۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امروز هیچ معادله‌ای در جهان بدون درنظرگرفتن ایران قابل طراحی نیست /تکیه به داخل با نگرش کنونی دولت تحقق نمی‌یابد
کد خبر: ۳۴۰۰۷۰ نویسنده: صفت الله صالحی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

مبارز انقلابی و قائم مقام حزب مؤتلفه قزوین:

امروز هیچ معادله‌ای در جهان بدون درنظرگرفتن ایران قابل طراحی نیست /تکیه به داخل با نگرش کنونی دولت تحقق نمی‌یابد

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: در ابتدا هیچ کس فکر نمی‌کرد این نظام نوپا مدت زیادی دوام بیاورد، اما اکنون قدرتی بین‌المللی است که هیچ معادله‌ای در جهان بدون درنظر گرفتن ایران قابل طراحی نیست.

امروز هیچ معادله‌ای در جهان بدون درنظرگرفتن ایران قابل طراحی نیست /تکیه به داخل با نگرش کنونی دولت تحقق نمی‌یابد

صفت الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره حکومت پهلوی و مبارزات دوران شاهنشاهی اظهار کرد: در گذشته شاهد وجود حکومتی تا دندان امریکایی بودیم که در تمام زمینه‌های نظامی، فکری و فرهنگی وابسته بود و دین را نیز تحت الشعاع قرار می‌داد از این رو انقلاب در سال 42 توسط امام خمینی(ره) پایه ریزی و در سال 57 به ثمر رسید.

وی ادامه داد: در پی بی‌توجهی حکومت طاغوت و رژیم پهلوی به تذکرات مکرر امام خمینی(ره) کم کم مبارزه با آن برای مردم به فرهنگ تبدیل و در سایه رهبری و رهنمودهای نجات بخش اسلام حکومتی که ریشه ۲۵۰۰ ساله داشت بدون درگیری نظامی از بین رفت و برای نخستین بار حکومت جمهوری اسلامی شکل گرفت.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین ابراز کرد: در ابتدا هیچ کس فکر نمی‌کرد این نظام نوپا مدت زیادی دوام بیاورد، اما علی‌رغم توطئه‌های استکبار جهانی، شوروی سابق و رژیم‌های وابسته به آن‌ها، فعالیت گروهک‌ها و فتنه‌های مختلف، این نظام سال به سال قدرتمندتر شد و اکنون قدرتی بین المللی است که هیچ معادله‌ای در جهان بدون درنظر گرفتن ایران قابل طراحی نیست.

وی درباره تفکر وابستگی به خارج گفت: طبق فرموده رهبری و امام خمینی(ره) زمانی که اقتصاد خود را از نفت جدا کنیم، می‌توانیم در تمام زمینه‌ها خودکفا باشیم اما تفکر وابستگی کامل به دولت‌های غربی اشتباه است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما می‌توانیم به جای تکیه بر غرب ابتدا با همسایگان که تعداد کمی هم نیستند ارتباط برقرار کرده و نیازها و ضعف‌های 5موجود را از طریق آن‌ها برآورده کنیم و محصولات و تکنولوژی خود را در بازار آن‌ها به فروش برسانیم.

نگرش تکیه صرف به غرب، عدم موفقیت را به همراه دارد

وی ادامه داد: ما جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا از نظر امکانات، صنایع دستی، کشاورزی، مواد خوراکی و سایر موارد هستیم و همچنین می‌توانیم به جای نفت خام از فرآورده‌های نفتی و گازی قابل استفاده در صنایع مختلف و مواد معدنی با نگرش صادراتی بهره ببریم چرا که بسیاری خواستار این موارد هستند.

صالحی اذعان کرد: همچنین می‌توان متخصصان در زمینه‌های مختلف را برای برآوردن نیازهای کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده صادر کنیم و با این عمل حتی با کمبود نیرو نیز مواجه شده و به درآمدزایی می‌رسیم.

وی عنوان کرد: با وجود داشتن توانایی و پتانسیل‌های بالا و علی‌رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر داخل و خودکفایی، متاسفانه منتظر گوشه چشم غرب هستیم و بدنه دولت انتظار دارند از طریق خارج مشکلات را حل کنیم.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بهره برداری بهینه از نیروی انسانی و محصولات موجود در کشور باتوجه به نگرش بدنه دولت تحقق نمی‌یابد و امیدواریم با مجلس جدید برخی قوانین تغییر کرده و با نظارت بر دولت روند سرمایه گذاری و استفاده بهینه از توانایی‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اشتباه بودن نوع تفکر و نگرش گفت: ما طالب این نیستیم که مجموعه دولت در برنامه‌هایش شکست بخورد، بلکه طالب اصلاح اندیشه‌ای هستیم که برای حل مشکلات داخل به تکیه بر بیرون توجه دارد و این اصلاح نگرش با باور به مردم قابل تحقق است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در تشییع و مراسماتی که برای سردار شهید سلیمانی برگزار شد شاهد نمونه عملی حضور گسترده مردم بودیم و دولت باید درخواست‌ها و شعارهای مردم در این مراسمات و راهپیمایی‌ها را بررسی کرده و در راستای تحقق آن‌ها قدم بردارد، چراکه نگرش تکیه صرف به غرب عدم موفقیت و هدر رفتن نیروهای انسانی را به همراه خواهد داشت.

لزوم توجه دولت به شعارهای مردم در راهپیمایی‌ها

وی با اشاره به فجر سلیمانی در سال جاری ابراز کرد: دهه فجر امسال تحت الشعاع شهادت سردار سلیمانی قرار گرفته و در 22 بهمن نیز حرکتی عظیم را رقم می‌زند؛ رهبر معظم انقلاب نیز باوجود اینکه از ته دل ناراحت بودند شهادت ایشان و حرکت بزرگی که مردم شکل دادند را یوم الله اعلام کردند.

این پیشکسوت انقلابی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی نه رئیس جمهور بود، نه وزیر و نه صاحب مقام، اما با شهادتشان از آنجایی که مردم در داخل و حتی خارج از کشور نسبت به اهمیت و تاثیر فعالیشان آگاه بودند حرکتی تاریخی را در گرامی داشتشان رقم زدند.

وی درباره دستاوردهای شهادت سردار سلیمانی برای کشور بیان کرد: متفاوت‌ترین نتیجه شهادت سردار سلیمانی انتخابات پیش رو است و در آن کاندیداهایی که به مکتب سلیمانی اعتقاد دارند انتخاب می‌شوند و در نتیجه مجلسی خواهیم داشت که مؤمن، انقلابی، در رأس و عصاره فضایل ملت خواهد بود.

صالحی ابراز کرد: ما طاغوت را به دلیل بی توجهی و مغایرت با ارزش‌های دینی و فرهنگی نفی کردیم و اکنون نیز باید عاداتی که به مرور زمان در کشور بوجود آمده و ما را از ساده زیستی و فرنگ غیرتشریفاتی ایرانی دور کرده فاصله بگیریم؛ به‌ویژه مسئولان باید از این تشریفات غیرضروری دور شده و هزینه‌های صرف شده برای آن را برای اشتغال و حل مشکلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما کشور بی نظیری داریم و می‌توانیم مشکلات را با تکیه بر داخل حل کنیم که بخشی از آن به تفکر مسئولین وابسته است که از نیروهای انقلابی، مؤمن و توانمند که در حاشیه قرار گرفته و در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارند بهره ببرند و به آن‌ها اعتماد کنند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تبدیل شدن به قدرت برتر جهان اسلام باشیم و پرچم انقلاب به دستان صاحب اصلی آن امام زمان(عج) برسد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان