۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین معادل ۴.۱ جمعیت استان تحت حمایت کمیته امدادند/ ایجاد ۲۸هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد طی ۱۰سال اخیر
کد خبر: ۳۳۹۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۶ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

معادل ۴.۱ جمعیت استان تحت حمایت کمیته امدادند/ ایجاد ۲۸هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد طی ۱۰سال اخیر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار طرح فعال در سطح استان قزوین وجود دارد و ۲۸ هزار فرصت شغلی در ۱۰ سال اخیر توسط کمیته امداد استان قزوین ایجاد شده است.

معادل ۴.۱ جمعیت استان تحت حمایت کمیته امدادند/ ایجاد ۲۸هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد طی ۱۰سال اخیر

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجید مومنی ظهر امروز(یکشنبه) در اولین همایش "خیرین کارآفرین" که در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل تاسیس شد؛ چراکه رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان سرلوحه کار ایشان بود.

وی افزود: پرچمداران جنگ اقتصادی دشمن، کارآفرینان هستند که به کشور در این برهه از زمان خدمت می‌کنند. همچنین جمعیت استان قزوین یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر بوده که نزدیک به ۴۰۰ هزار خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: تقریبا ۲۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته استان قزوین است، به عبارتی معادل ۴.۱ جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

مومنی با اشاره به اهمیت بحث توانمندسازی مددجویان گفت: ما فقط به دنبال پرداخت مستمری و کمک معیشت به خانواده‌ها نیستیم؛ بلکه به دنبال آموزش، حرفه آموزی و توانمندسازی افراد تحت پوشش هستیم.

وی در ادامه افزود: از جمله اهداف توانمندسازی خانواده‌ها، صیانت از بنیان خانواده، احیای عزت و کرامت فردی خانواده‌ها، اشاعه فرهنگ کار و تلاش با استفاده بهینه از توان و امکانات فرد، خودباوری خانواده‌ها، فراهم آوردن مشاغل معیشتی با اجرای طرح‌های اشتغال، استقلال و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای حُسن اجرای طرح‌های اشتغال سه نوع نظارت از عملکرد افراد انجام می‌شود که شامل نظارت قبل از اجرای طرح و انجام مشاوره، بازدید در حین اجرای طرح و همچنین راهنمایی و بازاریابی است که در نهایت پس از ۵ سال منتج به خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اشتغال‌زایی و اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان، زمینه تقویت تولید ملی و بنیاد امنیت ملی در سطح کشور و همچنین افزایش عزت نفس خانواده‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: سال گذشته سه هزار و ۲۰۴ مورد اشتغال برای خانواده‌ها ایجاد شد و در مجموع با بررسی انجام شده ۲۵ درصد اشتغال ایجاد شده در استان، توسط کمیته امداد استان بوده است.

مومنی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار امسال شناسایی شده و تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد تاکنون خوشبختانه دو هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد کردیم و دو هزار پرونده دیگر هم جهت بررسی در سطح بانک‌ها موجود است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار طرح فعال در سطح استان وجود دارد و ۲۸ هزار فرصت شغلی در ۱۰ سال اخیر توسط کمیته امداد استان قزوین ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان با اشاره به انتظارات امداد از خیرین گفت: جذب و بکارگیری کارجویان تحت حمایت امداد و ارائه ایده‌های جدید و طرح‌های نو به امداد در راستای ایجاد اشتغال از جمله انتظارات کمیته امداد از خیرین کارآفرین است که در این صورت امکان بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی و حمایتی به کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان فراهم می‌شود.

افتتاح اولین مرکز نیکوکاری در پارک علم و فناوری قزوین

هدایت الله جمالی پور در ادامه این جلسه افزود: چند سالی است که خوشبختانه رویکرد کمیته امداد تغییر پیدا کرده که باید به فال نیک بگیریم؛ درست است که در قرآن تاکید زیادی به کمک به همنوعان و دستگیری از مستضعفان شده؛ اما در همان قرآن باز تاکید به حفظ حرمت افرد شده است یعنی طوری کمک شود که منزلت انسان آسیب نبیند.

استاندار قزوین تصریح کرد: انسان مقام و مرتبه بالایی در نزد خداوند دارد که خدا در بحث کمک به هم نوع و دستگیری به حفظ حرمت انسان‌ها تاکید بسیاری دارد و یکی از ارزش‌های مهم دینی به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه دستگیری از نیازمندان قدم برمی‌داریم این دستگیری باید با رعایت کرامت انسان رقم بخورد، یعنی اولین عنصر در کمک و دستگیری توجه به کرامت انسان است.

این مقام مسئول بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با این نگاه کمیته امداد را تشکیل داد و امروز می‌بینیم یک نگاه ویژه‌‌تری در راستای توجه به کرامت انسان رقم خورده که همان بحث توانمندسازی است و باید ظرفیت و توانایی افراد را شناسایی و برای خلق ثروت از آن بهره ببریم.

وی عنوان کرد: در گذشته مردم روستاهای ما کارآفرین بودند و نقش بی‌بدیلی در خلق ثروت و کمک به اقتصاد ملی داشتند؛ یعنی روستاهای ما یک روستای تولیدکننده ثروت و کارآفرین بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز کمیته امداد باید با استفاده از ظرفیت‌ها و شناسایی مزیت‌های گذشته این توانمندی را مجدد ایجاد کند و افرادی که به دلایلی محروم شده‌اند به نقطه‌ای برساند که برای خود شغل و محل درآمدی داشته باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه این موضوع در عرصه‌های مختلف در حال شکل‌گیری است و امروز دهیاران، کمیته امداد و حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کنار هم به این سو حرکت می‌کنند که مردم را توانمند کنند و این یک فرصت بزرگی است که می‌تواند آینده بسیار درخشانی در حوزه اقتصاد محلی و منطقه‌ای و ملی رقم بزند.

جمالی پور گفت: ما امروز از همین خانواده‌های تحت پوشش ثروت‌های بزرگی تولید کردیم که نقش بسیار بارزی در حوزه‌های علمی کشور ایفا می‌کنند زیرا بخش عظیمی از دانشمندان و نخبگان ما فرزندان همین خانواده‌های کم توان مالی و بی‌بضاعت هستند.

وی تاکید کرد: با نگاهی به ظرفیت‌های علمی کشور متوجه می‌شویم که اکثرا آنها از خانواده متوسط به پایین هستند چراکه اعضای خانواده‌هایی هستند که درد نابسامانی‌های اجتماعی و‌ اقتصادی را به خوبی متوجه هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: شناسایی، برنامه ریزی و هدایت سه عنصر مهمی است که می‌تواند خیلی از مشکلات را در حوزه‌های مختلف حل کند.

گفتنی است؛ با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی، اولین مرکز نیکوکاری در پارک علم و فناوری استان افتتاح شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان