۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود مدعی العموم به بحث ساماندهی دستفروشان توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین
کد خبر: ۳۴۰۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۷ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

ورود مدعی العموم به بحث ساماندهی دستفروشان توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ورود مدعی العموم به بحث ساماندهی دستفروشان توسط مجموعه مدیریت شهری خبر داد.

ورود مدعی العموم به بحث ساماندهی دستفروشان توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین

یعقوب دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در برخی از معابر شهری شاهد ساخت و ایجاد سازه‌های فلزی و داربست از سوی دستفروشان هستیم که این سازه‌ها موجب سدمعبر و نارضایتی عمومی شده است.

وی افزود: گزارشات مردمی نیز در خصوص مشکلات ایجاد شده به دادستانی واصل شده و گاها برخی حوادث همچون تصادف و آسیب دیدگی عابرین پیاده نیز به وقوع پیوسته که ضروری است در کمترین زمان، اقدامات مقتضی در جهت رفع سد معبر و ساماندهی آنها صورت گیرد.

معاون دادستان مرکز استان قزوین تصریح کرد: دادستانی طی مکاتباتی در جهت احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرائم احتمالی و حفظ نظم و آرامش عمومی و در راستای اجرای مقررات مربوط به سدمعبر در ماده 55 قانون شهرداری‌ها، خواستار جمع‌آوری سازه‌ها و داربست‌ها شده که این موضوع طی چند روز گذشته از سوی شهرداری با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین اجرایی و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شده است.

وی تاکید کرد: کشور در شرایط حساس اقتصادی قرار دارد و در آستانه فرارسیدن سال نو نیز قرار داریم و بسیاری از دستفروشان سرپرست خانواده هستند و به دلیل شرایط اقتصادی و برای امرار معاش و تامین معیشت خانواده و به اجبار به دستفروشی مشغول هستند.

دادگر عنوان کرد: نگاه دستگاه قضایی نسبت به دستفروشان برخوردی و سلبی نیست، اما این موضوع نباید موجب بی نظمی عمومی و وقوع جرائم مختلف شود و ضروری در کمترین زمان نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود و موضوع ساماندهی توسط شهرداری و سایر ادارات ذی ربط در حال پیگیری است.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه پدیده دستفروشی امری پذیرفته شده در جامعه تلقی می‌شود، اذعان کرد: در گذشته نیز طرح‌هایی برای ساماندهی دستفروشان اجرا شده اما این طرح‌ها مقطعی بوده و تداوم لازم را نداشته و در این خصوص دستگاه‌های مربوطه باید سیاست اجتماعی دقیقی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرداری به عنوان متولی مدیریت امور شهری باید طرح‌های جامع و پایداری را در این خصوص ارائه کند و در صورت اعلام اماکن مشخص از سوی شهرداری، تمامی دستفروشان موظفند در مکان اعلامی مستقر شوند.

دادگر در پایان بیان کرد: سیاست دستگاه قضایی در برخورد با مسائل و معضلات اجتماعی کاملا روشن و نگاه ما پیشگیرانه است و از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم، تحقق سیاست پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه است که در این خصوص همه دستگاه‌ها، نهادها و عامه مردم باید به دستگاه قضایی کمک کنند و این موضوع را یکی از وظایف خود بدانند.

 

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان