۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تولید روزانه ۳هزار ماسک/ روحانیون جهادگر تا پایان حضور "کرونا" آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند
کد خبر: ۳۴۱۳۰۹ نویسنده: حجت‌الاسلام امیر رحیمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۶ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول اجرایی قرارگاه شهدای روحانیت قزوین اعلام کرد

تولید روزانه ۳هزار ماسک/ روحانیون جهادگر تا پایان حضور "کرونا" آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند

مسئول اجرایی قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین گفت: قرارگاه شهدای روحانیت با شیوع ویروس کرونا از ۱۴ اسفند سال ۹۸ فعالیت خود را با ۱۰۰طلبه و ۳۰عضو ثابت آغاز کرد و تا ریشه‌کنی کرونا آماده‌ی خدمت به مردم است.

تولید روزانه ۳هزار ماسک/ روحانیون جهادگر تا پایان حضور "کرونا" آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ شاید برخی از ما جهاد را تنها در میان جنگ تصور کنیم و دیدگاهمان نسبت به جهادگران تنها به رزمندگان میدان نبرد خلاصه شود، این درحالی است که جهادگران واقعی کسانی هستند که بدون درنظر گرفتن زمان و مکان برای خدمت به جامعه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

دفاع مقدس نمونه‌ی بارز جهادِ جهادگران بود اما از آن پس نیز جهاد در عرصه‌های مختلف ادامه داشت و هنوزم که هنوز است هرگاه خطری جامعه را تهدید می‌کند یا اگر نیازی در جامعه به وجود می‌آید این جهادگران هستند که برای خدمت آماده‌ می‌شوند.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بار دیگر جهادگران در عرصه‌های مختلف وارد کار شده و در این مسیر از هیچ تلاشی برای کمک به هم‌نوعان خود کوتاهی نمی‌کنند.

قرارگاه جهادی شهدای روحانیت یکی از این گروه‌های جهادی است که با ورود این بیماری به استان فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت قرارگاه شهدای روحانیت قزوین با 100 طلبه

حجت‌الاسلام امیر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ درباره‌ی فعالیت‌های قرارگاه شهدای روحانیت برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین با شیوع ویروس کرونا از 14 اسفندماه سال ۹۸ فعالیت جهادی خود را با 100 طلبه و 30 نفر به عنوان عضو ثابت آغاز کرد.

وی افزود: در ابتدای کار جلسات متعددی در خصوص مجموعه فعالیت‌های اجرایی طلاب در حوزه‌ی جهادی با عناوینی مانند تبیین بیماری کرونا و ارائه بسته‌های آموزشی جهت پیشگیری و کمک به کاهش بار روانی منفی در جامعه، تشکیل نیروهای خدماتی برای انجام خرید‌های منزل و کمک به سالخوردگان و کسانی که بیشتر در معرض این بیماری هستند و کمک به تولید و توزیع اقلام ضد عفونی مطرح شد.

مسئول اجرایی قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین اذعان کرد: از دیگر عناوین قید شده در جلسات می‌توان به جذب و ساماندهی نیروهای جهادی در عرصه‌های مورد نیاز، تکریم پزشکان و پرستاران و کادر درمانیِ درگیر با این بیماری اشاره کرد.

رحیمی عنوان کرد: هم افزایی با گروه‌ها و مراکز دیگر برای مقابله با این بیماری، فعالیت در عرصه‌ی رسانه و فضای مجازی به منظور انعکاس فعالیت‌های قرارگاه و دانش‌افزایی درمورد ویروس کرونا و راه اندازی صندوق مخصوصی جهت حمایت از قرارگاه، به منظور جذب منابع مالی خیرین از دیگر فعالیت‌هاست.

وی گفت: در جلسات بعدی با صلاح دیدِ مسئول قرارگاه، مدرسه التفاتیه به عنوان مقر قرارگاه انتخاب و به صورت کامل مجهز شد و در ادامه هم افزایی با مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان مبنی بر تولید ماسک انجام و در نتیجه با همکاری این سازمان حدود چند تن پارچه‌ی مخصوص ماسک و کش از قرارگاه پیشرفت‌وآبادنی تهران برای تهیه و تولید ماسک خریداری شد.

اعزام 50 روحانی برای ضدعفونی معابر در 10 شب متوالی

این مقام مسئول ابراز کرد: از هفدهم اسفندماه سال گذشته 50 نفر از روحانیون در 10 شب متوالی به عنوان تیم‌های ضدعفونی کننده‌ برای عملیات پاکسازی در معابر و سطح شهر اعزام شدند که برای این عملیات از 500 لیتر اتانول و 10 هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی سطوح استفاده شد.

وی ادامه داد: در ۲۱ اسفندماه سال ۹۸ خط تولید ماسک در سرای بانوی ایرانی واقع در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه (س) با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه استان افتتاح شد که تولیدات روزانه‌ی این کارگاه به روزانه سه هزار عدد ماسک می‌رسد.

رحیمی تصریح کرد: در ۱۵ اسفند قرارگاه شهدای روحانیت با عنوان کمیته بهداشت، درمان و آموزش وارد عمل شد و با برگزاری مراسم و اهدای گل از پرستاران و کادر درمانی تقدیر و تشکر کرد و درشانزدهم اسفندماه نیز شش نفر از طلاب برای مقابله با ویروس کرونا و دریافت‌ آموزش‌های بهداشتی لازم آماده شدند.

وی بیان کرد: شش نفر از طلاب آموزش دیده در چادرهای بهداشتی مناطق راه آهن و ترمینال به صورت شیفتی برای ارائه‌ی خدمات به همشهریان در سه روز متوالی حاضر شدند.

رحیمی تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌های قرارگاه در بخش کمیته بهداشت، درمان و آموزش می‌توان به برگزاری جلسه در مرکز بهداشت بلندیان جهت توجیه انجام تجهیز و کفن و دفن میّت، برگزاری جلسه آموزشی تجهیز میّت جهت حضور روحانیون در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها و آموزش تیمّم و کفن کردن میّت به ۵۰ نفر از کادردرمانی بیمارستان‌های بوعلی و ولایت در چهار مرحله جهت تجهیز میّت در بیمارستان اشاره‌کرد.

این روحانی جهادگر تاکید کرد: ضدعفونی کردن امامزاده زبیده خاتون(س) جهت آماده سازی فضای طبخ غذای نذری برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و حضور نیروهای قرارگاه در آرامستان جهت تیمم و نماز و برگزاری جلسه آموزشی طلاب و روحانیون جهت حضور احتمالی در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها را نیز می‌توان از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه محسوب کرد.

وی در ادامه گفت: در راستای برگزاری جلسات و آموزش‌های لازم ۳۲ نفر از روحانی خانم و آقا هر روز چهار نفر به صورت شیفتی برای نظارت تغسیل اموات و اقامه‌ی نماز میت برای افراد عادی و مبتلایان به غسالخانه اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول ابراز کرد: کمیته‌ی رسانه‌ای که برای انتشار اخبار و عملکردهای قرارگاه تشکیل شده در کنار فعالیت‌های خود عملکردهای دیگری از قبیل ارائه محتوای بازتاب اقدامات، بیان نکات آموزشی بهداشتی جلوگیری از ویروس کرونا، معرفی بازی فکری، طنز کرونایی، ارائه‌ی نکات آرامش بخشی براساس آیات، روایات و سخنان دانشمندان غربی نیز انجام می‌دهد.

تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته‌ی غذایی و بهداشتی ویژه مناطق محروم

وی افزود: آماده سازی و نشر پوستر رعایت نکات بهداشتی در صف نانوایی و توزیع پوستر در نانوایی‌ها، عضوگیری جدید جهت مقابله با شبهات کرونایی، طراحی پوسترهای آموزشی بهداشتی، پوسترهای آیه گرافی و حدیث گرافی، تولید پاورپوینت تجهیز میّت، آماده سازی و نشر پوستر صله رحم مجازی، فیلمبرداری و تهیه منبر‌های یک دقیقه‌ای برای آرامش بخشی در مدرسه صالحیه و معرفی بازی‌های فکری در کانال و گروه‌های مختلف نیز انجام شد.

این روحانی جهادگر تصریح کرد: تهیه کلیپ "دوست یا دشمن" در مورد تحریم داروهای بیماران پروانه‌ای ایران توسط امریکا و ادعای کمک آنها به ایران برای مقابله با کرونا، تهیه دو سرود جهاد سلامت برای تشکر از کادر درمانی و پخش آن در شبکه قزوین و شبکه شما، تهیه‌ی ۱۰ پادکست‌ صوتی جهت نکات بهداشتی طب سنتی و طب مدرن و تهیه عکس نگاره‌ها و فیلم‌های آرامش بخشی از دیگر فعالیت‌های کمیته‌ی رسانه محسوب می‌شود.

وی گفت: تولید سلسله مباحث آرامش دل‌ها برای آرامش بخشی سطح جامعه و تولید 5 شماره نشریه معرفتی، مصاحبه با متخصصین طب مدرن و سنتی جهت آگاهسازی و آموزش مسائل بهداشتی به مردم با محوریت آرام سازی آحاد جامعه، تهیه عکس نوشته برای پویش "در خانه بمانیم"، مستندسازی از فعالیت‌های قرارگاه جهادی شهدای روحانیت و معرفی کتاب در فضای مجازی از فعالیت‌های دیگر این قرارگاه است.

رحیمی عنوان کرد: ضدعفونی کردن معابر، خودپردازها و مسیر‌های سطح شهر از جمله سبزه میدان، ولیعصر، سلامگاه، سپه، میرعماد، نادری، سبزه میدان، راه آهن، چهارراه شهدا، تهران قدیم، سعدی، نظام وفا، چهارراه بنیاد، نواب، دادگستری، دروازه رشت، مولوی، انصاری، پیغمبریه و دوراه همدان نیز از فعالیت‌های قرارگاه محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت آن به همراه محلول ضدعفونی و حرز امام جواد(ع)، دستکش و نشریه معرفتی به 12 مستمند و فقیر توسط روحانیون محله‌های راه آهن، کوثر و سعدی، ضدعفونی کردن دست مردم، توزیع دستکش و حرز امام جواد(ع) و نشریه معرفتی توسط روحانیون در سطح شهر و ضدعفونی کردن سطح شهر توسط 10 تراکتور توسط نیروهای قرارگاه را می‌توان از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه عنوان کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این قرارگاه فعالیت‌های دیگری از جمله تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته‌ی غذایی و بهداشتی شامل گوشت قربانی، برنج، پنیر، محلول ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش، حرز امام جواد(ع) و نشریه معرفتی و کتاب به مستمندان انجام داده‌است.

وی ابراز کرد: توزیع 12 بطری محلول ضدعفونی دست و صورت، تهیه و توزیع 62 بسته بهداشتی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ محلول ضدعفونی کننده، ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک، ۱۵ هزار دستکش به همراه حرز امام جواد(ع)، نشریه معرفتی و کتاب به مستمندان در راستای مقابله ویروس کرونا از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه‌ است.

مسئول اجرایی قرارگاه شهدای روحانیت قزوین در پایان بیان کرد: فعالیت جهادی قرارگاه به صورت دائمی است و جهادگران این قرارگاه از هیچ تلاشی برای ارائه‌ی خدمات کوتاهی نمی‌کنند و تا ریشه کنی این ویروس برای ارائه‌ی خدمات جهادی آماده به کار هستند.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان