۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ورزش استان در سالی که گذشت/ خوشی‌ها و تلخ‌کامی‌های جامعه ورزشی قزوین در یک نگاه
کد خبر: ۳۴۰۹۹۵ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۵ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

یادداشت

ورزش استان در سالی که گذشت/ خوشی‌ها و تلخ‌کامی‌های جامعه ورزشی قزوین در یک نگاه

ورزش استان قزوین طی سال ۹۸ سال پر فروغی داشت، از رشد فعالیت‌های همگانی تا درخشش بهمن عسگری و یکه‌تازی در کاراته جهان و رسیدن به المپیک محمدرضا موذن با والیبال، افتتاح چند پروژه ورزشی و خانه ورزش روستایی و عنوان نخست اداره کل ورزش استان قزوین در کشور از اتفاقات مثبتی است که باعث روند رو به رشد ورزش استان در سال ۹۸ شده است.

ورزش استان در سالی که گذشت/ خوشی‌ها و تلخ‌کامی‌های جامعه ورزشی قزوین در یک نگاه

صبح قزوین؛___________ مهدی چگینی.


ورزش استان قزوین طی سال ۹۸ سال پر فروغی داشت، از رشد فعالیت‌های همگانی تا درخشش بهمن عسگری و یکه‌تازی در کاراته جهان و رسیدن به المپیک محمدرضا موذن با والیبال، افتتاح چند پروژه ورزشی و خانه ورزش روستایی و عنوان نخست اداره کل ورزش استان قزوین در کشور از اتفاقات مثبتی است که باعث روند رو به رشد ورزش استان در سال ۹۸ شده است.

با آمار و ارقام و کسب موفقیت‌های فراملی، اماکن ورزشی شهری و روستایی و پروژه‌های تمام و نیمه تمام، ورزش استان قزوین در سال ۹۸ در تیپ 2 کشور حضور داشت و درخشش ورزشکاران استان در رقابت‌های فراملی، عیار ورزش استان را بالا برد.

بهمن عسگری اولین ایرانی المپیک ۲۰۲۰ در کاراته، مهران برخورداری جوان ترین عضو تیم ملی تکواندو، مژگان خدادادی ملی پوش بسکتبال، حمیدرضا طاهرخانی نفر اول تنیس روی میز، محمدرضا موذن مرد المپیکی والیبال، مرتضی رمضانی ملی پوش والیبال نشسته، علی اصغر آسیابری ملی پوش کاراته جهان، رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک، فاطمه صفرپور مربی تیم ملی تکواندو، محسن شیشه گرها سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، فاطمه آقازادگان ملی پوش بسکتبال، فاطمه خدابنده لو بهترین مهاجم کبدی بانوان، احمدرضا عسگری قهرمان کبدی جهان، فاطمه اعتدادی عضو تیم ملی فوتسال و چندین و چند ورزشکار مدال آور، مربی و سرپرست، گوشه ای از افتخارات ورزشی استان قزوین در سال ۹۸ هستند.

بدون شک هیئت کاراته استان با ستارگانی مثل بهمن عسگری قهرمان کاراته جهان و اولین کاراته کا المپیکی، علی اصغر آسیابری و امیررضا میرزایی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و چندین ملی پوش در تیم‌های ملی و فعالیت قهرمانی و همگانی فعال ترین هیئت ورزشی استان قزوین است.

در والیبال محمدرضا موذن امسال نماینده استان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشور بود و در رقابت‌های آسیایی و جهانی با پیراهن تیم ملی، سهمیه رقابت‌های المپیک را کسب کرد، اما فعالیت چندین والیبالیست قزوینی در رقابت‌های لیگ‌برتر‌ فعالیت این رشته ورزشی را در سطح کشور فعال کرد.

در رقابت ورزشی رشته‌های انفرادی در سالی که گذشت موفق تر ظاهر شدند ولی تیم داری شورا و شهرداری قزوین در چندین رشته توپی خبر خوشی برای ورزش استان بود و قهرمانان دختر و پسر استان در ترکیب تیم‌های بومی بسکتبال، فوتسال، والیبال، تیراندازی، کبدی، سپک تاگرا در رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول حضور پیدا کردند، در بسیاری از رقابت‌ها تیم‌های قزوینی خوش درخشیدند و هیئت‌های استان هم در چند رشته تیم داری کردند که اتفاقات خوبی برای تیم‌های رده های مختلف سنی استان رخ داد و در لیگ‌های کشوری خوش درخشیدند. اما تیم‌های فوتبال امید و بزرگسالان کاسپین امسال با مشکلات مالی و به سختی در لیگ‌های خود ماندگار شدند و انگار یک حامی مالی در فصل جاری کاسپین را حمایت می‌کند. در فوتسال هم هر چه کراپ الوند ایرانیان خوب بود اما تیم شهرداری به دسته پایین تر سقوط کرد.

در کشتی و بعد از پنج سال که قزوینی میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی و لیگ برتر بود، امسال الوند میزبان مسابقات بین المللی روز جهانی کودک بود و کشتی گیران چند کشور با هم روی تشک دست و پنجه نرم کردند.

در ژیمناستیک حضور رضا خیرخواه بعنوان نفر اول تیم ملی ژیمناستیک، مثل ادوار گذشته سبب شد تا قزوین سر زبان‌ها بیافتد و الوند میزبان ملی پوشان ایران شود.

میزبانی رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور و حضور تیم‌های رده‌های سنی آنچنان که باید از نظر کیفیت خوب نبود، اما تعداد مدال‌های دختران استان قابل توجه و تقدیر بود.

در ورزش همگانی هم با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی و استانی تعداد قابل توجهی از ورزشکاران همگانی و روستایی با هم به رقابت پرداختند و طرح غربالگری برای دختران و بانوان روستایی برگزار شد.

با حضور وزیر ورزش و جوانان در استان قزوین، چندین پروژه نیمه کاره به بهره برداری رسید و شاید فعالیت مجدد مجموعه شش هزار نفری و خانه سرپوشیده دو و میدانی از دیگر پروژه‌هایی است که ورزشکاران استان چشم انتظار افتتاح آنها هستند.

اما تمام توجه جامعه ورزش استان قزوین و کشور به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و تمامی قهرمانان برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند و کمیته حمایت از قهرمانان فعالیت خود را آغاز کرده ولی رقابت کرونا با سلامت جامعه اتفاقی بود که ورزش استان را مثل کشور از بهمن و اسفندماه به تعطیلی کشاند و باید منتظر ماند و دید المپیک در تابستان ۹۹ برگزار می‌شود.

در هیئت‌های ورزشی چندین و چند مجمع برگزار شد و برخی افراد برای چندمین بار سکان هدایت را برعهده گرفتند و همین مجامع عاملی شد تا رئوسای فدراسیون‌ها به استان سفر کنند و خداحافظی مهران قاسمی از معاونت جوانان و حضور علی لطفی در راس این معاونت از دیگر تغییراتی بود که در جامعه جوانان استان رقم خورد.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان