۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۹۶درصد پرونده‌های جنایی قتل عمد کشف شد/ راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در قزوین
کد خبر: ۳۴۰۲۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی انتظامی قزوین:

بیش از ۹۶درصد پرونده‌های جنایی قتل عمد کشف شد/ راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در قزوین

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به شناسایی و کشف بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌های جنایی قتل عمد در استان، گفت: پلیس دوچرخه سوار به زودی راه اندازی خواهد شد.

بیش از ۹۶درصد پرونده‌های جنایی قتل عمد کشف شد/ راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در قزوین

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به پرداخت خلافی خودرو به صورت اقساط، اظهارکرد: به منظور کمک به رانندگانی که خودروهایشان به دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها توقیف هستند، طرح اجرای تقسیط جرائم به مرحله اجرا درآمده است، لذا تا پایان سال فرصت دارند با مراجعه حضوری در دفتر نظارت همگانی روند کار را دنبال کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار افزود: حدود ۱۲ دوچرخه برای این هدف در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی شده تا پلیس دوچرخه سوار را در استان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به شناسایی و کشف بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌های جنایی قتل عمد در استان بیان کرد: پلیس از اقدامات سلبی فاصله گرفته و وارد حوزه پیشگیری و پیش دستانه به صورت خدمات رایگان شده است که در ۱۰ ماهه سال جاری ۷ هزار و ۴۵۰ پرونده به کلانتری‌ها ارجاع شده که ۴ هزار و ۷۲۷ مورد یعنی ۸۰ درصد در خود کلانتری‌ها منجر به مصالحه شده است.

حاجیان ادامه داد: به سمتی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم نقش شورای حل اختلاف را در کلانتری‌ها را ایجاد کنیم بطوری که این اقدامات منجر به حل مسائل مشاوره و مددکاری مشکلات خانوادگی به میزان ۳۸ درصد، نزاع و درگیری۳۷ درصد و مشکلات حقوقی ۱۶ درصد شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات هستیم در راستای تامین امنیت، آمادگی کامل را داریم و تمام اقدامات در این زمینه انجام شده و اجازه نخواهیم داد امنیت انتخابات خدشه‌دار شود، لذا امیدواریم که با حضور حداکثری مردم همراه شود.

این مقام انتظامی ابراز کرد: درنظر داریم تمام کلانتری‌ها تحت پایش دوربین قرار گیرد تا هر کلانتری بتواند حوزه استحفاظی خود را از طریق دوربین و به صورت مانیتورینگ رصد کند که این طرح اکنون آغاز شده که نیازمند مساعدت دستگاه‌های اجرایی است، چراکه اگر شهر به صورت الکترونیکی پایش شود در جهت کاهش جرائم اثرگذار خواهد شد.

بیش از ۲ هزار راس دام قاچاق در استان کشف و ضبط شد

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: راه‌اندازی پلیس انتظامی آزاد‌راه و بزرگراه در حال گشت زنی، موجب کشفیات بسیاری شده است در واقع جاده‌ها و بزرگراه‌ها با حضور پلیس انتظامی برای تخلفات ناامن شده است و تمام واحدهای گشتی به صورت الکترونیکی مانیتورینگ می‌شود.

حاجیان تصریح کرد: در مجموع در حوزه راهور و خدمات درون شهری نظم و انضباط خوبی در دستور کار قرار گرفته و به این نتیجه رسیدیم که برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی با نهادهای مرتبط یک شناسنامه ضرورت و توجیه ایجاد شود که می‌تواند در تسهیل ترافیک موثر باشد.

این مقام ارشد انتظامی استان از افزایش ۶ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت مشابه افزایش ۲۶ درصدی دستگیری توزیع کننده و حمل کننده، ۳۳درصد دستگیری نگهدارنده، ۵۳ درصدی جمع آوری معتادان را داشتیم.

وی با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی دستگیری قاچاقچیان حمل و نگهداری و فروشنده مواد مخدر اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶۵ مرحله طرح پاکسازی نگهدارنده‌ها و خرده فروشان در محلات هدف انجام شده که نسبت به سال گذشته با حدود ۱۶ درصد افزایش همراه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ابراز کرد: بیش از ۵۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۳۰ فقره پرونده‌های قاچاق با ارزش بالای ۱۰۰ میلیون تومان کشف شد.

وی در پایان گفت: همچنین در بحث قاچاق احشام که امنیت غذایی کشور را تهدید و به خطر می‌انداخت نیز پلیس با همکاری دادستانی و دامپزشکی ۲ هزار و ۱۷۰ راس دام قاچاق را در استان کشف و ضبط کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان