۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۷ هزار ماسک رایگان در رزمایش کمک مومنانه توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۸۳۴ نویسنده: زهرا قاسمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۶ ساعت: ۱۵:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله:

۴۷ هزار ماسک رایگان در رزمایش کمک مومنانه توزیع می‌شود

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فنی بقیه الله عج قزوین گفت: در رزمایش سراسری کمک مومنانه ۴۷ هزار ماسک رایگان از سوی بسیج دانشجویی استان قزوین در بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

۴۷ هزار ماسک رایگان در رزمایش کمک مومنانه توزیع می‌شود

زهرا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین درباره فعالیت بسیج دانشجویی در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور لذت خوشی فرارسیدن سال نو را از مردم ما گرفت، اما مشاهده این همدلی و وحدت و تلاش بی وقفه و مجاهدانه و داوطلبانه مردم برای رفع این بحران، شیرینی دل نشینی را برای ما بوجود آورد.

وی افزود: در مبارزه با کرونا هر فرد مسئولیت پذیری در حد توان خود گوشه ای از این بار را بلند کرده تا سنگینی آن روی دوش یک عده خاص نباشد و قطعا ما دانشجویان نیز در این قضیه وظایفی داریم.

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله قزوین اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فنی بقیةالله، مثل کارگاه.های مجهز به ابزارآلات خیاطی، رشته‌های فنی مرتبط به خیاطی و دوزندگی، حضور دانشجویان متخصص، جوان، پرانگیزه، جهادی و انقلابی و خلاء کمبود ماسک و لباس‌های کادر پزشکی در سطح کشور تصمیم گرفتیم از ظرفیت موجود در راستای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و مسئولان دانشگاه همه نیازمندی‌ها برای تشکیل کارگاه تولید ماسک و لباس پزشکی فراهم شد.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: همچنین با استقبال خوب دانشجویان بسیجی سراسر دانشگاه‌های استان و بانوان جهادگر بسیجی سطح استان توانستیم در روز شنبه 24 اسفندماه کار تولید ماسک را در کارگاه شروع کنیم و حتی در روز تحویل سال نیز کار تولید ماسک را تعطیل نکردیم تا کمبود ماسک در کشور را جبران کنیم.

توزیع ۹۰ هزار ماسک در روز نیمه شعبان

قاسمی با اشاره به اهمیت رعایت موارد بهداشتی در کارگاه گفت: هدف ما بر حداقل تجمع افراد در کارگاه بود و ۸۰ نفر خیاط بسیجی ثابت در شیفت‌های مختلف در طی روز از ساعت هشت صبح تا هشت شب در کارگاه‌های تولیدی مجزا، ضدعفونی شده و با لحاظ همه موارد بهداشتی حضور دارند.

وی بیان کرد: روند تولید ماسک‌ها در کارگاه از سوی کارشناسان بهداشت و درمان تایید شده و همواره مورد نظارت بازرسان است و روزانه در هنگام شروع به کار کارگاه از افراد حاضر تست تب سنجی به عمل می‌آید.

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله قزوین تصریح کرد: با تلاش جهاد گران بسیجی با پیشرفت خوبی که در تولید ماسک داشتیم تا به امروز سه نوع مختلف از انواع ماسک در کارگاه تولید شده و تا به این لحظه بیش از 137 هزار ماسک توسط جهادگران بسیجی حاضر در این کارگاه به تولید رسیده است.

وی ابراز کرد: تا روز نیمه شعبان 90 هزار ماسک رایگان بین کادر درمان و نیازمندان استان توزیع شده است و در رزمایش سراسری کمک مومنانه نیز 47 هزار ماسک رایگان از سوی بسیج دانشجویی استان در بین نیازمندان قرار می‌گیرد.

قاسمی در پایان گفت: امید داریم هرچه سریع‌تر سایه شوم این ویروس منحوس از کشور ما برداشته شود، البته تا زمانی که خطری سلامت روانی و جسمی مردم عزیزمان را تهدید می‌کند ما دانشجویان بسیجی پای کار خدمت هستیم.

انتهای پیام /2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان