۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش شوند
کد خبر: ۳۴۲۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین:

نمایندگان مجلس مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش شوند

مسئول بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر قزوین با اشاره به موضوع اجرایی شدن پنهانی سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مانع از اجرای این سند شوند.

نمایندگان مجلس مانع اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین با حضور لطف الله سیاهکلی مرادی، منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهدی بردبار، مسئول کانون مهدویت دانشگاه فرهنگیان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش پرداخت و نوع نگاه والای رهبری به دانشگاه فرهنگیان در سالروز ورود ایشان به این دانشگاه را تبیین کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولین به مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش شدند و از بی‌توجهی مسئولین استانی به این دانشگاه ابراز گلایه کردند.

سیاهکلی مرادی با تائید صحبت‌های مسئول کانون مهدویت دانشگاه فرهنگیان قزوین راه حل توجه بیشتر مسئولین به دانشگاه فرهنگیان را مطالبه‌گری دانشجویان از مسئولین و برگزاری جلسات متعدد و مناظره دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان با شرکت مسئولین در مناظره‌ها دانستند.

در ادامه جلسه خسروی فرد، مسئول بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر به موضوع اجرایی شدن پنهانی سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش پرداخت و خواستار برخورد و جلوگیری از اجرای این سند توسط نمایندگان استان در مجلس آینده شد و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان سندی جامع و ملی مطالبه کرد.

برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در این رابطه گفت: متاسفانه نگاه اکثر دولت مردان نگاه صفر و یکی است یعنی در نگاه آن‌ها یا یک چیز مطلقا بد است و یا یک چیز مطلقا خوب. در صورتی که رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ فرمودند که ما باید نکات مثبت آن را بیابیم و برای خود یک سند جامع ملی طراحی کنیم.

وی افزود: هنوز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نخوانده‌ام و نمی‌توانم نظری درباره این سند بدهم، اما دلیل اصلی اجرایی نشدن چنین اسنادی، در تعیین نشدن بودجه مورد نظر برای اجرایی کردن سند است.

سیاهکلی مرادی تصریح کرد: در برخی از اسناد فقط به صورت کلی مطالبی بیان شده است، اما نحوه اجرای نکات بیان شده در سند تبیین نشده است، در حالی که سند ۲۰۳۰ ریز به ریز نحوه اجرای موارد گفته شده در سند را بیان کرده است، بنده موافق سند ۲۰۳۰ نیستم، اما نحوه طراحی و ساختار نگارشی این سند را مناسب می‌دانم.

محمد بابایی نژاد نیز با اشاره به نحوه انتخاب مدیران استانی گفت: در هنگام انتخاب رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان، بنده با دو نماینده فعلی استان گفتگو کردم و از آنان خواستم که ملاک‌های انتخاب مدیران استانی را بیان کنند، اما آن‌ها صراحتا گفتند که ما در انتخاب مدیران دخالتی نداریم؛ در حالی که بنده نامه‌های این نمایندگان را که با موضوع انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان بوده را در اختیار دارم.

منتخب مردم قزوین آبیک و البرز در ادامه تصریح کرد: ما باید بجای معرفی افراد به استانداری برای انتخاب مدیریت یک سازمانی مثل آموزش و پرورش، ملاک‌ها و شاخص‌های کمی معرفی کنیم تا بدین وسیله بتوانیم افراد را بسنجیم، مثلاً شاخص‌های کیفی مانند با تقوا بودن قابل سنجیدن نیست، اما امروزه علم دیجیتال توانایی تبدیل شاخص‌های کیفی به کمی را دارد و ما باید از این توانایی استفاده کنیم.

در پایان جلسه، منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز با استقبال از ادامه دار بودن چنین جلساتی در هفته‌های آینده، از دانشجویان حاضر در جلسه خواست تا با توجه به گفتگو‌های صورت گرفته چند شاخص کمی برای مدیران استانی تبیین کنند، علاوه بر این برای جلسه بعدی یک موضوع خاص را انتخاب کنند تا درباره همان موضوع به گفتگو بپردازند و به نتیجه مشخصی برسند و همچنین خواستار برگزاری مناظره بین وی و مدیرکل آموزش و پرورش استان در دانشگاه فرهنگیان شد که هماهنگی این مناظره را دانشجویان حاضر در جلسه به عهده گرفتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان