۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۹۵ درصد مشاغل غیرضرور تعطیل شد/ هیچ بیمار غیربومی در قزوین بستری نیست/ تشکیل کمیته‌ای برای امحای زباله‌های عفونی کرونا
کد خبر: ۳۴۱۱۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

۹۵ درصد مشاغل غیرضرور تعطیل شد/ هیچ بیمار غیربومی در قزوین بستری نیست/ تشکیل کمیته‌ای برای امحای زباله‌های عفونی کرونا

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد صنوف غیرضرور استان تعطیل شد، گفت: دستگاه‌های ضروری که نیاز جامعه هستند به صورت تمام وقت و حتی بیشتر از سایر روزها باید فعالیت کنند.

۹۵ درصد مشاغل غیرضرور تعطیل شد/ هیچ بیمار غیربومی در قزوین بستری نیست/ تشکیل کمیته‌ای برای امحای زباله‌های عفونی کرونا

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونای استان در سوم اسفندماه فعال شد و بین دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری تقسیم کار صورت گرفت، البته ما تا هشتم اسفندماه سال گذشته حتی یک مورد مثبت در استان نداشیم.

وی ادامه داد: استان قزوین به لحاظ قرارگیری در مرکزیت استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی و گیلان که با بالاترین میزان آلودگی مواجه بودند، نیز می‌توانست یک بحران ایجاد کند چراکه در مرکزیت تردد این استان‌ها هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود 30 درصد جمعیت ما در حوزه کارگری قرار دارد که این موضوع نیز می‌توانست برای ایجاد بحران اثرگذار باشد، اما با اقداماتی که صورت گرفت موضوع مدیریت شد.

وی تصریح کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها با امکانات، بسیج شدند و اکنون حدود 500 تخت ذخیره در استان وجود دارد و ضمن اینکه بخش‌هایی از هشت بیمارستان در کل استان را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

79 درصد جمعیت استان غربالگری کرونا شدند

معاون استاندار گفت: سه نقاهتگاه با ظرفیت 200 تخت در قزوین، تاکستان و آبیک راه‌اندازی شده که فعلا تا هشت تخت اشغال شده است. بیمارستان صحرایی با ظرفیت 45 تخت و با کلیه امکانات برپا شده اما خوشبختانه تاکنون ضرورتی برای استفاده از آن نبوده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان رحیمیان که از دغدغه‌های اصلی مردمی شهرستان البرز است و بیش از یک سال تعطیل بود نیز باتوجه به پیگیری‌های قبلی و شرایط به وجود آمده، این بیمارستان از 20 اسفند عملا تحویل دولت و دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اذعان کرد: کادر درمانی سپاه قزوین در بیمارستان رحیمیان مستقر شده‌اند که این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده، اما یک مورد هم بیمار کرونایی بستری شده در آنجا نداریم، با این وجود آمادگی لازم پیش بینی شده است.

مصرف سوخت تا 71 درصد کاهش یافت

وی از غربالگری حدود 79 درصد جمعیت استان خبر داد و گفت: بالغ بر یک میلیون نفر از جمعیت استان مورد غربالگری و سوال قرار گرفتند. براساس تردد شمار جاده‌ای، حدود 80 درصد ترددهای جاده‌ای استان کاهش پیدا کرده است.

حبیبی با اشاره به اینکه میزان مصرف سوخت در استان 71 درصد کاهش پیدا کرد، افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی که از روز جمعه اجرا شد، روز شنبه نسبت به روز جمعه باز هم 28 درصد مصرف سوخت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: یعنی مصرف سوخت ما که بین یک و نیم تا دو میلیون لیتر در روز بود به 600 هزار لیتر در روز کاهش پیدا کرده، که نشان دهنده همراهی و همکاری مردم است؛ همچنین هیچگونه پذیرش مسافر در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و میهمان پذیرها نداریم.

این مقام مسئول درباره تامین نیازمندی‌های بهداشتی استان ابراز کرد: تاکنون 3/1 دهم میلیون لیتر الکل طبی در دو واحد تولیدی استان تولید شده که حدود 400 هزار لیتر نیاز استان بوده و مابقی به سایر استان‌ها صادر شده است.

وی اذعان کرد: 26 واحد تولیدی شوینده در همین فاصله هفتم اسفند نیز خط تولید خود را به تولید موادضدعفونی و ژل تغییر دادند که تاکنون حدود 900 هزار لیتر تولید کردند.

حبیبی بیان کرد: بیش از 500 هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد تولیدی استان تولید شده و 27 کارگاه بسیج هم روزانه 20 تا 30 هزار ماسک تولید می‌کند که اولویت ما هم تامین ماسک و لباس پرسنل درمانی است که تاکنون هیچ مشکلی برای آن‌ها نداشتیم.

وی یادآور شد: 23 میلیون دستکش پزشکی و معمولی در دو واحد تولید شده که یک و نیم میلیون آن نیاز استان بوده و 21 و نیم میلیون آن را به سایر استان‌ها ارسال کردیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: 27 اکیپ در محورهای ورودی، خروجی و مرکزی استان کار تب سنجی و کنترل را انجام می‌دهند و از روز جمعه که طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز شد نیز اقدامات سختگیرانه‌تر شد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های استان مسدود شد، گفت: هیچ خودروی غیربومی حق تردد در شهر را ندارد مگر اینکه مدرک معتبر برای زندگی و کار خود در استان را ارائه کنند.

حبیبی با بیان اینکه بیش از 95 درصد صنوف غیرضرور استان تعطیل شد، عنوان کرد: تمام اجتماعات و نشست‌های غیرضرور لغو شده و دستگاه‌های ضروری که نیاز جامعه هستند نیز به صورت تمام وقت و حتی بیشتر از سایر روزها باید فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: برخی دستگاه‌های خدماتی باید با 30 درصد کارکنان فعالیت کنند و سایر دستگاه‌های غیرضرور تعطیل باشند؛ اما تمامی مدیران و معاونان همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی باید به طور مستمر در محل کار حضور داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ یک از کارکنان و کارمندان حق خروج از استان را ندارند، چراکه ممکن است هر لحظه به آن‌ها نیاز باشد؛ فرمانداران با کمک کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی نیز بسته‌های غذایی و بهداشتی را تهیه کردند که ادامه دارد.

وی یادآور شد: خیران ما در این ایام بسیار خوب نقش آفرینی کردند اما باز هم جای کار دارد؛ کادر درمانی بسیار خالصانه و عاشقانه در یک جنگ نامرئی کار می‌کنند درحالی که در سایر کشورها می‌بینیم که این پرسنل سرکار خود حاضر نمی‌شوند.

وی افزود: 11 اتحادیه به صورت خودجوش تعطیل کردند و تمامی امکانات ادارات در اختیار سلامت و بهداشت است، هیچگونه محدودیتی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی و اقلام ضروری نداریم و باید فعال باشند؛ همچنین کالاهای ضروری مردم استان ذخیره شده و تا سه ماه آینده هیچ مشکلی نداریم.

کوچ عشایر تا اطلاع ثانوی متوقف شد

حبیبی ادامه داد: سایر واحدها تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند و نباید هیچگونه فعالیتی داشته باشند؛ همچنین یکی از فضاهایی که اجتماع دارد نیز مدارس و دانشگاه‌ها است که فعلا طرح تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از کوچ عشایر هم جلوگیری می‌شود و باید در مناطق خود ساکن باشند، عنوان کرد: واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی به صورت شبانه روزی فعال هستند و تعدادی فروشگاه اینترنتی از سوی سازمان صمت برای تهیه اقلام به مردم معرفی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر واحدی در طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی نکند، تا یک ماه پلمپ و رئیس صنف به دستگاه قضایی معرفی می‌شود. همچنین رانندگانی که همکاری نکنند حتما جریمه می‌شوند و خودرو آن‌ها یک ماه توقیف خواهد شد.

وی عنوان کرد: سلامت مردم جزو اولویت ماست که با جدیت دنبال می‌کنیم و سلامت مردم تامین نمی‌شود، مگر اینکه مردم همراهی کنند؛ هر مدیری مخالف مصوبات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند، به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

حبیبی درخصوص حمایت‌های معیشتی ابراز کرد: قشرهایی که آسیب دیدند نیز به بیمه بیکاری معرفی می‌کنیم تا مشکلات اقشار آسیب‌پذیر مرتفع شود؛ همچنین مراکز درمانگاهی و مراکز درمانی خصوصی به سایر نیازهای مردمی می‌پردازند.

وی درباره محل دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌های درگیر با کرونا، گفت: یک کمیته سالم سازی محیط داریم که سازمان حفاظت محیط زیست باید زباله‌های عفونی کرونا را نگهداری و بعد امحا کند؛ خوشبختانه در مناطق روستایی آلودگی بسیار کم و نظارت خوب است به طوری که برخی از روستاها راه خود را مسدود کردند تا از ورود و خروج جلوگیری شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه در بیمارستان‌های استان بیمار کرونایی غیربومی نداریم، گفت: در جاده‌ها هم افراد مشکوک یا باید به محل زندگی خود برگردند یا اینکه به مراکز قرنطینه بروند.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه انسجام و همدلی بین مردم و نیروهای لشکری، کشوری وجود دارد تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان