۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا و گرانی افسارگسیخته کالاها در قزوین
کد خبر: ۳۴۰۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۲ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا و گرانی افسارگسیخته کالاها در قزوین

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا و گرانی افسارگسیخته کالاها در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

مدیران شایسته می‌توانند زمینه جهش در تولید را فراهم کنند/ با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان، بیکاری ریشه‌کن می‌شود

امام جمعه قزوین گفت: مسئولان به موضوع شایسته سالاری توجه ویژه‌ای داشته و مدیرانی را برای پست‌ها و مسئولیت‌ها انتخاب کنند که تخصص کافی داشته باشند تا چرخ صنعت به بهترین شکل به گردش درآید و زمینه جهش در تولید فراهم شود.

مرگ تدریجی تولید داخلی در سایه قاچاق و واردات افسارگسیخته/ بی‌تدبیری دولت، رکود و تعطیلی بیش از ۱۴۰۰ کارخانه را رقم زد

با نگاه کلی به وضعیت صنایع و کارخانجات در طول روی کار آمدن دولت تدبیر و امید؛ چیزی که دستمان را می‌گیرد این است که بسیاری از این صنایع بنا به دلایلی از قبیل سوءمدیریت‌، عدم حمایت‌های کارآمد دولت از بخش تولید و صنایع و واردات افسارگسیخته و قاچاق کالا توان نفس کشیدن نداشتند و در این وانفسا مجبور به مرگ تدریجی شدند.

از آیین بخت‌گشایی دختران مجرد تا چَمچَه‌زنی در "کُله چهارشنبه" قزوین/ مردم در چهارشنبه‌سوری میهمان "شیش انداز" می‌شدند

پژوهشگر فرهنگ عامه استان قزوین درباره‌ی غذای مورد استفاده‌ی مردم قزوین در شب چهارشنبه سوری گفت: "شیش‌انداز" و "رشته‌پلو با ماهی دودی" از غذاهای مورد استفاده‌ی مردم در این شب بودند البته مصرف غذای شیش انداز در بسیاری از استان‌های کشور رواج داشته اما در هر استان با مواد خاصی تهیه می‌شد.

راه‌اندازی «پویش نذر سلامت و خدمت» در راستای مقابله با کرونا

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مورد کمک به پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: نذورات مردمی و خیرین در پویش نذر سلامت بصورت متمرکز تجمیع شود.

آغاز پدافند زیستی در استان قزوین به همت لشگر ۱۶ زرهی

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: در راستای ابلاغ رهبر معظم انقلاب مبنی بر پدافند زیستی، قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی اقداماتی را در استان گیلان انجام می‌دهد.

۱۱ اتحادیه در قزوین داوطلبانه تعطیل می‌شوند/ کنترل جدی مبادی ورودی استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در راستای مقابله با کرونا مبادی ورودی استان از امروز به‌طور جدی کنترل شده و ۱۱ اتحادیه به‌صورت خودجوش فعالیت‌هایشان را تعطیل می‌کنند.

روحانیون و بسیجیان، جهادگر راه مقابله با کرونا شدند+تصاویر

راه جهاد برای جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسته نیست. روزی امامان جماعت روستا و مسئولین دهستان در سنگر مساجد و روستا به دنبال خدمت به مردم بودند و اکنون جهاد رنگ و بویی دیگر گرفته و در کنار مردم برای مقابله با مشکل کرونا تلاش می‌کنند.

کاهش ۴۱ درصدی پرونده‌های معوق در استان قزوین

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از کاهش ۴۱ درصدی پرونده‌های معوق طی ۲ ماه اخیر خبر داد.

کلیه واحدهای تعطیل‌شده متاثر از بیماری "کرونا" حمایت می‌شوند/ راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه ثبت بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا متاسفانه در ایام فروردین ماه نیز ادامه دارد، لذا حمایت از مشاغل در حوزه خدمات در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه در کنار آن فعالیت‌های در بخش صنعت و کشاورزی نیز خواهیم داشت.

سفری به دنیای شیرین و پرطعم و عَطر شیرینی‌های قزوین/ هنر شیرینی‌پزی کدبانوی قزوینی؛ آیینی سنتی و فراموش‌نشدنی

هنر آشپزی و شیرینی‌پزی زنان قزوین همواره زبانزد عام و خاص بوده و در گذشته با آیین‌ها و تشریفات خاصی برگزار می‌شد که متاسفانه امروزه خیلی کمتر به آنها توجه می‌شود؛ البته با وجود فراموشی آیین‌های شیرینی‌پزی این هنر دلچسب همچنان در سطح شهر و در خانه‌های قدیمی و کارگاه‌های شیرینی پزی زنده است.

نیاز استان قزوین به الکل را تامین کرده‌ایم/ تولید روزانه بیش از ۲۰هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده

مدیرعامل شرکت تولیدی الکل و مواد غذایی بیدستان گفت: این شرکت با شیوع کرونا به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و اتانول، ضدعفونی کننده سطوح و دست و ژل ضدعفونی کننده تولید می‌کند و نیاز استان به این محصولات را تامین کرده است.

اجرای طرح "دست‌های مهربانی" در قزوین/ مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ایام نوروز هر سال در قالب طرح آرامش بهاری فعالیت‌های پررنگی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

گرانی در بازار لبنیات و گوشت/ پیاز همچنان شاهانه فروخته می‌شود+ قیمت کالاها

با توجه به شلوغی بازار و خرید مردم، برای اطلاع از قیمت اقلام اساسی سری به بازار و فروشگاه‌های سطح استان زدیم تا از وضعیت تغییر قیمت اقلام نسبت به روزهای گذشته مطلع شویم.

کشف ۶ هزار لیتر الکل صنعتی فاقد مجوز و فروش غیرمجاز دارو در خواربار فروشی

فرمانده انتظامی تاکستان از کشف ۶ هزار لیتر الکل صنعتی فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.

۲۴هزار ماسک برای توزیع بین نیازمندان قزوینی تولید می‌شود/ قرارگاه جهادی شهدای روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین گفت: فعالیت روحانیون و طلاب قرارگاه شهدای روحانیت تا کنون شامل ضدعفونی کردن معابر، سطح شهر، خودپردازها و بعضاً مغازه‌ها به مدت شش شب بوده‌است.

تعطیلی تمام خطوط اتوبوسرانی در قزوین/ کلیه فعالیت‌های گردشگری و سیاحتی به‌ویژه آبگرم‌ها تعطیل شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از روز شنبه کلیه خطوط اتوبوسرانی تعطیل شده و لازم است با همکاری اصناف، فروشگاه‌های غیرضرور و بازار نیز تعطیل شوند.

آغاز عملیات خدمت‌رسانی مدافعان سلامت با حضور نیروهای جهادی و مواکب اربعینی

دبیر قرارگاه مدافعان سلامت در استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۴۰ هیئت مشغول فعالیت هستند، اما به واسطه‌ی این مراسم سایر هیئات نیز اعلام آمادگی کردند، همچنین با توجه به خدمات سعید خورشیدی در ستاد اربعین، مواکب اربعینی هم به اجرای مراسم لبیک گفتند.

اختصاص داروخانه‌ای ویژه بیماران مبتلا به کرونا در قزوین/ داروی بیماران بستری در بیمارستان رایگان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با تمهیداتی که از طرف وزارت بهداشت صورت گرفته از هفته آینده دارو به مقدار کافی به استان می‌رسد و یک داروخانه دیگر برای بیماران سرپایی درنظر گرفته می‌شود.

ملت ما در مواجهه با کرونا حماسه عظیمی خواهند آفرید

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امسال در حالی سال نو را آغاز می‌کنیم که احتمال حمله بیولوژیکی بودن کرونا در عالم وجود دارد و ان شاالله در مواجهه با این پدیده، مردم ما در میان ملت‌های دنیا حماسه خواهند آفرید.

باید با بسیج امکانات شعار سال ۹۹ را محقق کنیم

استاندار قزوین با صدور پیامی ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۳۹۹ گفت: در سال جدید باید با اتحاد و انسجام بیشتر برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه کوشش کرده و همچنین با بسیج امکانات برای تحقق شعار سال (جهش تولید) تلاش کنیم.

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق محروم توزیع شد/ فعالیت ایستگاه‌های سلامت در ۸ نقطه قزوین

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: گروه جهادی شهید حجت اسدی با همکاری قرارگاه مدافعان سلامت خدماتی از جمله غربالگری روستای حصار افشاریه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مناطق روستایی را انجام می‌دهند.

صنعت نفت ایران هنوز هم «ملّی» نیست!/ خام‌فروشی، موازنه قدرت ما با غرب را بهم‌زده است

چرا علی‌رغم اقدامات دولت برای کاهش وابستگی به نفت، وعده‌های انتخاباتی معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه دی ماه سال ۹۴ با خبرگزاری ایرنا، مبنی بر (صفر شدن میزان اتکای بودجه کشور به نفت تا پایان دولت یازدهم)!!! فقط در حد یک شعار و شوی تبلیغاتی باقی ماند؟!

پیشینه‌ای از سمنوپزان در قزوین/ باورهای کهنی که به سمنوپزان تقدس می‌بخشد

پژوهشگر قزوینی گفت: در گذشته در شهر قزوین برای آغاز سال جدید و استقبال از نوروز کارهای بسیاری انجام می‌شد که یکی از آن، استقبال از نوروز با تهیه اقلام هفت‌سین و در راس آنها سمنو بود.

۱۱ گشت حفاظتی در تعطیلات نوروز آماده‌باش هستند

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۱ گشت‎ حفاظتی خودرویی در ایام تعطیلات نوروزی در آماده‎باش کامل بوده و اراضی کشاورزی و باغی استان را رصد می‌کنند.

۱۶ میلیارد ریال کمک هزینه بهداشتی به مددجویان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، ۱۶ میلیارد ریال کمک هزینه بهداشتی به مددجویان پرداخت شد.

ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی "سلامت" ضروری است/ فقط ۲۵درصد قزوینی‌ها وارد این سامانه شده‌اند

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: ثبت اطلاعات تمام هم استانی‌ها در سامانه غربالگری الکترونیکی "سلامت" در راستای رصد سریع و کامل استان و شناسایی افراد مشکوک ضرورت دارد.

فعالیت ۲۳۰ پایگاه غربالگری، درمان و ضدعفونی در سطح استان

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: سپاه و بسیج در سراسر جغرافیای استان فعال هستند و با دایر کردن ۲۳۰ قرارگاه کار ضدعفونی، پیشگیری، مقابله، غربالگری را انجام می‌دهند.

استقبال از "کوسَه گَلین" و "نوروز نوسال" با نان برنجی‌های قزوین/ مردم با آئین خاص سمنوپزان، سال نو را تحویل می‌کردند

پژوهشگر فرهنگ عامه استان درباره‌ی آیین استقبال از نوروز در شهر قزوین گفت: پختن هر شیرینی در قزوین آداب و رسوم خاصی داشت، برای پختن نان قندی که در تنور طبخ می‌شد خانم‌ها دور تنور یا چراغ، گرد نشسته و می‌خندیدند و بر این باور بودند که اگر نخندند نان قندی ترک نمی‌خورد و اگر نان قندی ترک نمی‌خورد ترد نمی‌شد.

۴۴ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند/ کاهش ۶۰درصدی مصدومان

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: مصدومان نهایی حوادث چهارشنبه سوری امسال ۴۴ نفر شدند که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش ۶۰.۷ درصدی داشت.

دوخت ۳۰۰۰ لباس ضدکرونا ویژه کادر درمانی در استان قزوین+تصاویر

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین گفت: در «پویش دوخت لباس‌های ضد ویروس کرونا ویژه مدافعان سلامت» ۸۰ نفر از شهرستان‌های تاکستان، البرز، آبیک و قزوین مشارکت داشتند که تاکنون ۳۰۰۰ عدد لباس دوخته شده است.

سال نو، بهانه‌ای برای افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها/ گرانی موز و چاقاله‌ نوبرانه در بازار قزوین+ قیمت‌ اقلام

در آستانه ایام نوروز، شب عید و شیوع بیماری کرونا بهانه ای شده تا قیمت اقلام و کالاهای اساسی مردم رکند نجومی به خود بگیرد و بازار قزوین شاهد گرانی بیش از حد نسبت به روزهای عادی سال باشد.

تردد در راه‌های استان قزوین ۵۱ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تردد خودروها، در راه‌های استان با کاهشی چشمگیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۱ درصد تقلیل یافت.

توزیع ۱۵۰۰ مورد اقلام بهداشتی برای نیازمندان/ نیاز قزوین به موادشوینده و دستکش لاتکس برطرف شد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: اتاق بازرگانی با توزیع ۱۵۰۰ اقلام بهداشتی برای نیازمندان و برخی اقلام بهداشت و درمان مانند تب سنج برای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان استان فعالیت خود را همزمان با ورود ویروس کرونا آغاز کرد.

برای شکست "کرونا" در خانه‌های خود بمانید/ دست در دست هم، با اتحاد و همدلی به جنگ کووید ۱۹ می‌رویم

جامعه رسانه‌ای استان قزوین با صدور بیانیه‌ای از مردم عزیز استان درخواست کردند که با رعایت مسائل بهداشتی این ایام را در منازل خود بمانند و از رفت و آمد غیرضرور جلوگیری کنند.

نواقص تدریس مجازی معلمان شناسایی و رفع می‌شود/ پرداخت ۶۰درصد هزینه سرویس مدارس قانونی است

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: برای رفع مشکلات و نواقص موجود در مسیر آموزش از طریق فضای مجازی، در حال رصد بوده و گروه تحلیل محتوا و گروه‌های آموزشی نیز آموزش‌های لازم را به معلمان ارائه می‌دهند.

۱۱۲ مصدوم در چهارشنبه‌سوری سال گذشته/ سنت شیرینی که به بازی با جان انسان‌ها بدل گشت

چهارشنبه‌ی آخر سال یک سنت مرسوم بین ایرانیان است؛ اما با گذشت زمان این سنت شیرین بسوی آتش‌بازی و استفاده از مواد منفجره تغییر پیدا کرده و این تغییرات گاها به گونه‌ای بوده که شهر به میدان جنگ تبدیل می‌شد.

تولید روزانه بیش از ۱۰هزار ماسک/ فعالیت کارگاه بعد از عید نیز ادامه دارد

فرمانده ناحیه سپاه امام حسن(ع) قزوین گفت: یکی از اقدامات قرارگاه سپاه ناحیه امام حسن (ع) تولید لوازم مورد نیاز مردم است که در همین راستا کارگاه تولید ماسک در این قرارگاه راه اندازی شد.

۵۸۱قزوینی به کرونا مبتلا و ۳۹۵ نفر بهبود یافتند/ ۶۷ نفر جان خود را از دست دادند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اضافه شدن هشت نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد این بیماران در استان قزوین به ۵۸۱ نفر رسید و البته ۳۹۵نفر نیز بهبود یافتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان