۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۷۸۳ قزوینی به کرونا مبتلا و ۵۰۶ نفر بهبود یافتند/ ۹۱ نفر جان خود را از دست دادند
کد خبر: ۳۴۱۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۶ ساعت: ۲۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول مركز هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشكی قزوين:

۷۸۳ قزوینی به کرونا مبتلا و ۵۰۶ نفر بهبود یافتند/ ۹۱ نفر جان خود را از دست دادند

مسئول مركز هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشكی قزوين گفت: با مشخص شدن تست مثبت ۴۹ نفر دیگر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۷۸۳ نفر رسید که از این تعداد ۵۰۶ نفر بهبود یافته و ۹۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

۷۸۳ قزوینی به کرونا مبتلا و ۵۰۶ نفر بهبود یافتند/ ۹۱ نفر جان خود را از دست دادند

علی فخار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان اظهار کرد: با مشخص شدن تست مثبت 49 نفر دیگر تعداد مبتلایان به کووید 19 در استان به 783 نفر رسید.

وی ادامه داد: از تعداد مبتلایان قطعی 506 نفر بهبود یافته و متاسفانه 91 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و اکنون 334 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مسئول مركز هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشكی قزوين درباره طرح بسیج ملی مقابله با کرونا گفت: تاکنون 826 هزار نفر از هم استانی‌ها توسط مراقبین سلامت غربالگری شده‌اند.

وی عنوان کرد: از مردم درخواست داریم حتما به سامانه الکترونیکیsalamat.gov.ir مراجعه کرده و به سوالات پاسخ دهند و پس از آن مراقبین سلامت حتما برای پیگیری با آن‌ها تماس می‌گیرند.

این مقام مسئول درباره وضعیت روستاهای استان عنوان کرد: اکنون روستاهای سطح استان پاک هستند، بنابراین از ساکنین شهرها درخواست داریم به خاطر پاک ماندن فضای روستاها و عزیزانشان از مراجعه به داخل روستاها اجتناب کنند.

مراجعه 100 هزار و 36 قزوینی به سامانه الکترونیکی سلامت

محمدحسن ارداقیان نیز درباره وضعیت بیماری کرونا در قزوین به خبرنگار صبح قزوین ابراز کرد: از تمام هم استانی‌ها درخواست داریم تا اطلاعات خود، خانواده و همچنین اطرافیانی که امکان دسترسی و استفاده از سامانه اینترنتی ندارند را با پاسخ دادن به دو سوال اصلی در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت کنند.

وی ادامه داد: با ورود به این سامانه وضعیت ابتدایی افراد درباره کرونا مشخص شده و به همراه آدرس مراکز بهداشت و درمان به آن‌ها پیامک می‌شود، به علاوه شماره تماس و اطلاعات ثبت شده برای پیگیری افراد مشکوک برای کادر بهداشت و درمان ارسال می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای استان قزوین عنوان کرد: تاکنون 100 هزار و 36 قزوینی اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت کرده که 12 هزار و 88 نفر آن‌ها طی دو روز گذشته مراجعه کرده‌اند که البته این آمار تا رسیدن به میزان ایده آل فاصله داشته و انتظار داریم این رقم بسیار بیشتر باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان