۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دریافت لوح تقدیر از رهبری را بزرگترین افتخار زندگی‌ام می‌دانم/ تمام لحظاتی که بوی خدمت می‌دهند، شیرین هستند
کد خبر: ۳۴۱۱۱۴ نویسنده: سرهنگ محسن شیخ حسنی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۹ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه‌ی امام حسن(ع) قزوین:

دریافت لوح تقدیر از رهبری را بزرگترین افتخار زندگی‌ام می‌دانم/ تمام لحظاتی که بوی خدمت می‌دهند، شیرین هستند

فرمانده سپاه ناحیه‌ی امام حسن(ع) قزوین گفت: خاطرات دوران پاسداری و خدمت به انقلاب، همگی شیرین و بیادماندنی هستند و به طور کلی در عرصه‌ی خدمت، خاطره‌ی تلخی وجود ندارد و تمام لحظاتی که بوی خدمت می‌گیرند، شیرین هستند.

دریافت لوح تقدیر از رهبری را بزرگترین افتخار زندگی‌ام می‌دانم/ تمام لحظاتی که بوی خدمت می‌دهند، شیرین هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ پاسداران را افرادی می‌شناسیم که در حساس‌ترین و دشوارترین لحظات با از خودگذشتگی و فداکاری مثال‌زدنی وارد میدان عمل شده و برای پاسداری از حریم کشور همچون دژی مستحکم در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

آنان که در مسیر تحقق اهداف نظام، جانفشانی کرده و حتی از بذل جان خویش نیز دریغ نمی‌کنند.

پاسداران جان بر کف در پرتو راهبری رهبر معظم انقلاب و به پاسداشت خون شهدا و ادامه دادن طریق آنها همواره قامت خود را ایستاده نگه داشتند و هرگز در مقابل زیاده‌گویی‌های بدخواهان نظام کوتاه نیامدند و صفحات بی‌شماری از ایثار و شهادتشان را در صفحه تاریخ این کشور نگاشتند تا دشمنان این مرزوبوم خواب و خیالی راحت نداشته باشند.

به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) که چه نیکو با عنوان روز پاسدار نامگذاری شده، تصمیم گرفتیم تا لحظاتی را پای صحبت‌های سرهنگ محسن شیخ حسنی، فرمانده سپاه ناحیه‌ی امام حسن مجتبی(ع) استان قزوین که از پاسداران برجسته استان بوده و اخیرا از سوی رهبر انقلاب مورد تقدیر قرار گرفتند، بنشینیم و این روز خجسته را مزین به گفتگویی دلنشین با یکی از سبز پوشان عرصه‌ی خدمت کنیم.

صبح قزوین: از چه سالی وارد عرصه خدمت در حوزه پاسداری شدید؟

شیخ حسنی: از سال ۸۲ وارد عرصه‌ی خدمت در حوزه‌ی پاسداری شدم و دلیل حضورم در سپاه، علاقه‌‌ام به عرصه‌ی خدمت و جهاد بود؛ البته آموز‌ه‌های اخلاقی و دینی که از خانواده دریافت کرده بودم، هم بی‌تاثیر نبود.

صبح‌قزوین: مختصری از فعالیت‌های خود برایمان بگویید؟

شیخ حسنی: بعد از طی کردن مراحل آموزشی پاسداری به عنوان ستوان دوم سپاه و در ادامه به عنوان فرمانده‌ی حوزه‌ی دانش‌آموزی در ناحیه‌ی آبیک مشغول فعالیت شدم، سپس به ترتیب به عنوان پاسدار بازرسی، فرمانده‌ی حوزه‌ی شهری، سرپرست مرکز اجرایی در ناحیه‌ی آبیک به فعالیت خود ادامه دادم.

در سال ۹۰ وارد فعالیت‌های سپاه استان قزوین شدم و به ترتیب به عنوان مسئول عملیات بازرسی، بسیج کارگری، مسئول بازرسی سپاه استان و اکنون نیز حدود ۱۶ ماهی است که به عنوان فرمانده‌ی ناحیه‌ی مرکزی مشغول خدمت هستم.

صبح قزوین: اخیرا در مراسمی مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفتید، رمز موفقیت خود را در کسب این افتخار چه می‌دانید؟

شیخ حسنی: سال ۹۷ به عنوان رتبه‌ی اول دانشکده‌ی مدیریت و فرماندهی ولایت سپاه انتخاب شدم و در مراسم تقدیر دانش‌آموختگی سال ۹۸ توسط رهبر انقلاب مورد تقدیر قرار گرفتم که رمز موفقیت خود را انجام تکلیف و وظیفه می‌دانم.

تلاشم این بود که در دوره‌ی تحصیل و زمانی که از خانواده دور هستم آموزه‌ها را به خوبی دریافت کنم و از زمانی که برای دانشکده برنامه‌ریزی شده به نحو احسن استفاده کنم که پاداش نیت خود را با تقدیر رهبر دریافت کردم، دریافت لوح تقدیر از مقام معظم رهبری را بزرگترین افتخار در زندگی‌ام می‌دانم.

صبح قزوین: به نظر شما دلیل نامگذاری سالروز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار چیست؟

شیخ حسنی: امام حسین(ع) با شهادت خود، فرزندان و بستگان خود بزرگ‌ترین پاسداری از دین را بجا آوردند؛ در زمانه‌ای که دین اسلام از مسیر اصلی خود خارج شده بود؛ پاسداری امام حسین(ع) دین را از انحراف نجات داد.

از دیدگاه من دلیل نامگذاری این روز توسط امام راحل این است که پاسدارها بدانند جریان و عملی که توسط امام حسین(ع) انجام شد، باید در زندگی آنها هم جاری شود و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلام از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکنند.

هرکس در هر مکان و زمانی با انجام یک عمل عده‌ای را خوشحال، یا ناراحت می‌کند اما عمل امام حسین(ع) در صحرای کربلا تمام بشریت را تحت تاثیر قرار داد.

نجات و پاسداری دین توسط امام حسین(ع) و اتفاقاتی که در زندگی ایشان رخ داد به قدری مقدس بود که با گذشت سالیان بسیار، هنوز هم تاثیرات خود را دارد.

صبح قزوین: تعریف کلی شما از واژه‌ی پاسدار چیست؟

شیخ حسنی: پاسدار شخصیتی است که ارزش‌ها، آموزه‌ها و اهداف انقلاب را می‌شناسد و برای دفاع و پاسداری از آنها برنامه‌ریزی کرده و بر اساس آن وارد میدان عمل می‌شود.

صبح‌قزوین: نگاه رزمندگان اسلام و به ویژه پاسداران انقلاب اسلامي به امام (ره) چگونه بود؟

شیخ حسنی: رابطه‌ی پاسداران و تمام رزمندگان اسلام با امام راحل را می‌توان به رابطه‌ی بین مرشد و پیرو و یا مربی با متربی تعبیر کرد؛ چراکه سعی داشتند با بهره‌گیری از آموزه‌های امام(ره)، زندگی خود را به هدف متعالی برسانند.

رابطه‌ای که در زمان انقلاب بین پاسداران و رزمندگان با امام راحل وجود داشت هم‌اکنون بین پاسداران نسل جوان با رهبر انقلاب نیز وجود دارد. نگاه پاسداران از گذشته تا به امروز تغییری نکرده و جوانان امروز همانند گذشته گوش به فرمان ولی امر هستند.

صبح‌قزوین: با توجه به شرایط کنونی جامعه، رسالت یک پاسدار چیست؟

شیخ حسنی: دفاع از انقلاب و اسلام در تمامی عرصه‌ها از گذشته تاکنون وظیفه پاسداران بوده است. پاسداران در زمان هشت‌سال دفاع مقدس، سپس به عنوان مدافعان حرم و امروز به عنوان مدافعان سلامت از انقلاب و اسلام پاسداری می‌کنند.

شهید همدانی‌ها و سردار سلیمانی‌ها کسانی بودند که بیرق و علم پاسداری را به دوش کشیدند و امروزه ما می‌بینیم که پاسداران در ادامه‌ی راه شهدای پاسدار، قدم می‌گذارند و با توجه به نیازهای روز جامعه وارد میدان عمل می‌شوند.

صبح‌قزوین: وظیفه قشر جوان برای تحقق شعار سال چیست؟

شیخ‌ حسنی: قشر جوان باید در هر جایگاهی که حضور دارند به تعبیر رهبر انقلاب یک گام به سمت جلو حرکت کنند. اینکه بدانند کجا می‌توانند موثر باشند اولین گام حرکت بسوی اهداف است.

البته در این مسیر جوانان به یک نقشه‌ی راهنما نیاز دارند. بزرگتر‌ها، دولت و مجلس با تسهیل‌گری و تصویب قوانین خوب می‌توانند نقشه‌ و راهنمای خوبی در اختیار جوانان بگذارند.

قشر جوان باید هوشیار باشند زیرا اجرایی شدن سخنان مقام رهبری راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است.

رهبر انقلاب، سال جاری را با عنوان"جهش تولید" نامگذاری کردند و این بدان معناست که اقداماتی که باید در راستای رونق تولید انجام می‌شد به خوبی انجام نشده یا در صورت انجام، خیلی قطعی و مطمئن اجرا نشده ‌است.

جوانان نیز باید همگام با سایر مسئولین و آحاد جامعه برای تحقق شعار سال تلاش کنند، چراکه در این صورت مشکلات و موانع موجود برطرف می‌شود.

صبح‌قزوین: به عنوان یک پاسدار چه برنامه‌هایی برای اجرایی شدن شعار سال دارید؟

شیخ حسنی: تلاش ما در سال جاری به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، استفاده از نیروهای توانمند و برنامه‌ریزی‌‌های مناسب است. ما با اختیاراتی که در عرصه‌ وام‌های خوداشتغالی بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی داریم در تلاشیم تا در راستای "جهش تولید" گام‌های موثری برداریم.

ما با استفاده از اختیارات و ظرفیت‌های خود در شورای اداری درتلاشیم تا با ایجاد ظرفیت در شهرستان و اجرای فرآیند‌های درست، بیشتر اقشار جامعه را در مسیر تولید و جهش تولید سوق دهیم که ممکن است این اقشار افراد جویای کار و یا تولیدکنندگان باشند.

صبح‌قزوین: به نظر شما مهمترین خواسته شهدا از ما چیست؟

شیخ‌ حسنی: عمل به دستورات رهبر و ولی فقیه را می‌توان مهمترین درخواست شهدا از ما دانست؛ زیرا شهدا جان خود را برای حفظ و اعتلای نظام و انقلاب فدا کردند و مهمترین وظایف ما پاسداری از انقلاب و حمایت از سخنان رهبری است.

صبح‌قزوین: از خاطرات تلخ و شیرین دوران خدمت خود برایمان تعریف کنید؟

شیخ حسنی: خاطرات دوران پاسداری و خدمت به انقلاب همگی شیرین و بیادماندنی هستند. در عرصه‌ی خدمت، خاطره‌ی تلخی وجود ندارد بلکه تمام لحظاتی که بوی خدمت می‌گیرند به قدری شیرین هستند که نمی‌توان طعم شیرین خاطره‌ای را در این میان از بقیه گلچین کرد.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان