۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شانتاژ خبری خبرگزاری ایلنای قزوین عامل دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند شد/ مدیر پرستاری بیمارستان ولایت تکذیب کرد+فیلم
کد خبر: ۳۴۱۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۷ ساعت: ۱۶:۸ ↗ لینک کوتاه

شانتاژ خبری خبرگزاری ایلنای قزوین عامل دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند شد/ مدیر پرستاری بیمارستان ولایت تکذیب کرد+فیلم

بسیار بجا بود که سرپرست خبرگزاری ایلنای استان قزوین به جای شانتاژ خبری و خوراک دهی به رسانه‌های معاند سعی در نشان دادن واقعیت‌های درمانی و زحمات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان‌های استان قزوین می‌کرد تا بدین گونه زمینه ساز تخریب اعتماد عمومی مردم به حوزه بهداشت و درمان فراهم نمی‌شد.

شانتاژ خبری خبرگزاری ایلنای قزوین عامل دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند شد/ مدیر پرستاری بیمارستان ولایت تکذیب کرد+فیلم

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در اولین نشست خبری خود از ورود ویروس منحوس کرونا به کشورمان خبر داد و این درحالی بود که از مدت‌ها قبل بیماری کرونا در کشور چین و پس از آن کم کم به کشورهای مختلف جهان ورود پیدا کرده بود.

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشورمان که شناسایی نخستین بیمار و فوتی آن از استان قم شروع شد، آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با این ویروس آغاز گردید، اما گسترش این بیماری به گونه ای بود که شهرهای مختلف کم کم درگیر آن شدند و استان قزوین اولین شناسایی بیماری کرونا را در تاریخ ششم اسفندماه ۹۸ ثبت کرد.

پس از تایید اولین تست مثبت بیماری کرونا در استان قزوین، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تشکیل کارگروه‌های مختلف با حضور مسئولان ارشد استان برای مقابله جدی با ویروس کووید ۱۹ ورود پیدا کردند و بیمارستان بوعلی سینای قزوین به عنوان مرکز اصلی درمان و نگهداری این بیماران انتخاب شد.

با گسترش بیماری کرونا در استان که آمار نهایی مبتلایان و تست‌های مثبت و بهبودیافتگان و فوتی‌های آن هرشب توسط مسئولان علوم پزشکی به اطلاع مردم می‌رسد تدابیر لازم برای کنترل شیوع این بیماری توسط استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اندیشیده و به اصناف و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و از سوی دیگر مراکز رسیدگی به بیماران کرونایی به دیگر بیمارستان‌های دولتی هم گسترش یافت و از سوی دیگر بیمارستانی صحرایی با ۴۵ تخت و تجهیزات لازم در قزوین راه اندازی شد.

اما حواشی اخیر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از انتشار مصاحبه تصویری خبرگزاری ایلنای قزوین با پرستاران و مدیر پرستاری بیمارستان ولایت قزوین نشات می‌گیرد.

مدیر پرستاری بیمارستان ولایت قزوین در این گزارش ادعا می‌کند که ۵۱ روز است درگیر بوده و والدین خود را ندیده است، اما این موضوع با بی تدبیری در تدوین گزارش و تایید مدیر خبرگزاری ایلنا به گونه ای مورد سوءاستفاده‌های شبکه‌های معاند و ضدانقلاب قرار گرفته است که گویی ۵۱روز است استان قزوین درگیر مقابله با ویروس کروناست!

این شبهه افکنی که خبرگزاری ایلنا در ایجاد آن مقصر است به گونه ای در ۱۲ ثانیه از گزارش ۱۷ دقیقه ای منتشر شده مورد گزینش قرار گرفته و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است که شناسایی و ورود اولین مورد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ایران مربوط به استان قم و ۳۷ روز قبل و در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بوده است.

رسانه‌های معاند با دست مایه قراردادن صحبت‌های ناقص مدیر پرستاری بیمارستان ولایت و پخش چندثانیه ای این سخنان به دنبال زیر سوال بردن زحمات این ایام کادر پزشکی استان قزوین و بی اعتماد کردن مردم به وزارت بهداشت کشورمان هستند.

مدیر پرستاری بیمارستان ولایت در مصاحبه ای تصویری به رفع شبهه درگیری استان قزوین با بیماری کرونا طی ۵۱ روز گذشته اقدام کرد و اذعان داشت که منظور از درگیری کادر درمانی بیمارستان ولایت، وجود بیماری آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی بوده که با حضور بیماران مختلف که ربطی به ویروس کرونا نداشته است، درحال رسیدگی و خدمات دهی به آنها بوده اند.

بسیار بجا بود که سرپرست خبرگزاری ایلنای استان قزوین به جای شانتاژ خبری و خوراک دهی به رسانه‌های معاند سعی در نشان دادن واقعیت‌های درمانی و زحمات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان‌های استان قزوین می‌کرد تا بدین گونه زمینه ساز تخریب اعتماد عمومی مردم به حوزه بهداشت و درمان فراهم نمی‌شد.

متاسفانه خبرنگار ایلنا مطرح کرده است که این فیلم با مشاوره و راهنمایی رییس ستاد اطلاع رسانی استان قزوین در کارگروه کرونا انجام و منتشر شده، خوب بود این عزیزان که در حوزه اطلاع رسانی با رسانه‌های دیگر حساسیت دارند در این خصوص هم نظارت لازم را انجام می‌دادند تا شاهد انتشار اخبار دروغ از استان نبودیم.

گفتنی است؛ این اولین بار نیست که سرپرست این خبرگزاری با انتشار اخبار نادرست از استان قزوین زمینه ساز دروغ پردازی‌های رسانه‌های معاند می‌شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان