۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تعطیلی بازار قزوین و مجتمع‌های تجاری/ کالاهای اساسی برای ۳ ماه ذخیره‌سازی شد
کد خبر: ۳۴۱۰۰۹ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۵ ساعت: ۱۳:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خبر داد

تعطیلی بازار قزوین و مجتمع‌های تجاری/ کالاهای اساسی برای ۳ ماه ذخیره‌سازی شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: پس از این فعالیت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی ۲۴ ساعته است و فعالیت بازار سنتی، مجتمع‌های تجاری و مراکز غیرضرور تا ۱۳ فروردین ممنوع است.

تعطیلی بازار قزوین و مجتمع‌های تجاری/ کالاهای اساسی برای ۳ ماه ذخیره‌سازی شد

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت تعطیلی مجتمع‌های تجاری و اصناف قزوین اظهار کرد: هرگونه فعالیت در بازار سنتی، مجتمع‌های تجاری و مراکز غیرضرور، مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و تخلف به شمار می‌آید و از طریق تعزیرات حکومتی و مرجع قضایی قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: پس از این فعالیت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی 24 ساعته است و فعالیت بازار سنتی، مجتمع‌های تجاری و مراکز غیرضرور تا 13 فروردین ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: از بازار و اصناف قزوین، انتظار می‌رود خود پیشقدم شده و به جهت تامین سلامت مردم، مراکز غیرضروری را به‌طور موقت تعطیل نمایند، اگر بازار و اصناف همراهی کنند زنجیره انتقال بطرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و شهر از ویروس کرونا پاک خواهد شد.

وی افزود: اکنون مسافرت‌ها و میزان مصرف سوخت کاهش قابل توجهی داشته، میهمان پذیرها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها هیچگونه مسافر و میهمانی پذیرش ندارند و مکان‌های گردشگری و تاریخی تعطیل و ادارات دولتی به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

مجتمع البرز به طور رایگان در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت

این مقام مسئول عنوان کرد: در وضعیتی که دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل هستند از بازاریان نیز انتظار می‌رود در این بحران بین المللی به میدان آمده و همپای سیستم اداری و دولتی به مهار این ویروس مخرب کمک کنند.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی، سازمان صمت و اتاق اصناف در این راستا مسئولیت مستقیم دارند و لازم است موضوع را تا اجرایی شدن پیگیری کنند، البته همراهی بخش اعظمی از بازار و تعطیل خودجوش 11 اتحادیه نیز قابل تقدیر است.

حبیبی اظهار کرد: مالک مجتمع تجاری البرز، این ملک را در سه طبقه، با گنجایش 80 اتاق و ظرفیت 320 تخت به‌طور رایگان در اختیار ستاد مقابله با کرونای استان قرار داده که اقدامی قابل تقدیر و نمونه‌ای از حضور در صحنه و میدان برخی از بازاریان است.

وی با بیان تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم گفت: همشهریان عزیز درباره تامین کالاهای ضروری، مواد غذایی و بهداشتی، هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند؛ زیرا پیش بینی‌ها حداقل برای سه ماه آینده صورت گرفته و به اندازه کافی ذخیره سازی شده، از این رو لازم است به طور جدی از هجوم به فروشگاه‌ها اجتناب شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: نانوایی‌ها، میوه و تره بار، قصابی‌ها و تامین کنندگان گوشت و مرغ به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود و در این زمینه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان