۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال، ویژه و خاص است/ همه آحاد جامعه برای مقابله با کرونا وظیفه دارند
کد خبر: ۳۴۱۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۹ ساعت: ۱۶:۱۶ ↗ لینک کوتاه

ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال، ویژه و خاص است/ همه آحاد جامعه برای مقابله با کرونا وظیفه دارند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار استاندار، معاونان استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال، ویژه و خاص است.

ظرفیت‌های استان قزوین برای تحقق شعار سال، ویژه و خاص است/ همه آحاد جامعه برای مقابله با کرونا وظیفه دارند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین و جمعی از معاونان و پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به منظور بررسی روند کنترل و درمان ویروس کرونا، پیگیری شعار سال و برخی دیگر از مسائل استان با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌‌الله عابدینی در این دیدار با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: امروز ملت، قدردان نعمت‌های الهی که این روزها در مواجه با ویروس کرونا با دستان کادر درمان، پزشکان، پرستاران، نیروهای مردمی، نیروهای مسلح و پاسداران به مردم می‌رسد، هستند و ان‌شاءالله همراهی خود را با مدافعان سلامت بیشتر می‌کنند.

وی با تقدیر از دکتر نامدار و همکارانشان و همچنین مسئولانی که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، افزود: این روزها شاهدیم که عزیزان ما در کادر درمان و نیروهای مردمی آرامش خود و خانواده‌هایشان را برای سلامت و آرامش جامعه و کاهش استرس مردم به مخاطره انداخته‌اند و یقیناً این اقدامات اجر و مزد زیادی نزد خدای متعال خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه آحاد جامعه به نوبه خود برای مقابله با این ویروس منحوس وظیفه دارند و همانطور که کادر پزشکی و درمانی شب و روز پای کار هستند، مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند گام مؤثری برای کنترل و ریشه کن شدن این ویروس بردارند و این رسالت آحاد جامعه در این روزهای سخت و بحرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان نظارت دقیق بر دستگاه‌ها برای توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی را ضروری دانست و تأکید کرد: همه تلاش کنیم با نظارت دقیق، امکانات به درستی توزیع شود و به دست کسانی برسد که حقیقتاً نیازمند آنها هستند و در این امر کوتاهی و بی‌عدالتی صورت نگیرد.

امام جمعه قزوین جلب اعتماد عمومی را یکی از مؤلفه‌های اساسی برای پیشبرد کارها دانست و اذعان کرد: اعتماد به مردم معجزه می‌کند و همانطور که در زمان جنگ مردم با اعتماد کامل پای کار بودند و دفاع مقدس را به بهترین شکل پیش بردند، امروز نیز در بحران‌ها اگر اعتماد کامل داشته باشند، همراهی کامل خواهند داشت و مسئولان می‌توانند این همراهی را در تمام بخش‌ها، به ویژه در مقابله با کرونا مشاهده کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید از سوی رهبر فرزانه انقلاب، تأکید کرد: رهبری نسبت به اقداماتی که در راستای تقویت تولید صورت گرفت، رضایت نسبی داشتند اما تأکید کردند که تاکنون از یک دهم ظرفیت‌ها استفاده شده و لازم است همه ظرفیت‌ها فعال شوند.

عابدینی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان برای تحقق شعار سال، بیان کرد: استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های بالای صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی جزو استانهای خاص و ویژه محسوب می‌شود که با بسیج امکانات می‌تواند شعار سال را با بهترین کیفیت تحقق بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از مردم خواست تا با استفاده از فرصت‌های معنوی، پناه بردن به مفاهیم قرآن و پیا‌م‌های قرآنی آرامش خود را حفظ کنند و حداکثر همراهی را با دستورات پزشکی داشته باشند تا هر چه سریع‌تر ویروس منحوس کرونا از میان برود.

کادر درمانی برای مقابله با ویروس کرونا شب و روز تلاش می‌کنند 

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین نیز در این دیدار از مجموعه کادر درمانی و پزشکان قدردانی کرد و افزود: کادر درمانی، پزشکان و پرستاران برای مقابله با ویروس کرونا شب و روز تلاش می‌کنند و از اقدامات بسیار خوب همه عزیزان قدردانی می‌کنیم.

استاندار قزوین به بازگشایی بیمارستان رحیمیان الوند نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته روز پایانی سال 98 توانستیم بیمارستان رحیمیان را بازگشایی کنیم و خوشبختانه این بیمارستان کاملاً دولتی شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شد و خدمات نیز در قالب تعرفه‌های دولتی محاسبه خواهد شد.

وی تحقق شعار سال را یکی از رسالت‌های جدی مسئولان دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا تحقق علمی و عملی شعار سال را با جدیت دنبال کنیم و برای این امر برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کرده‌ایم.

 

75 درصد جمعیت استان برای بیماری کرونا پایش شده‌اند

دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله عابدینی از کادر درمان، گفت: نماز جمعه قزوین جزو نخستین نماز جمعه‌هایی بود که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و این در حالی بود که هنوز تعطیلی نماز جمعه‌ها کشوری نشده بود و به همین خاطر از آیت‌الله عابدینی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: بحث واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی بسیار جدی بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته همانطور که بیمارستان رحیمیان الوند بازگشایی شد، این بیمارستان نیز با همراهی وزارت بهداشت راه اندازی شد و این اقدام نقش مهمی در ارتقای سلامت استان خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری کرونا اشاره کرد و گفت: در بحث کمیته استانی مقابله با کرونا، بیمارستان صحرایی را داشتیم که روز پنجم اسفند آغاز به کار کرد و تا آن زمان هیچ استانی بیمارستان صحرایی راه‌اندازی نکرده بود.

نامدار عنوان کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط مسئولان بهداشت محیط استان تاکنون 220 مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمپ شده است و روند بازرسی‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

وی گفت: 75 درصد جمعیت استان طبق آمار تاکنون برای بیماری کرونا پایش شده‌اند که جمعیت یک میلیونی را شامل می‌شود و این اقدام بسیار مؤثری است که در کشور انجام شده و کشورهای اروپایی در حال الگوبرداری طرح تماس با منازل هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان