۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شارلاتانیزم رسانه‌ای درخدمت خان سالارهای قزوین!
کد خبر: ۳۴۰۰۸۵ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

شارلاتانیزم رسانه‌ای درخدمت خان سالارهای قزوین!

متاسفانه در طول چهل سال اخیر، این شیوه خان سالاری در قزوین مسبّب بسیاری از عقب ماندگی‌ها و تلف شدن حجم عظیمی از سرمایه انسانی در استان قزوین بوده است!

شارلاتانیزم رسانه‌ای درخدمت خان سالارهای قزوین!

صبح قزوین؛________محمدرضا ذاکر.

کمتر از 2هفته دیگر تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده و احزاب و گروه‌های سیاسی استان قزوین سعی در پالایش نهایی و شروع ماراتُن نفس‌گیر تبلیغات انتخاباتی در هفته منتهی به دوم اسفندماه را دارند.

اما در این میان، دو جریان اصلاحات و اعتدال در قزوین حال و روز منسجمی ندارند و تاکنون موفق به جمع بندی و تهیه لیست واحد نشده‌اند.

برکسی پوشیده نیست که تمام توان جریان اصلاحات در قزوین برای رای آوردن روحانی در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیج شد، اما اکنون پس از گذشت شش سال از دولت روحانی و ارائه یک کارنامه ضعیف و مرگبار، انتقادهای شدید اصلاحاتی‌ها به عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع دولت روحانی و از طرف دیگر دفاع بی چون و چرای جریان حامی دولت در قزوین از عملکرد دولت یازدهم، مهمترین چالش و وجه تمایز این دو طیف سیاسی در قزوین را رقم زده و مانع رسیدن به یک لیست واحد در انتخابات پیش رو شده است.

پیش تر نیز رئیس شورای هماهنگی اصلاحات در استان قزوین با انتقاد شدید از عملکرد دولت روحانی و لزوم بازنگری در سطح حمایت این جریان از تصمیمات و انتصابات پرسر و صدای دولتی‌ها از جمله اتفاقات پیرامون انتصاب شهردار قزوین سبب شده بود تا انشقاق و دودستگی در بدنه این جریان رسوخ کند.

اما اینک با نزدیک شدن انتخابات، این اختلاف بیش از پیش نمایان شده است و حامیان دولت با بهره گیری از جریان رسانه ای در اختیارشان سعی در غبارآلود کردن هرچه بیشتر فضای انتخابات دارند.
به نحوی که هفته نامه تابان منتسب به نماینده اسبق قزوین در مجلس شورای اسلامی، بعنوان جدی‌ترین رسانه حامی دولت در قزوین با نقل قول‌هایی مبهم، کذب و دوپهلو به مخاطب القا می‌کند که اجماع روی گزینه مدنظر این طیف سیاسی محقق شده است فلذا فضا را برای هرگونه انتقاد می‌بندد.

در همین راستا این هفته نامه در آخرین شماره خود در یک حرکت غیرحرفه ای و نامرسوم، به نقل از آیت الله تاکندی، (بدون ذکر منبع مشخص) حمایت وی از فلان کاندیدای مورد ادعای شورای هماهنگی اصلاحات در قزوین را تکذیب می‌کند! این در حالیست که شنیده‌ها و پیگیری‌ها از سیدناصر قوامی رئیس شورای هماهنگی اصلاحات در قزوین حاکی از آن است که جلسات رسمی با آقای تاکندی برگزار و درباره حمایت وی از فرد مورد نظر بحث و گفتگو و توافق نهایی صورت پذیرفته است.

گروگان‌گیری رسانه‌ای در راستای تحمیل امیال سیاسی

پیش‌تر نیز شاهد چاپ بیانیه‌ای با امضای شورای هماهنگی اصلاحات در استان قزوین در این هفته نامه بودیم که پس از انتشار، قوامی رییس این شورا از محتوای آن اعلام بی خبری و بی اطلاعی کرده و خواستار تنویر افکار عمومی شده بود!!! ظاهراً اصحاب این رسانه خود را قَیِّم و پدرخوانده جریان اصلاحات می‌دانند.

آنچه از عملکرد غیرحرفه‌ای این هفته نامه برمی‌آید این است که جریان حامی دولت تدبیر و امید در قزوین به جای پاسخگویی درباره علت حمایت‌های کورکورانه از دولت و به تبع آن هزینه تحمیل شده بر مردم، با فرافکنی و پافشاری بر مشی ارباب سالاری خود و اتخاذ شیوه شارلاتانیزم مطبوعاتی، همچنان سعی دارد که هر صدای منتقدی را خاموش نگهدارد، هرچند این صدا و این انتقاد از درون تشکیلات اصلاحات باشد!!

انتخابات، عرصه حضور عموم مردم با هرگونه رنگ و تعلق سیاسی و شاهراه مشارکت مدنی و سمبُل مردم سالاری دینی است. حال آنکه به زعم برخی جریانات خودشیفته سیاسی، حق انتخاب و فعالیت سیاسی تنها با کسی است که به افراد مدنظر ایشان رای دهد و هرکس به هرنحوی از اصول استبدادی ایشان تخطی کند لاجرم محکوم به شکست و خانه نشینی و محرومیت از حیات سیاسی است!! جمله معروف (از چوب خشک نماینده می‌سازم) گواه این ادعاست که تصمیمات و انتخاب و انتصاب‌های برخاسته از غرض و مرض این جریان فاقد هرگونه وجاحت عقلی و شرعی و قانونی است.

متاسفانه در طول چهل سال اخیر، این شیوه خان سالاری در قزوین مسبّب بسیاری از عقب ماندگی‌ها و تلف شدن حجم عظیمی از سرمایه انسانی در استان قزوین بوده است!

مخالفت‌های بی‌دلیل با برخی تصمیمات و انتصابات مدیران ارشد قزوین، دخالت‌های بی‌جا و مغایر با قانون و شرع در صرف بودجه‌های دولتی و بیت المال طبق میل و سلیقه شخصی و در راستای امیال سیاسی و اظهارات ساختارشکنانه و مُخِل امنیت روانی جامعه، کارنامه سیاه، سراسر اشتباه و مردود خان سالاران در قزوین بوده است.

اکنون در چهل و یکمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی و در آستانه انتخابات مهم و تاثیرگذار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شایسته است که همه جراید و رسانه‌های حامی انقلاب و طرفدار عزت، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، فارغ از هرگونه سلایق سیاسی، بدون توجه به انحصارطلبی‌های جریان زر و زور در قزوین، ضمن پایبندی به اخلاق، با شفافیت بیشتر نسبت به حمایت از نامزدهای مورد حمایت جریان سیاسی مطبوع خود بپردازند تا شاهد برگزاری یک انتخابات سالم در قزوین باشیم.

انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان