۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین یازدهمین دوره انتخابات مجلس در قزوین آغاز شد/ رقابت ۸۷ کاندیدا برای کسب ۴ کرسی مجلس
کد خبر: ۳۴۰۳۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور؛

یازدهمین دوره انتخابات مجلس در قزوین آغاز شد/ رقابت ۸۷ کاندیدا برای کسب ۴ کرسی مجلس

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس در قزوین آغاز شد/ رقابت ۸۷ کاندیدا برای کسب ۴ کرسی مجلس

به گزارش خبرنگارسیاسی صبح قزوین؛ فرآیند اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز جمعه (۲ اسفند ماه) همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شد.

925 هزار و 478 شهروند در استان قزوین واجد شرایط رای دهی بوده که از این تعداد 44 هزار و 318 نفر رای اولی هستند.

حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز دارای 2 کرسی نمایندگی مجلس و حوزه‌های انتخابیه تاکستان و بوئین زهرا-اوج نیز هرکدام دارای یک کرسی نمایندگی هستند.

براساس تمهیدات اندیشیده شده 1040 شعبه در سطح استان در نظر گرفته شده که 651 شعبه ثابت و 386 شعبه نیز سیار است، همچنین 20 هزار نفر در استان قزوین درگیر روند برگزاری انتخابات هستند.

هم اکنون 71 نامزد انتخابات در استان انصراف داده‌اند که در نهایت 87 نفر شامل 48 نفر در شهرستان قزوین، 13 نفر در حوزه انتخابیه تاکستان و 26 نفر در بوئین زهرا و آوج برای کسب 4 کرسی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رای گیری از ساعت 8 صبح امروز آغاز و به مدت 10 ساعت تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم و با تصمیم ستاد انتخابات کشور این زمان تمدید خواهد شد.

گفتنی است؛ در کشور از 57 میلیون و 918 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن، 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی هستند ضمن اینکه 208 حوزه انتخابیه در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان