۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توزیع ۱۲هزار بسته معیشتی در روستاهای قزوین/ چتر حمایتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر سر نیازمندان
کد خبر: ۳۴۱۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۱۰ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از آغاز "کمک مومنانه" در مناطق محروم؛

توزیع ۱۲هزار بسته معیشتی در روستاهای قزوین/ چتر حمایتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر سر نیازمندان

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین ۱۲ هزار بسته‌ی معیشتی برای افراد آسیب‌دیده از جمله کارگران فصلی و نیازمندان که تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی نیستند، تهیه شد که این بسته‌های معیشتی در شهرستان‌های استان قزوین از جمله مناطق الموت و طارم توزیع شد.

توزیع ۱۲هزار بسته معیشتی در روستاهای قزوین/ چتر حمایتی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر سر نیازمندان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ رزمایش کمک مومنانه بخش الموت شرقی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین، حوزه مقاومت بسیج شهید حدادی و خیرین در الموت آغاز به کار کرد، در این طرح ۱۲هزار بسته معیشتی برای نیازمندان شهرستان قزوین درنظر گرفته شده که در مناطق محروم از جمله طارم توزیع می‌شود.

سید علی بابایی در مراسم رزمايش کمک‌هاي مومنانه‌ی شهرستان معلم کلایه الموت اظهار کرد: مردم معلم کلایه همانند سایر مردم برای مقابله با کرونا در فعالیت‌هایی نظیر تولید ماسک، ضدعفونی‌کردن‌ معابر و تهیه‌ی اقلام بهداشتی توسط بسیج خوش درخشیدند.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد منطقه‌ی معلم‌کلایه نسبت به سایر مناطق کمترین آمار بیماران کرونایی را داشته‌ باشد همکاری همه جانبه‌ی مردم بود.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین درباره‌ی اجرای رزمایش کمک مومنانه اذعان کرد: نیروهای بسیج و سپاه بعد از شنیدن فرمان رهبر انقلاب درباره‌ی رزمایش کمک مومنانه از بعدازظهر همان روز به کمک خیرین و ادارات مربوطه اقدامات اولیه نظیر شناسایی مردم آسیب‌دیده را آغاز کردند.

وی گفت: نیروهای بسیجی و سپاه، افراد آسيب ديده از ويروس كرونا را شناسایي و حدود ۱۲ هزار بسته‌ی معیشتی براي افراد آسيب ديده و نيازمند و کارگران فصلی و افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی هستند، تهیه شد که این بسته‌های معیشتی بین شهرستان‌های استان قزوین از جمله مناطق الموت و طارم تقسیم شد.

وی بیان کرد: رزمایش کمک‌هاي مومنانه از ششم اردیبهشت در اقبالیه‌ کلید خورد و حدود ۲ هزار بسته‌ی معیشتی در مناطق کوهین، محمود‌آباد، طارم، اقباليه شرقی، الموت غربی و معلم کلایه برای نیازمندان تهیه و توزیع شد.

بابایی در پایان گفت: امید ما این است که تمام تلاش خیرین و دست‌اندرکاران این عرصه مورد قبول خداوند باشد و این کمک‌های مومنانه به عنوان باقیات و صالحات در پرونده‌ی ما ثبت شود.

توزیع بسته‌های معیشتی در سه مرحله

احمد محمدی در ادامه این رزمایش عنوان کرد: کمک‌های مردمی و خیرخواهی مردم در طول سال‌های متمادی به ویژه ماه مبارک رمضان پابرجا بود، اما بعد از فرمایش مقام معظم رهبری این کمک‌های خیرخواهانه سازماندهی شد و عوامل مختلف با اتحاد و نظم پای‌کار آمدند.

وی گفت: منطقه‌ی الموت شرقی به صورت خودجوش با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی همچنین امام جمعه موقت درنظر داشتند تا حدود ۶۰۰ بسته‌ی معیشتی را در اختیار مردم نیازمند قرار دهند که البته بخشی از این بسته‌های معیشتی بین ۲۰۰ خانوار در روز نیمه‌ی شعبان توزیع شد.

بخشدار منطقه‌ی معلم کلایه بیان کرد: با همکاری مواکب اربعینی، سپاه، خیرین، قرارگاه پیشرفت‌ و آبادانی، نماینده‌ی آستان قدس رضوی و امام جمعه‌ی موقت این منطقه حدود ۳۱۳ بسته‌ی معیشتی تهیه شد.

وی افزود: طبق برنامه و لیست دریافت شده از کمیته‌ی امداد و بهزیستی و لیست‌های مردمی از افراد نیازمند بسته‌هاي معيشتي به افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا تعلق می‌گیرد.

محمدی درپایان بیان کرد: بسته‌های معیشتی در سه مرحله‌ی اوايل ماه مبارک رمضان، دهم ماه مبارک رمضان و نیمه‌ي اين ماه مبارك در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما امیدواریم که این کمک‌های همدلانه بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته‌باشد.

توزیع ۳۱۳ بسته‌ی معیشتی در قالب "کمک مومنانه" در معلم کلایه

محسن شعبانی در حاشیه‌ی مراسم رزمایش کمک مومنانه‌ی منطقه معلم کلایه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش کمک مومنانه از چهارم ماه مبارک رمضان در الموت شرقی آغاز شد.

وی گفت: تعداد بسته‌های معیشتی درنظر گرفته شده در مرحله‌ی اول بخش الموت شرقی ۳۱۳ بسته به نیت حضرت ولیعصر(عج) است و مرحله‌ی دوم و سوم این طرح روز دهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید حدادی معلم کلایه الموت اذعان کرد: تهیه‌ی بسته‌های معیشتی به کمک خیرین در روز نیمه‌ی شعبان انجام شده که توزیع آنها در سه مرحله توسط پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود.

وی گفت: بسته‌های معیشتی کمک مومنانه به افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد، بهزیستی، افراد نیازمند شناسایی شده توسط معتمدین و افراد آسیب‌دیده ویروس کرونا تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: اعتبار لحاظ شده برای تهیه‌ی بسته‌های معیشتی حدود ۶۲ میلیون تومان است.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان