرنگ نکرده است، البته ایده‌های مبارزاتی، انقلابی و جهادی همواره مخالفانی داشته و برخی جریانات سازش کار در کشور و سطح منطقه با ابزارهایی که در دست دارند کمرنگ شدن اهمیت روز قدس امسال را القا می‌کنند اما در حقیقت این اتفاق رخ نمی‌دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس امسال تاثیر گذاری بسیار زیادی داشته و از هر سال پررنگ‌تر خواهد بود؛ زیرا دارای مخاطبین جهانی است و در سطح گسترده مخابره می‌شود، در کنار این سخنرانی ما نیز در فضای مجازی به‌عنوان مدافع آرمان فلسطین و کیان اسلامی رخدادهای تاریخی مقاومت و جنایات رژیم صهیونیستی را منتشر می‌کنیم.

ساعت شنی سقوط رژیم صهیونیستی به حرکت درآمده است
وی افزود: مخابره معنا و دفاع از آرمان فلسطین تا آزادی قدس ادامه دارد و باید اشغالگران و سلطه‌گران از فلسطین و منطقه خارج شوند، درواقع با تعیین روز قدس مقاومت اسلامی جانی تازه گرفت و به همت سردار شهید سلیمانی محور مقاومت به بیدار باش ملت‌ها و هشدار باش به حامیان این رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

کوچک خانی ابراز کرد: روز قدس وحدت بخش جامعه اسلامی و قرارگاه امت اسلامی به شمار می‌آید و ما اکنون درحال جهاد عظیم با جبهه استکبار هستیم که جریان سازش و ارتجاع در منطقه نیز با آن در یک جبهه قرار داشته و فلسطین را اشغال کرده‌اند؛ اما روز قدس همچون سوزنی حباب این رژیم اشغالگر را سوراخ کرده و اثرات آن درحال کمرنگ شدن است.

وی با بیان علت حمایت برخی کشورهای منطقه از اسرائیل عنوان کرد: کشورهای حامی اسرائیل و جریان سازش که عربستان در راس آن قرار دارد دست نشانده و وابسته همه جانبه به این رژیم هستند، از این رو در راستای سیاست‌های استکباری قدم برمی‌دارند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: پیش از انقلاب شاه عربستان و ایران در نوکری امریکا با هم رقابت داشتند، با پیروزی انقلاب اسلامی عربستان این راه را ادامه داد؛ زیرا حفظ خود را مدیون آن‌ها می‌دانست اما اکنون با کاهش قیمت نفت و اختلاف بین امریکا و عربستان این اتحاد استراتژیک درحال از بین رفتن است و این اختلافات نشانه خوبی است.

وی با اشاره به عدم موفقیت اسرائیل در هویت بخشی به خود گفت: رژیم صهیونیستی تاکنون در هویت بخشی به خود موفق نشده و به طور رسمی جزء کشورهای غربی، شرقی، اسلامی و یا هم پیمانِ جایی نیست، طرح و بحث‌هایی همچون معامله قرن یا سازش نیز منجر به شکست شده و اقدامات یاسر عرفات نیز مانع از مقاومت نشده است.

مسئول عقیدتی  سپاه قزوین تاکید کرد: ساعت شنی سقوط رژیم صهیونیستی به حرکت درآمده و پس از پیروزی انقلاب سرعت گرفته و احیا شده و به یاری خداوند به آرمان فلسطین که آزادی است دست خواهیم یافت.

محور مقاومت به بیدارباش ملت‌ها و هشدارباش حامیان رژیم اشغالگر تبدیل شده است

وی درباره شباهت اسرائیل به ویروس کرونا ابراز کرد: کرونا نظم جهانی، سلامت، روابط اقتصادی و فرهنگی را مختل کرده، اسرائیل نیز با عنوان کووید 1948 با تاثیر بر روابط و مناسبات بین المللی حالت عادی روابط را بر هم زده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالت عادی باید کشورهای اسلامی و عرب از هم کیشان و همنوعان خود دفاع کنند اما با فعالیت کووید 1948 این مناسبات مختل شده، بنابراین لازم است این ویروس جهانی ریشه کن شود، امام خمینی(ره) نیز مشکلات جهان اسلام را ناشی از امریکا و اسرائیل می‌دانستند.

وی با بیان اثرات و علل دفاع از آرمان فلسطین و حضور ایران در حمایت از کشورهای منطقه اظهار کرد: دفاع از مظلوم در وهله نخست جزئی از آرمان‌های اسلامی و دینی محسوب می‌شود، از این رو هنگامی که بخشی از سرزمین‌های اسلامی تاراج شده دفاع از آن بر مبنای آموزه‌های دینی و اعتقادی ضرورت دارد.

کوچک خانی افزود: امروز امنیت در منطقه همچون حلقه زنجیر به هم متصل است، بنابراین داشتن همسایه‌های امن لازمه ایران امن به شمار می‌آید، درواقع عمق استراتژیک برای حفظ اسلام و انقلاب حمایت و حضور در جبهه مقاومت است و ما همواره از آن‌ها حمایت معنوی و انگیزه بخشی نیز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ما برای تامین امنیت خود در کشورهای منطقه حضور داریم و نمی‌توانیم نسبت به محور مقاومت بی تفاوت باشیم و این استراتژی کاملا منطقی و عاقلانه است، زیرا مشکل اصلی اسرائیل و امریکا ایران است اما ما به آن‌ها اجازه موفقیت در اهدافشان را نخواهیم داد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان