۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جریان مقاومت در منطقه پرقدرت‌تر و متحدتر از گذشته شده است/ سپاه پاسداران به جهانیان نشان داد که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
کد خبر: ۳۳۹۷۹۹ نویسنده: حمیدرضا مشهدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۶ ساعت: ۷:۵۷ ↗ لینک کوتاه

ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

جریان مقاومت در منطقه پرقدرت‌تر و متحدتر از گذشته شده است/ سپاه پاسداران به جهانیان نشان داد که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

ریاست دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: درک ناصحیح سران امریکایی و درک نادرست آنان از این موضوع موجب شده که محور مقاومت و جریان‌های انقلابی در تمامی کشورهای منطقه قوی تر و متحدتر شوند و این یک سنت الهی است.

جریان مقاومت در منطقه پرقدرت‌تر و متحدتر از گذشته شده است/ سپاه پاسداران به جهانیان نشان داد که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

 

حمیدرضا مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین درباره حوادث اخیر بوجود آمده در کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم تحلیل درستی در خصوص اتفاقات اخیر کشور به خصوص چگونگی شهادت سردار قاسم سلیمانی و اعتراضات برخی دانشجویان بعد از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را داشته باشیم، باید ریشه آن را در افزایش ضریب نفوذ ایران و افزایش قدرت منطقه‌ای ایران جست و جو کنیم.

وی افزود: بررسی فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر نشان دهنده آن است که ایران اسلامی از موقعیت انفعالی به موقعیت فعال تبدیل شده و کشوری که از موقعیت تدافعی در حوزه‌های فرهنگی و نظامی به موقعیت تهاجمی تغییر موقعیت داده است، قاعدتاً خوشایند نظام استکبار جهانی نخواهد بود.

ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ادامه داد: بدون شک حفاظت از مرزهای کشورهای مقاومت و صدور مبانی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای کشورمان خیلی خوشایند دشمنان قسم خورده و دیرینه انقلاب اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: باید به این نکته مهم اشاره کرد؛ آن چیزی که این موازنه را در جهان تغییر داده است، وجود افرادی از جان گذشته در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. عمده ترین فعالیتی که در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ ارتباط با نیروهای هم فکر در منطقه و تعامل و پشتیبانی فکری از این نیروها که منجر به یک اتفاق مبارک تحت عنوان جبهه مقاومت در کشورهای منطقه شد.

مشهدی اذعان کرد: تکثیر تفکر از خودگذشتگی، تکثیر تفکر جهادی و ایجاد روحیه شهادت طلبی در بین نیروهای مقاومت موجب آن شد که نسلی تازه نفس با ایده‌های نوین و با اهداف والا در منطقه شکل بگیرید و حتما این فرآیند را باید مدیون سردارانی همچون شهید قاسم سلیمانی باشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ما به‌ویژه امریکا در خیال باطل خود بر این باورند که با به شهادت رساندن سردارانی همچون شهید قاسم سلیمانی می‌توانند مسیر مقاومت را متوقف کنند. غافل از اینکه محور مقاومت یک اندیشه والای اسلامی است و با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، محور مقاومت متوقف نمی شود که هیچ بلکه این شجره طیبه تنومندتر از گذشته خواهد شد.

وی افزود: اشتباه راهبردی کشورهای استکباری این است که نمی‌دانند آن بیداری که در بین مردم منطقه و جوامع برخی از کشورهای امریکایی و افریقایی بوجود آمده است؛ منبعث از فطرت پاک همان کشورهاست و این صرفا به افراد فعال در حوزه مقاومت منحصر نمی شود.

ریاست دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: درک ناصحیح سران امریکایی و درک نادرست آنان از این موضوع موجب شده که محور مقاومت و جریان‌های انقلابی در تمامی کشورهای منطقه قوی تر و متحدتر شوند و این یک سنت الهی است.

وی عنوان کرد: نزدیک به 1300 سال پیش در صحرای کربلا عده ای تصور می‌کردند که با به شهادت رساندن خاندان اهل بیت (ع) می‌توانند مسیر امامت و تفکر اسلام ناب محمدی را ریشه کن کنند. اما دیدیم که حضرت زینب(س) چگونه از پیروزی اباعبداله(س) سخن می‌گفتند و سخن از شکست یزیدیان.

مشهدی ادامه داد: امروز حضور حماسی مردم سراسر جهان در اربعین حسینی جلوه ای از آن پیروزی است که برگرفته از اندیشه موجود در نهضت عاشوراست. بدون شک خون شهید قاسم سلیمانی نیز نخواهد خشکید و آن‌چنان درخت مقاومت را تناورتر خواهد کرد که دستاورد آن را در آینده خواهیم دید.

وی اضافه کرد: حضور میلیونی مردم با گرایش‌های فکری مختلف در تشییع شهید سلیمانی و یاران همراهش در اکثر کشورهای دنیا آغاز یک حرکت مهم با اندیشه و تفکر مقاومت است که عینا آن را مشاهده کردیم.

ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قزوین به یکی از دیگر از دستاوردهای شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: شکسته شدن هیمنه ارتش و قدرت امریکا در پیش چشم تمامی جهانیان و ارتش‌های آنان از مهم‌ترین برکات شهادت قاسم سلیمانی بود. هیچ کشوری تصور و جرات حمله به پایگاه‌های نظامی امریکا را حتی در مخیله ذهنش نمی گذراند.

وی افزود: آمریکا که در حوزه نظامی به عنوان ابرقدرتمندترین کشور دنیا محسوب می‌شود، ایران اسلامی را تهدید به نابودی 52 مرکز فرهنگی کشور کرده بود. خیلی از کشورها به ایران هشدار دادند که درصدد انتقام برنیاید. چراکه این انتقام منجر به نابودی کشورمان می‌شود و امریکا با قدرتی که در حوزه نظامی دارد حتما کشور را در آماج حمله قرار می‌دهد.   

این مقام مسئول عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توکل بر خدا و اتکا بر موشک.های بومی خود اصلی ترین و مهم ترین پایگاه نظامی امریکا در کشور عراق را که بنام عین الاسد مشهور است مورد حملات موشکی خود قرار داد و برخلاف تصور خیلی‌ها شاهد بودیم که امریکا هیچ غلطی نتوانست کند.

وی ابراز کرد: بدون شک این اتفاق و دستاورد بزرگ برای خیلی‌ها غیرباور بود. اما همین اتفاق بزرگ موجب شد قدرت پوشالی امریکا زیر سوال برود و کشورهای منطقه و همه آن‌هایی که تا به امروز جرات مبارزه و مواجهه با آمریکا را نداشتن، امروز به این خودباوری رسیدند که آنها نیز می‌توانند یک سیلی دیگری به امریکا بزنند و این کشور نمی‌تواند هیچ غلطی انجام دهد.

مشهدی در ادامه بیان کرد: این دستاورد عظیم شاید آن چنان که باید در کشورمان ظهور و بروز نداشت؛ ولی آنان که در حوزه نظامی و استراتژیک فعالیت دارند نقش این اتفاق را در معادلات منطقه ای آینده مهم و کارآمد می‌دانند.

وی اذعان کرد: آن چیزی که موجب شد این دستاورد عظیم تحت الشعاع قرار بگیرد؛ جان باختن هموطنان کرمانی در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بود. درباره سقوط هواپیما باید از قضاو‌ت‌های عجولانه دوری کرد.

ریاست دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: اینکه کشورمان از تمامی کشورهای مربوط به این حادثه به منظور روشن شدن ابعاد این اتفاق دعوت کرده بود، نشان دهنده شفافیت این موضوع است. اینکه برای اولین بار علیرغم روشن نشدن برخی موضوعات فنی درباره این حادثه، مسئولی درصدد عذرخواهی و شرمندگی برمی‌آید و رسما در محافل عمومی از مردم عذرخواهی می کند، حرکت بزرگی است.

وی تصریح کرد: بدون شک این حادثه تلخی بود که هر ایرانی را عمیقا غمگین کرد و هیچ کسی نمی‌تواند نسبت به این موضوع اندوهگین نباشد. لیکن سوءاستفاده برخی افراد که عموما در بین مردم جایگاهی ندارند و تعداد آنها اندک شمار است قابل تامل است.

ریاست دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: اینکه چرا سه روز قبل از این حادثه تلخ، این افراد مدعی درصدد تشییع و مطالبه خیابانی برنیامدند؟ چرا به محض اعلام رسمی پدافند هوایی کشورمان مبنی بر مقصر خواندن خود در این حادثه، افرادی نقاب زن بر طبل خونخواهی برآمدند؟ پاره کردن عکس شهید قاسم سلیمانی و سر دادن شعارهای غیرمتعارف در این بین چه جایگاهی داشت؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این ناآرامی‌ها ریشه در همان افرادی دارد که مخالف تفکر و اندیشه‌های مقاومت اسلامی هستند که در گذشته نیز در مقاطع گوناگون چهل ساله انقلاب اسلامی دیده ایم. حضور سفیر انگلستان در این ناآرامی‌ها، نشان از منشا اصلی این اعتراضات بود.

مشهدی تصریح کرد: چگونه می‌شود درباره به شهادت رسیدن عده ای از مردم عزیزمان در حادثه سقوط هواپیما، افرادی اینگونه و خارج از عرف درصدد خونخواهی برآیند؟ قراردادن قطعات این پازل در کنار یکدیگر نشان دهنده آن است که اولا؛ این جریان و ناآرامی‌ها توسط عده ای که صرفا درصدد براندازی نظام هستند شکل گرفت و ثانیا؛ هدف اصلی آن‌ها کمرنگ جلوه دادن دستاوردهایی است که سپاه پاسداران در بمباران مهم‌ترین پایگاه نظامی ابرقدرتمندترین کشور دنیا بدست آورده بود.

وی ادامه داد: ولی آنچه بیشتر برای اهل تفکر محسوس است این نکته است که آنچه در عین الاسد به وقوع پیوست آنچنان برای دنیای استکبار دردناک بود که حتی سفیر انگلستان نیز درصدد تلافی از این دستاورد برآمده است. البته این امر طبیعی است و حتما اینگونه حرکت‌های نامتعارف با هوشیاری مردم فهیم و فرهیختگان جامعه راه به جای نخواهد برد.

این مقام مسئول به شرایط رسانه ای کشور در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ناگفته نماند که حادثه سقوط هواپیما می ‌توانست بهتر از این مدیریت رسانه ای شود. وقتی تقاضای خبر بالا می‌رود، می‌بایست عرضه خبر نیز همسو با آن حرکت کند و سریعا روشنگری ها صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه بدلیل عدم همخوانی تقاضا و عرضه خبر، دست رسانه‌های معاند را در این خصوص بازگذاشتیم و آنها با تمام قدرت توانستند فضای رسانه ای کشور را در دست بگیرند و با ارسال تحلیل‌های نادرست در فضاهای اجتماعی، مسیر عناد خود را هموار کنند.

مشهدی بیان کرد: لذا نسبت به این موضوع بایستی توجه بیشتری در حوزه‌های رسانه ای کشور صورت گیرد و نباید جنگ رسانه ای کشورهای استکباری را فراموش کرد. امریکا و برخی کشورهای منطقه هزینه‌های سنگینی را برای جنگ رسانه ایی علیه کشورمان و محور مقاومت متحمل شده اند. بنابراین با کوچک‌ترین ضعفی در حوزه رسانه ای کشور، حملات سایبری و رسانه ای خود را خواهند داشت.

وی اذعان کرد: یکی از ضعف‌های موجود هم در بین مسئولین و هم در بین عموم مردم نداشتن سواد رسانه ای است. این عدم آگاهی در حوزه سواد رسانه ای موجب شده برخی افراد ناخواسته مهره و عامل دشمن در فضاهای رسانه ای شوند.

ریاست دانشگاه فرهنگیان قزوین در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در حوزه افزایش سطح آگاهی‌های مردم و افزایش سواد رسانه ای برنامه ریزی‌هایی را داشته باشند.
انتهای پیام/۴۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان