۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افراد چاق، در معرض خطر بیماری کرونا هستند
کد خبر: ۳۴۱۳۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۶ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

افراد چاق، در معرض خطر بیماری کرونا هستند

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند سلول‌های دستگاه تنفسی را متاثر کند و باعث تنگی‌نفس و تنفس دشوار شود، گفت: افراد چاق از جمله گروه‌هایی هستند که در معرض این بیماری عارضه دار قرار دارند.

افراد چاق، در معرض خطر بیماری کرونا هستند

عطیه رزازی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: چاقی در علم پزشکی به این معناست که وزن فردی، حداقل 20 درصد بیشتر از وزن ایده‌آل باشد و چاقی در بسیاری از موارد، اختلال در تنفس را به دنبال دارد.

وی افزود: ویروس کرونا می‌تواند سلول‌های دستگاه تنفسی را متاثر کند و باعث تنگی‌نفس و تنفس دشوار شود، افراد چاق از جمله گروه‌هایی هستند که در معرض این بیماری عارضه دار قرار دارند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: وزن بالا، مانع از انبساط کامل ریه‌ها می‌‌شود و عضلات تنفسی نمی‌توانند به خوبی وظیفه خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، التهاب به وجود آمده به علت بالا بودن چربی‌های بدن نیز می‌تواند بر عملکرد ریه‌ها تاثیر منفی بگذارد.

رزازی افزود: در مطالعات مختلف، گزارش شده است که اضافه ‌وزن، علائم بیماری آسم و بیماری‌های تنفسی را شدیدتر می‌کند.

به گفته وی، غذاهای حاوی چربی و نمک زیاد، می‌توانند باعث ایجاد التهاب و تورم در قسمت‌های مختلف بدن از جمله مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی شود؛ پس مصرف انواع کنسروها، شوری‌ها و غذاهای فرآوری شده در بیماری‌های تنفسی، باید محدود شود. 

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان