۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کاهش ۲۵ درصدی آمار اهدای خون/ بهبود یافتگان کرونا در قزوین پلاسما اهدا می‌کنند
کد خبر: ۳۴۲۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد

کاهش ۲۵ درصدی آمار اهدای خون/ بهبود یافتگان کرونا در قزوین پلاسما اهدا می‌کنند

 مدیرکل انتقال خون استان قزوین از اجرای طرح دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در قزوین خبر داد.

کاهش ۲۵ درصدی آمار اهدای خون/ بهبود یافتگان کرونا در قزوین پلاسما اهدا می‌کنند

مهدی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اجرای طرح نذر خون در استان اظهار کرد: اهداکنندگان خون در ایام ماه مبارک رمضان می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 12:30 ظهر و پس از افطار نیز از ساعت 21 تا 30 دقیقه بامداد به مرکز انتقال خون قزوین مراجعه کنند.

وی افزود: مراکز اهدای خون استان در شهرهای قزوین و تاکستان همه روزه به جز ایام تعطیل پذیرای اهداکنندگان است و طرح نذر خون تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا در آمار اهدای خون تاثیر داشته؛ به طوریکه از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون نزدیک به 25 درصد کاهش آمار داشتیم.

وی عنوان کرد: از مردم عزیز استان می‌خواهیم که برای جبران این کمبود در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت داشته باشند؛ چراکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است؛ هرچند که خوشبختانه در استان بحران کمبود فرآورده‌های خون نداشتیم.

اکبری در ادامه از اجرای طرح دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در قزوین خبر داد و گفت: در ابتدا 14 استان از طرف سازمان انتقال خون ایران برای اجرای این طرح معرفی شدند که قزوین جزو این استان‌ها نبود.

وی بیان کرد: با رایزنی انجام شده با سازمان انتقال خون کشور، موافقت‌های اولیه برای اجرای طرح دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در قزوین انجام شده و دستگاه و تجهیزات لازم وارد استان شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در حال انجام کار‌های معتبرسازی و استانداردسازی آن هستیم و در این هفته تلاش می‌کنیم که بحث اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته از کووید 19 راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/7003

  

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان