۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واحدهای صنعتی و مازوت نیروگاه، عامل اصلی آلودگی هوای آبیک/ بارندگی‌ها شاخص آلایندگی را کاهش داد
کد خبر: ۳۳۹۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۵ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان آبیک خبر داد

واحدهای صنعتی و مازوت نیروگاه، عامل اصلی آلودگی هوای آبیک/ بارندگی‌ها شاخص آلایندگی را کاهش داد

فرماندار شهرستان آبیک گفت: به علت ازدیاد مازوت در کشور نیز نیروگاه‌ها مجاب شدند که از مازوت بیشتر استفاده کنند.

واحدهای صنعتی و مازوت نیروگاه، عامل اصلی آلودگی هوای آبیک/ بارندگی‌ها شاخص آلایندگی را کاهش داد

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت آلودگی هوای شهرستان آبیک اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا در آبیک بحث وارونگی هوا بود که در هر حال این موضوع تقریبا شامل اکثر نقاط کشور شد.

وی افزود: آبیک به جهت چند موضوع خاص بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارد که یک مسئله بحث کارخانه سیمان آبیک و شرکت سیپورکس است که متاسفانه در حوزه شهرستان نظرآباد محسوب می‌شود.

فرماندار آبیک ابراز کرد: سوخت نیروگاه شهید رجایی اکنون از مازوت استفاده می‌شود که در گذشته مصرف آن از گاز بود اما به علت ازدیاد مازوت در کشور نیز نیروگاه‌ها مجاب شدند که از مازوت بیشتر استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بحث معادن بالادستی شهر آبیک و واحدهای دامی و شرکت‌ها و کارخانجاتی که برخی متاسفانه آلودگی دارند نیز باعث شده که در حوزه شهرستان آبیک با آلودگی بیش از حد مجاز در برخی‌ روزهای گذشته مواجه شویم.

احمدپور ادامه داد: با شروع بارش‌های مجدد خوشبختانه شاخص آلایندگی اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد اما نهایتا همه باید به این سمت و سو برویم که واحدهای آلاینده براساس تعاریف و ضوابطی که دارند نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی دقت نظر بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به شکایت محیط زیست استان از نیروگاه شهید رجایی گفت: دلیل این شکایت مصرف مازوت توسط نیروگاه است که در این مسئله هم شاید نیروگاه زیاد مقصر نیست و یک بخش مربوط به الزامی است که در سطح کلان برای نیروگاه‌ها اعمال شده است.

فرماندار آبیک در پایان گفت: از طرفی با شروع فصل سرما اولویت شرکت گاز تامین مصرف گاز خانگی است که این مسئله هم می‌تواند اثرگذار باشد و اگر سهمیه نیروگاه کاهش یابد نیز مجبور است به سوخت گازوئیل یا مازوت روی بیاورد که آلودگی را در پی دارد.

انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان