۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۹۰۰ فرد مشکوک تست "کووید ۱۹" دادند/ ورود جهادگرانه‌ی سپاه و بسیج برای ریشه‌کنی "کرونا"/ مردم زنجیره انسانی را قطع کنند
کد خبر: ۳۴۰۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از حواشی ورود "کرونا" به استان گزارش می‌دهد؛

۹۰۰ فرد مشکوک تست "کووید ۱۹" دادند/ ورود جهادگرانه‌ی سپاه و بسیج برای ریشه‌کنی "کرونا"/ مردم زنجیره انسانی را قطع کنند

در راستای پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ ارگان‌ها و افراد مختلفی از جمله بسیجیان وارد میدان شده و فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند اما ماندن در خانه و عدم حضور در مجامع مهم‌ترین نکته در قطع زنجیره بیماری است.

۹۰۰ فرد مشکوک تست "کووید ۱۹" دادند/ ورود جهادگرانه‌ی سپاه و بسیج برای ریشه‌کنی "کرونا"/ مردم زنجیره انسانی را قطع کنند

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس، اقدامات مختلفی توسط اقشار و ارگان‌های مختلف صورت گرفت و همه برای مقابله و ریشه کنی این ویروس بسیج شده‌اند.

در خرمدشت تاکستان توسط سپاه این منطقه و بسیجیان جهادگر هزار بسته اقلام بهداشتی شامل یک عدد ماسک‌، دستکش لاتکس، بروشور بهداشتی در راستای پویش همگانی پیشگیری از کرونا و محلول ضدعفونی کننده به‌صورت رایگان بین مردم توزیع شد.

همچنین صنف طلافروشان قزوین در اقدامی خودجوش راسته طلافروشان را ضدعفونی کردند که این اقدام در سایر مناطق استان ادامه دارد البته روز گذشته راسته طلافروشان قزوین با هماهنگی صورت گرفته بازار طلافروشان را تا پنجم فروردین تعطیل کردند.

همچنین جمعی از شهروندان شالی نیز هزینه مجلس ختم نزدیکان خود را به مبلغ 10 میلیون تومان صرف تهیه اقلام بهداشتی برای همشهریان خود کردند.

یزدان دوست نیز درباره اقدام بانک‌ها برای پیشگیری از کرونا ابراز کرد: باتوجه به امکانات اینترنتی و اپلیکیشنی بانک‌ها در فضای مجازی از مردم خواهش می‌کنیم تا جایی که ممکن است نیازهای خود را به‌صورت غیر حضوری انجام داده و از حضور در مجامع خودداری کنند؛ زیرا باتوجه به مراودات پولی، بانک‌ها می‌توانند مرکز شیوع بیماری باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها در قزوین تصریح کرد: تمام قسط‌های همشهریان در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت تا پایان اردیبهشت قابل تعویق است.

تولید ژل ضدعفونی کننده برای تامین نیاز قزوین و سایر استان‌ها

هدایت الله جمالی پور نیز با اعلام تولید مواد ضدعفونی در استان گفت: در واحدهای صنعتی ما در شهرک‌های صنعتی استان قزوین ژل و مواد ضدعفونی کننده به وفور تولید و توزیع می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، انجمن صنایع شوینده و سازمان صمت مسئولیت پذیرفته است که این مواد ضدعفونی به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد و واحدهای منتخب فعال شود تا ژل‌ها هم در استان قزوین و هم سایر استان‌ها بویژه پایتخت به سرعت به دست مصرف کننده رسیده و نگرانی مردم در این زمینه کاهش پیدا کند.

وی همچنین از مراجعه ۹۳۲ فرد مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های قزوین از ابتدای شیوع این بیماری خبرداد و عنوان کرد: از این تعداد ۶۶۸ نفر با درمان سرپایی و معاینات مرخص شدند و ۳۲۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

این مقام مسئول اعلام کرد: تا این لحظه ۲۵۷ نفر از هم استانی‌ها به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۱۵۴ نفر از این بیماران با تلاش کادر درمان ترخیص شده اند.

کادر درمان بیمارستان‌های قزوین نیز در این زمینه نکات قابل توجهی دارند، یکی از آن‌ها ابراز کرد: مردم با قطع زنجیره، نخستین افرادی مؤثر در شکست کرونا مؤثر هستند، شیوع بیشتر درگیری، بیماران و مرگ بیشتر را به دنبال دارد، از این رو ماندن در خانه به مدت یک هفته تا 10 روز مشکلات را به پایان می‌رساند اما عدم رعایت این نکته بیماری را ماندگار می‌کند.

یکی دیگر از اعضای کادر درمان بیمارستان قزوین با تاکید بر ضرورت ماندن در خانه گفت: در زمان جبهه بانوان نقش پشتیبانی داشتند، امروز این پشتیبانی با ماندن در خانه و عدم سفر کردن تحقق می‌یابد.

یکی دیگر از اعضای کادر درمان قزوین با بیان دلتنگی دوری از خانواده اعلام کرد: دو هفته است که دخترم را در آغوش نگرفته و نبوسیده‌ام، ما در شرایط سختی قرار داریم و از مردم می‌خواهیم به واسطه این خادمان سلامت خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

پرستار دیگری نیز بیان کرد: دو هفته است که خانواده‌ام را ندیده‌ام، از مردم خواهش می‌کنیم نکات بهداشتی و ضروری را رعایت کنند.

یکی از پزشکان نیز عنوان کرد: مردم می‌توانند در قسمت پیشگیری به ما کمک کنند تا بتوانیم از نظر آمار علمی جلوی بیماری را بگیریم.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان