۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خروجی برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد
کد خبر: ۳۴۰۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

خروجی برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه ستاد شئونات فرهنگی گفت: خروجی برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد.

خروجی برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد شئونات فرهنگی استان قزوین که با موضوع اعتکاف برگزار شد، با تأکید بر اینکه در عرصه اعتکاف نباید با رویکرد گزارش‌دهی فعالیت کنیم، اظهار کرد: در عرصه اعتکاف باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه‌ها اثرگذار و مطلوب شود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی‌ها هیچگاه با رویکرد گزارش‌دهی وارد میدان نشدند و به همین خاطر فعالیت‌هایشان منشأ خیر و برکات بسیاری شد و ما نیز در تمام عرصه‌های مختلف کاری، می‌باید رویکرد خدایی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ساختار اعتکاف همانند حج و مراسم نماز جمعه است، بیان کرد: گویا مراسم اعتکاف تمرینی برای ورود به حج و نماز جمعه است زیرا ذکر و تقوا دو عنصر اصلی در این سه فریضه دینی به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا درباره حج فرموده هر چه می‌توانید در مناسک حج، زاد و توشه بردارید و همه تلاشتان برای ارتقای تقوا باشد و پس از مناسک حج نیز ذکر و یاد خدا را رها نکنید و با جدیت بیشتر خدا را یاد کنید.

وی اضافه کرد: در نماز جمعه نیز همین گونه است و ذکر و تقوا از ارکان مهم این فریضه دینی محسوب می‌شود و می‌باید حقایق تقوایی و ذکر در مراسم نماز جمعه و پس از آن برجسته دیده شود.

عابدینی تأکید کرد: دو عنصر تقوا و ذکر در اعتکاف محور قرار دارد و باید تلاش کنیم تا تقوا و ذکر، هم از نظر مفهومی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار گیرد و در تمام شئونات زندگی برجسته باشد و جامعه به این سمت هدایت شود.

امام جمعه قزوین به موضوع ولایت به عنوان یکی از ارکان مهم دین اشاره کرد و گفت: پذیرش همه ذکرها و عبادت‌ها با ولایت امکان‌پذیر است و در روایات تأکید شده اگر همه شب‌ها نماز بخوانیم، همه روزها روزه بگیریم، هر ساله حج به جای آوریم و همه مال خود را انفاق کنیم اما ندانیم امام زمانمان کیست، ذره‌ای ثواب نبرده‌ایم.

وی در ادامه به مباحثی که می‌باید در مراسم اعتکاف تبیین شود، پرداخت و اظهار کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از مباحث مهمی است که باید در مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن مکتب و فرهنگ سردار سلیمانی که رهبری فرمود ایشان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بودند نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید خروجی فعالیت‌ها و برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد و اگر این گونه شود معلوم است که برنامه‌ها اثرگذار بوده است.

عابدینی نقش رسانه در جذب هر چه بیشتر جوانان به اعتکاف را بسیار مؤثر دانست و بر پوشش هوشمندانه رسانه‌ها از مراسم اعتکاف به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های ستاد اعتکاف ارائه کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان