۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تنی گندم در استان قزوین
کد خبر: ۳۴۱۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۷ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تنی گندم در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این استان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تنی گندم در استان قزوین

تورج بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال جاری بیش از 154 هزار و 456 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت 47 هزار و 764 هکتار به زیر کشت محصول گندم آبی و 106 هزار و 692 هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته است.

بنیادی در ادامه به مصوبه هیئت دولت در افزایش قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی و در جهت کاهش هزینه‌های تولید قیمت گندم با 47 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 25 هزار  ریال رسید.

به گفته وی این افزایش قیمت در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی، هدفمند نمودن تولیدگندم داخل کشور و حمایت تولید کنندگان داخلی انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای حفظ کیفیت و کمیت گندم تولید شده در استان قزوین توجه به کنترل و مبارزه بموقع با آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز مزارع گندم از مهمترین ابزار برای رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان