۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۶۴۰قزوینی به کرونا مبتلا و ۱۳۵۸بیمار بهبود یافتند/ ۱۴۵بیمار جان خود را از دست دادند
کد خبر: ۳۴۰۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲ ساعت: ۲۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

۶۴۰قزوینی به کرونا مبتلا و ۱۳۵۸بیمار بهبود یافتند/ ۱۴۵بیمار جان خود را از دست دادند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با شناسایی ۵۹ مورد مثبت جدید تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۶۴۰ نفر رسید و در مجموع هزار و ۳۵۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

۶۴۰قزوینی به کرونا مبتلا و ۱۳۵۸بیمار بهبود یافتند/ ۱۴۵بیمار جان خود را از دست دادند

دکتر حمیدرضا نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: از ابتدا تاکنون در مجموع هزار و 178 تست کرونا از بیماران گرفته شده و جواب 640 نفر آن‌ها مثبت اعلام شده که جواب 59 مورد طی 24 ساعته گذشته مشخص شده است.

وی ادامه داد: اکنون 308 نفر در بخش‌های مخصوص کرونا و آی سی بیمارستان‌های استان بستری هستند که 31 نفر آن‌ها امروز پذیرش شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: از ابتدای شناسایی کرونا در استان تاکنون هزار و 833 نفر با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری و هزار 358 نفر از آن‌ها بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی با اشاره به بیماران فوت شده براثر بیماری گفت: متاسفانه تاکنون 69 بیمار با تست قطعی مثبت جان خود را از دست داده‌اند، همچنین 21 نفر نیز براساس تظاهرات بالینی و سی تی اسکن‌ها به‌عنوان بیمار شناسایی شده‌ و فوت کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: 55 بیمار نیز در کل بیمارستان‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که شواهد قطعی به نفع کرونا نداشتند، اما باتوجه به شرایط موجود می‌توان کرونا را یکی از علل مرگ آن‌ها تلقی کرد.

وی با بیان ثبت اطلاعات در سامانه سلامت اذعان کرد: سامانه salamat.gov.ir از طرف وزارت بهداشت برای خود ارزیابی طراحی شده و افراد می‌توانند با کد ملی وارد سامانه شده و اطلاعاتشان را با استفاده از سوالاتی که درباره علایم کرونا پرسیده می‌شود ثبت کنند.

نجاری در پایان عنوان کرد: این سامانه آموزش و پیگیری را نیز داراست و اطلاعات ثبت شده به‌صورت پیامکی در اختیار نراقبین سلامت قرار می‌گیرد و پیگیری‌های لازم از طرف او انجام می‌شود، همچنین شماره تلفنی نیز دراختیار فرد مراجعه کننده گذاشته می‌شود تا درصورت نیاز با آن تماس حاصل کند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان