۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح پویش "مجلس شفاف" در قزوین اجرایی می‌شود/ مجلس باید چهارچوب‌های امام و رهبری را محقق کند
کد خبر: ۳۴۰۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان:

طرح پویش "مجلس شفاف" در قزوین اجرایی می‌شود/ مجلس باید چهارچوب‌های امام و رهبری را محقق کند

مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین گفت: فعالیت نمایندگان در مجلس باید به نوعی شعار شفافیت را به اهداف نزدیک کند که در همین راستا پویش "مجلس شفاف" به مرحله‌ی اجرایی می‌رسد.

طرح پویش "مجلس شفاف" در قزوین اجرایی می‌شود/ مجلس باید چهارچوب‌های امام و رهبری را محقق کند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح‌قزوین؛ سید جعفر شهاب‌زاده در نشست خبر عصر امروز(دوشنبه) در دفتر دیدبان شفافیت و عدالت استان قزوین درباره‌ی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سخن امام راحل(ره) که "مجلس باید در راس امور باشد" باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا مجلس از حساسیت خاصی برخوردار بوده و مسائل اساسی و سرنوشت‌ساز مردم از طریق مجلس، تنظیم قانون و نظارت بر اجرای قوانین انجام می‌شود.

وی افزود: فعالیت نمایندگان در مجلس باید به نوعی شعار شفافیت را به اهداف نزدیک کند که در همین راستا پویش "مجلس شفاف" به مرحله‌ی اجرایی می‌رسد.

مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین اذعان کرد: طبق طرح پویش "مجلس شفاف" کاندیداهای استان قزوین می‌توانند به صورت داوطلبانه و آزاد در تاریخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۹ الی۱۲ در نوبت صبح و ساعت ۱۷ الی ۱۸ در نوبت بعدازظهر برای تکمیل و امضای فرم مربوطه در دفتر دیدبان شفافیت و عدلت استان حاضر شوند.

وی گفت: پویش "مجلس شفاف" نوعی هشدار برای نمایندگان وارد شده به مجلس است، یعنی توجهات نمایندگان مجلس نسبت به جریانات پیرامون خود تحت تاثیر قرار نگیرند؛ اگرچه بروز جریانات نادر است، اما لازم است نمایندگان از هرگونه شائبه‌ی مالی و اخلاقی منزه باشند.

این مقام مسئول ابراز کرد: نظر مردم برای شرکت در انتخابات توقع دارند اعتقادات و چهارچوب‌های امام و رهبری محقق شود که در همین راستا دیدبان شفافیت و عدلت طرح پویش "مجلس شفاف" را در 10 بند ارائه کرده‌ تا با امضای این میثاق نامه، دیدبان شفافیت به عنوان یک ناسح وارد یادوری و تذکرات خود را انجام دهد تا ما شاهد استیفای حقوق مردم در مجلس باشیم.

وی بیان کرد: 10 بند عنوان شده در طرح پویش" مجلس شفاف" که شامل نماینده نباید در طول خدمت خود از هیچ شخص حقیقی، حقوقی، داخلی یا خارجی هدایای مادی خارج از عرف را دریافت کند.

نمایندگان نباید هیچ‌گونه هدیه و حقوقی به غیر از حقوق نمایندگی دریافت کنند

شهاب‌زاده تصریح کرد: طبق بند دوم این طرح نماینده در طول دوره‌ی نمایندگی خود نباید هیئت مدیره موظف و یا غیرموظف سازمان دولتی، خصوصی و یا استخدام هر سازمانی درنیاید.

وی گفت: سومین بند این طرح شامل در طول نمایندگی خود نباید هیچ گونه هدیه و حقوقی به غیر از حقوق نمایندگی دریافت کند. چهارمین بند نماینده بجز ماموریت‌های پارلمانی هیچ سفر خارجی به هزینه‌ی اشخاص حقیقی و حقوقی نرود و هیچ گونه دریافت حقوقی مازاد برای ماموریت‌های پارلمانی نداشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بند پنجم این طرح می‌خوانیم که از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی حکم ماده‌ی ۲۹ قانون برنامه‌ریزی شده داوطلبانه اجرا و حقوق و مزایای دریافتی از بیت المال را برای اطلاع عموم منتشر کنند، همچنین در بند ششم نمایندگان باید توجه داشته باشند که هیچ گاه در توزیع فرصت‌های شغلی و مدیریتی و توزیع امتیازات دولتی، کتبی و یا شفاهی نداشته باشند.

وی افزود: هرگاه موضوعی در دستور کار کمیسیون و مجلس قرار گیرد به منفعت شخصی یا شخص خود و خانواده معطوف ننمایند، در طول دوره‌ی نمایندگی خود را وقف انجام تکالیف تقلیدی و نظارتی کنند و دعوت به عضویت علمی دانشگاه‌ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرند.

مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین در ادامه ابراز کرد: اولین فرصت ممکن طرح شفاف‌سازی نمایندگان و پخش زنده‌ی کمیسیون‌های مجلس را ارائه کنند و اگر طرحی به تصویب نرسید آرای خود را داوطلبانه اعلام کرده و در صورت مقدور ریز مذاکرات و مصوبات غیرمحرمانه‌ی کمسیون‌های مجلس را منتشر کنند.

وی در پایان گفت: آخرین بند این میثاق نامه طرح لغو مجوزهای تقسیط یافته برای ادوار را تهیه و برای اجرای آنها اجرا کنند، بهتر است برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مجازی نمایندگان برای امضای میثاق نامه در دفتر حاضر شوند.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان