۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توزیع ۳۱۳ بسته ارزاق و پاک کردن حساب دفتری بدهکاران/فضای بیمارستان‌ها امام زمانی می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۴۴۰ نویسنده: حمید خورشیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲۱ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد نیمه شعبان استان قزوین عنوان کرد؛

توزیع ۳۱۳ بسته ارزاق و پاک کردن حساب دفتری بدهکاران/فضای بیمارستان‌ها امام زمانی می‌شود

دبیر ستاد نیمه شعبان استان قزوین گفت: هیئت‌های مذهبی و گروه‌های فرهنگی باتوجه به شیوع ویروس کرونا، نیمه شعبان امسال اقداماتی را انجام می‌دهند که تهیه بالغ بر ۳۱۳ بسته ارزاق و پاک کردن حساب دفتری بدهکاران از جمله آن‌هاست.

توزیع ۳۱۳ بسته ارزاق و پاک کردن حساب دفتری بدهکاران/فضای بیمارستان‌ها امام زمانی می‌شود

حمید خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان در استان اظهار کرد: باتوجه به شرایط و فضای خاصی که به علت شیوع ویروس کرونا حاکم شده، هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های خودجوش فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای را برای نیمه شعبان امسال درنظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا برای هم افزایی هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی، ستاد نیمه شعبان را ایجاد کردند تا فعالیت‌ها به‌صورت متمرکز توسط این نیروها اجرا شود و به همین منظور چند اقدام در محوریت قرار گرفت.

دبیر ستاد نیمه شعبان استان قزوین ابراز کرد: نکته اصلی مورد تاکید در ستاد، معنویت و توسل به امام زمان(عج) و جشن و احیای خانگی است، به همین منظور ساعت 24 چهارشنبه برنامه‌ای به‌صورت متمرکز و زنده با سخنرانی حجت الاسلام خضری و مولودی خوانی آقایان نبوی و بحرانی در فضای مجازی و شبکه قزوین پخش شد.

وی افزود: مجموعه اقداماتی نیز تحت پویش‌های مختلف در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که انجام یک اقدام امام زمانی توسط شهروندان باتوجه به شرایط و توان خود و پویش جشن خانگی از جمله آن‌ها هستند، در این راستا بسته‌ای برای فضا سازی منزل در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

حرکت کاروان سیار شادی در محلات سطح شهر
این مقام مسئول عنوان کرد: پویش‌هایی نیز ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین برگزاری مسابقاتی از جمله تولید اپلیکیشن‌های موبایلی، شعر و شعرخوانی، پست برتر مهدوی و نقاشی قهرمان سفید پوش سلامت کشور طراحی شده که شرکت کنندگان تا پایان ماه شعبان برای شرکت در آن‌ها فرصت دارند و تاکنون استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جشن محله‌ای نیمه شعبان نیز با درنظر گرفتن شرایط خاص امسال طراحی شده که کاروان‌های سرود و شادی داخل ماشین و به‌صورت سیار در محله‌های مختلف اجرای سرود و پخش دعای فرج خواهند داشت، در کنار این‌ها فضاسازی بصری محله‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

خورشیدی سپس با اشاره به اقدامات خیریه ستاد نیمه شعبان گفت: فعالیت‌هایی نیز در قالب خیریه ساماندهی شده که در این راستا بیش از ‌313 بسته ارزاق جمع آوری شده، همچنین پاک کردن حساب دفتری نیازمندان بدهکار به مغازه‌ها نیز درنظر گرفته شده که برای این مورد نیز تاکنون بالغ بر 10 میلیون تومان جمع آوری و حساب‌ها پاک شده است.

وی ادامه داد: بسته‌های هدیه امام زمانی نیز شامل کیک و شربت به‌صورت بهداشتی بسته بندی و هنگام خریدهای مردم از فروشگاه‌های سطح شهر در سبد خرید آن‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد نیمه شعبان استان قزوین ابراز کرد: چند دسته اقدامات کرونایی نیز طراحی شده که طی آن با نیت یادکردن و توسل به امام زمان(عج) بیمارستان‌ها و اتاق بیماران چراغانی و فضاسازی می‌شود، همچنین از کادر پزشکی و درمانی نیز تقدیر می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان