۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جهادگران فرهنگی به عنوان همراه بیمار حاضر شده‌اند/ تا شکست کرونا در بیمارستان‌ها حضور داریم
کد خبر: ۳۴۱۳۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول پویش مردمی "صراط" استان قزوین:

جهادگران فرهنگی به عنوان همراه بیمار حاضر شده‌اند/ تا شکست کرونا در بیمارستان‌ها حضور داریم

مسئول پویش مردمی "صراط" استان قزوین گفت: گروه پویش مردمی، جهادی و فرهنگی صراط به عنوان همراه بیمار در بیمارستان، برای ارائه‌ی خدمات به بیماران کرونایی و همکاری با کادر درمانی وارد عمل شدند.

جهادگران فرهنگی به عنوان همراه بیمار حاضر شده‌اند/ تا شکست کرونا در بیمارستان‌ها حضور داریم

حجت‌الاسلام مصطفی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح‌قزوین؛ درباره‌ی انجام خدمات فرهنگی برای بیماران کرونایی در بیمارستان اظهار کرد: گروه پویش مردمی جهادی و فرهنگی صراط از ششم فروردین ماه سال جاری به عنوان همراه بیمار در بیمارستان‌های ولایت و بوعلی قزوین برای ارائه‌ی خدمات به بیماران کرونایی و همکاری با کادر درمانی وارد عمل شدند.

وی افزود: طلاب و مردمی عادی به صورت شیفتی هفت روزه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۷ الی ۱۴ و ۱۴ الی ۲۰ برای ارائه‌ی خدمات در بیمارستان حاضر می‌شوند.

مسئول پویش مردمی جهادی و فرهنگی صراط استان قزوین تصریح کرد: تعداد داوطلبان حاضر در بیمارستان‌های ولایت و بوعلی برای ارائه‌ی خدمات در هر بیمارستان، روزانه ۳۰ نفر از خانم‌ها و آقایان است.

وی عنوان کرد: فعالیت جهادگران در بیمارستان به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ برخی از این جهادگران در قسمت ورودی بخش کرونا برای دریافت لوازم بیماران از خانواده‌ها حاضر می‌شوند و وسایل بیماران را با پوشش و رعایت اصول بهداشتی مناسب وارد بخش می‌کنند.

صالحی گفت: برخی دیگر از جهادگران به عنوان همراه بیماران کرونایی در بخش غذا و دارودهی به بیماران، ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای و صحبت با بیماران و در صورت نیاز در بخش خدمات بهداشتی و سرویس بهداشتی برای بیماران مشغول خدمات دهی هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: جهادگران داوطلب اعزام شده به بیمارستان‌ها علاوه بر ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی در قالب همراه بیمار، فعالیت‌های فرهنگی نظیر فضاسازی بیمارستان در مناسبت‌های مختلف، تهیه و توزیع میان‌وعده بین بیماران، روحیه دهی به پرستاران و بیماران و آگاه‌سازی‌های بهداشتی مشغول فعالیت هستند.

وی درباره‌ی سایر خدمات جهادگران پویش مردمی "صراط" عنوان کرد: علاوه بر فعالیت جهادگران در بیمارستان، حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از جهادگران در هلال‌احمر و مواکب اقبالیه، الوند و سطح شهر مشغول فعالیت ضدعفونی و پاکسازی شهر هستند.

صالحی بیان کرد: جهادگران پویش مردمی صراط به فرمان مقام معظم رهبری درخصوص جهاد به صورت کار و اردوی جهادی، برای رضای خدا و کمک به کادر درمانی در عملیات مقابله با کرونا که مشابه جنگ است حاضر شدند.

وی در پایان گفت: جهادگران تا نابودی این ویروس به فعالیت خود ادامه خواهند داد؛ اگرچه اقدامات جهادگران همیشه ادامه دار بوده و پایانی برای آن وجود ندارد.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان