۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "جهش تولید" یعنی در حوزه اقتصادی مستقل شویم/ با تقویت دولت‌الکترونیک و شفافیت عملکردها به سمت شایسته‌سالاری برویم
کد خبر: ۳۴۰۹۴۸ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۳ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

"جهش تولید" یعنی در حوزه اقتصادی مستقل شویم/ با تقویت دولت‌الکترونیک و شفافیت عملکردها به سمت شایسته‌سالاری برویم

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: منظور از جهش تولیدی این است که باید آحاد جامعه در کنار دانشمندان و اندیشمندان در عرصه‌های مختلف تلاش شبانه روزی کنند تا بتوانیم وابستگی کشور به خارج از مرزها را کم کنیم.

"جهش تولید" یعنی در حوزه اقتصادی مستقل شویم/ با تقویت دولت‌الکترونیک و شفافیت عملکردها به سمت شایسته‌سالاری برویم

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره نامگذای امسال به نام "جهش تولید"اظهار کرد: با وجود همه دشواری‌ها و شرایط سخت اقتصادی کشور و در مباحث بین المللی به واسطه تحریم‌های همه جانبه، خوشبختانه در سال گذشته با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و اتکاء به توانمندی‌های داخلی توفیقات خوبی حاصل شد.

وی افزود: علی‌رغم فشار تحریم‌ها و تعطیلی بسیاری از کارخانجات و بیکاری جوانان، اما ما توانستیم با وجود تحریم‌های نفتی بدون تکیه بر اقتصاد نفتی و با اتکاء به مدیریت و توانمندی‌های داخلی و چرخه تولید کشور که موجب رونق اقتصادی و مباحث پولی است سال 98 را سپری کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تصریح کرد: اگر ما صد در صد نتوانستیم به همه اهدافمان در عرصه رونق تولیدی برسیم، اما توفیقات خوب و قابل قبولی بدست آمد که با وجود همه فشارها و سختی‌هایی که به مردم وارد شد توانستیم سال ۹۸ را کم و بیش با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم آن چیزی که در مباحث شعار سال ۹۸ بود تا حد قابل قبولی محقق شده است؛ البته کاستی‌هایی نیز وجود داشت چون امروز کشورها در دنیا به تنهایی زندگی نمی‌کنند بلکه با سایر کشورهای جهان در ارتباط بوده و مباحث بازرگانی بین‌المللی یشان برقرار است.

طاهرخانی بیان کرد: با همه فشارها و اشکالاتی که به دلیل وضع تحریم‌ها بود، مدیران و سیاستمداران کشوری توانستند روزنه‎هایی را پیدا کرده و با برخی از کشورها ارتباط داشته باشند و آنها را متقاعد کنند که از برنامه‌های غیر منطقی و غیرعاقلانه امریکا تبعیت نکنند که خوشبختانه توفیقات خوبی هم به دست آمد.

باید با تلاش جهادی و انقلابی نیازهای اساسی کشور را برطرف کنیم

وی ادامه داد: بدون شک اقتصاد، رکن اصلی و بنیادی هر کشوری است، یعنی اگر ما توانمندی‌های تولیدی بالایی داشته و بتوانیم تا جایی که مقدور هست خود را از وابستگی‌ها نجات دهیم؛ راحت‌تر می‌توانیم در برابر زیاده خواهی‌ها و زیاد طلبی‌های کشورهایی که می‌خواهند از موقعیت و توانمندیشان سوءاستفاده کنند؛ جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اگر ما بتوانیم در بخش تولید، اقدامی جهادی انجام دهیم یعنی بتوانیم کارخانه‌ها را رونق داده و تولیدات داخلی را از نظر کیفی و کمی ارتقاء ببخشیم و بتوانیم یک کار انقلابی همه جانبه انجام دهیم و همه بخش‌های عمده مربوط به مباحث تولید را در چرخه اقتصادی بومی‌سازی کنیم، طبیعی است که دندان طمع کشورهایی استعماری را خواهیم کَند.

وی تاکید کرد: به نظر من منظور از جهش تولیدی این است که باید آحاد مختلف جامعه در کنار دانشمندان و اندیشمندان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و مباحث هویت ملی و استقلال فرهنگی، ملی و دینی تلاش شبانه روزی کنند تا بتوانیم وابستگی کشور به خارج از مرزها را کم کنیم.

طاهرخانی اضافه کرد: بدون شک با تحقق این امر می‌توانیم آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم زده و شرایط و بستر قوی و خوبی را برای جوانانی که باید در آینده مدیریت و اداره کشور را بر عهده بگیرند ایجاد کنیم تا استقلال لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: وقتی توانمندی تولید داخلی در بخش‌های مختلف و به ویژه صنایع پایه و مادر و مباحث علمی و علوم بنیادی و بومی سازی نیازهای مختلف بالا باشد و اقدامات موثری در این حوزه‌ها انجام دهیم قطعا اثر تحریم‌ها هم خود به خود از بین خواهد رفت و کشورهایی که در بحث تحریم‌ها همراه با امریکا هستند مجبور خواهند شد که به سمت و سوی کشور ما آمده و مراودات بین المللی خود را با کشور ما برقرار کنند.

برای داشتن ایرانی مقتدر باید به سمت شایسته سالاری و نخبه پروری پیش برویم

این مقام مسئول بیان کرد: ما باید با تلاش شبانه‌روزی، جهادی و انقلابی نیازهای اساسی کشور را با اتکاء بر توانمندی‌‎ها و دانش و علوم داخلی برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: موانع تولید را می‌توان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. ما به لحاظ تحریم‌ها باید کار جدی‌تری انجام دهیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و در واقع باید برای مقابله با تحریم‌ها از خلاقیت داخلی خود استفاده کنیم.

طاهرخانی عنوان کرد: باید مدیرانی لایق و توانمند، متعهد و متخصص و اخلاق مدار مدیریت کشور را بر عهده بگیرند، ما باید راه رانت و نفوذ افرادی که فقط به نام طرفداری از حکومت و حاکمیت به مباحث مختلف دست اندازی می‌کنند، جلوگیری شود.

وی بیان کرد: ما باید دولت الکترونیک داشته باشیم و شفاف‌سازی شود و مشخص شود که افراد بر اساس شایستگی و شایسته‌سالاری نه بر اساس وابستگی به جریان یا گروهی مدیریت‌ها را به عهده می‌گیرند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: باید به سمت شایسته سالاری و نخبه پروری به معنای واقعی آن پیش برویم تا بتوانیم به اهداف بلندی که در رابطه با ایران اسلامی مقتدر مورد نظر است با یاری ملت، کمک دولتمردان و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری دست یابیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان