۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رونق تولید در گرو مقابله و مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق است
کد خبر: ۳۳۹۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۶ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

رونق تولید در گرو مقابله و مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عزت و سربلندی هر کشور در تولید داخلی‌اش متجلی می‌شود و در حال حاضر یکی از موانع تحقق رونق تولید، پدیده شوم قاچاق است و تحقق شعار سال و اجرايی شدن آن در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق كالا و ارز قرار دارد.

رونق تولید در گرو مقابله و مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق است

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ محمد قاسمی در گردهمایی اعضاء اتحادیه سیستم های مخابراتی و الکترونیکی قزوین گفت: ما برای حفظ و دفاع از کیان، خاک و مرزهای ایران اسلامی عزیز در طی این 40 سال، شهدای زیادی همچون سلیمانی ها را تقدیم اسلام، انقلاب و نظام کرده ایم و به برکت خوب پاک شهدا امروز در اوج قله های عزت و افتخار قرار گرفته ایم و به همین خاطر، دشمنان نظام علیرغم همه شکست هایی که ملت شریف ایران به آنها وارد کرده‌اند، دست از دشمنی خود برنمی دارند و با ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دشمنی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان علناً اعلام کردند.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: در گذشته توطئه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و... به قصد مقابله با نظام از سوی دشمنان برنامه ریزی شده بود که بحمدالله با رهنمود های عالمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بصیرت و حضور به موقع ملت شریف ایران اسلامی در صحنه، تمام آن جنگ ها خنثی و دشمنان مایوس شده و به زانو درآمدند.

محمد قاسمی در ادامه تاکید کرد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد و دشمن پس از شکست های پی در پی، جنگ اقتصادی را علیه نظام آغاز کرده است و با تحریم های ظالمانه، خارج از منشور حقوق بشر مورد ادعای سازمان ملل و قواعد بین المللی، معیشت ملت ایران را که اقدامی غیرانسانی است، هدف قرار داده اند تا از این طریق به مقاصد شوم خود دست یابند که بدون شک در این جنگ نیز بار دیگر شکست را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه راه برون رفت از جنگ اقتصادی، تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در نامگذاری سال جاری اقدامی هوشمندانه داشتند و بهترین راه برای مقابله با جنگ اقتصادی، تلاش برای تحقق شعار "رونق تولید" است و همه دستگاه ها، نهاد ها و آحاد مردم باید نقش و مسئولیت اجتماعی خود را به درستی ایفا کنند تا به تعبیر معظم‌له به سلامت از این پیچ تاریخی انقلاب عبور کنیم.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: عزت و سربلندی هر کشور در تولید داخلی‌اش متجلی می‌شود و در حال حاضر یکی از موانع تحقق رونق تولید، پدیده شوم قاچاق است و تحقق شعار سال و اجرايی شدن آن در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق كالا و ارز است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اذعان داشت: قاچاق، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از بین می برد و به تولید ملی ضربه می زند و همین موضوع موجب افزایش بیکاری و بحران‌های اجتماعی می شود که تبعات سنگین و گاها جبران ناپذیری را برای اجتماع به همراه خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه بهترين راهكار و پيشگيری از قاچاق كالا و ارز، تقويت توليد داخلی و حمایت از کالای ملی است، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) قاچاق کالا، خنجر از پشت است و به همین خاطر باید شرايطی فراهم شود كه مردم با افتخار به خريد كالای ساخت داخلی مبادرت نمایند که ضروری است در جهت دستیابی به این هدف، تولیدکنندگان در بحث ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی تلاش مضاعفی کنند تا نیاز جامعه به استفاده از کالای خارجی و قاچاق برطرف شود و در این صورت شاهد رونق کسب و کار خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ما مخالف واردات کالای مورد نیاز جامعه نیستیم اما در شرایط فعلی کشور، ضروری است از کالاهای مشابه تولید داخل در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ملی استفاده شود و اصناف نیز که در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند، نباید از نقش خود در جهت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف غافل شوند و همه تلاش خود را به کار گیرند تا جامعه به سمت استفاده از کالای داخلی سوق داده شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان اظهار داشت: دستگاه قضایی با تمام توان در بحث مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز جدیت دارد و از تمام ظرفیت های قانونی برای مقابله با این پدیده استفاده می کند و با متخلفان و قاچاقچیان بدون اغماض برخورد خواهد کرد و انتظار ما از تولیدکنندگان، اصناف و آحاد جامعه این است که با شناخت و درک صحیح از شرایط کشور، در راستای مبارزه و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و همچنین حمایت از کالای داخلی و رونق تولید در جهت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان