۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گزارش‌های تائید نشده‌ای از کیف انگلیسی برخی کاندیداها وجود دارد
کد خبر: ۳۴۰۱۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر نظارت شواری نگهبان در قزوین:

گزارش‌های تائید نشده‌ای از کیف انگلیسی برخی کاندیداها وجود دارد

رئیس دفتر نظارت شواری نگهبان در قزوین گفت: در برخی مناطق و حوزه‌های انتخابی استان صحبت از کیف انگلیسی می‌شود که وقتی کاندیدایی به دیدار بزرگی در این منطقه می‌رود نیز یک کیف را به همراه دارد اما این گزارش‌ها تایید نشده است، با این حال باید مراقب باشیم تا فضا آلوده نشود.

گزارش‌های تائید نشده‌ای از کیف انگلیسی برخی کاندیداها وجود دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمدتقی صفری در نشست مشترک شورای مدیران قضایی استان با ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی ابلاع شد که در حوزه تاکستان ۲۵ کاندیدا، حوزه بوئین زهرا ۳۸ کاندیدا و قزوین هم ۷۲ کاندیدا دارد که در مجموع ۱۳۵ نامزد انتخابات مجلس یازدهم را در استان داریم.

وی یادآور شد: احتمال اینکه تعداد نامزدها در استان زیاد شود وجود دارد و ممکن است یک نفر به این حوزه انتخابیه اضافه شود؛ در رقابت برای کرسی مجلس در کشور به طور میانگی ۲۵ نفر و در استان قزوین ۳۴ نفر وجود دارند.

رئیس دفتر نظارت شواری نگهبان در قزوین با اشاره به اینکه احتمال انصراف برخی نامزدها طی انتخابات وجود دارد، عنوان کرد: با توجه بر بررسی‌های صورت گرفته نیز جریان‌های مختلف در استان نه تنها با کمبود کاندیدا مواجه نیستند بلکه تراکم هم دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه فضای رقابتی خوبی در استان وجود دارد و به جز موارد معدود درباره تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداها که نارضایتی سایر نامزدها را در پی داشته نیز موارد حادی در مورد تخلفات وجود ندارد و فضای سالمی را پیش رو داریم.

صفری تصریح کرد: در حوزه تخلفات انتخاباتی سه اصل مهم را پیش رو داریم که شامل استفاده از منابع عمومی، جانبداری مدیران و ناظران از کاندیداها و اعطای هدایای نقدی و غیرنقدی است که خوشبختانه درخصوص دو مورد اول نیز تخلف به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: می‌طلبد که وقت بیشتری را برای رصد و نظارت بر تخلفات صرف کنیم چراکه درخصوص مورد سوم یعنی اعطای هدایای نقدی و غیرنقدی به ویژه در مراکز غیر از مرکز استان نیز شاهد مواردی هستیم.

رئیس دفتر نظارت شواری نگهبان در قزوین ابراز کرد: در برخی مناطق و حوزه‌های انتخابی استان صحبت از کیف انگلیسی می‌شود که وقتی کاندیدایی به دیدار بزرگی در این منطقه می‌رود نیز یک کیف را به همراه دارد اما این گزارش‌ها تایید نشده است، با این حال باید مراقب باشیم تا فضا آلوده نشود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان