۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۷۰درصد کارگران غیربومی، عامل بیکاری کارگران قزوین شده/ هیچ دستگاهی حق ندارد پروژه جدید تعریف کند
کد خبر: ۳۳۹۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۳ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

وجود ۷۰درصد کارگران غیربومی، عامل بیکاری کارگران قزوین شده/ هیچ دستگاهی حق ندارد پروژه جدید تعریف کند

استاندار قزوین گفت: ۷۰ درصد نیروی کارگری از خارج استان تامین می‌شود در حالی که نیروی بومی استان بیکار است لذا این موارد باید اصلاح شود چراکه رفتارهای اشتباه در گذشته برای ما مشکل ایجاد کرده است.

وجود ۷۰درصد کارگران غیربومی، عامل بیکاری کارگران قزوین شده/ هیچ دستگاهی حق ندارد پروژه جدید تعریف کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی پور در شورای اداری استان قزوین که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه همه بیمارستان‌های‌ استان فرسوده‌اند و شاخص تخت ما صفر است چراکه طبق قانون نباید از بیمارستان بالای ۵۰ سال استفاده کنیم و وقتی بیمارستان در استان بالای ۹۰ سال عمر دارد دیگر نباید جزو شاخص درمانی قرار گیرد.

وی افزود: استان قزوین در همه سرانه‌ها و شاخص‌ها پایین است چراکه بارگذاری اولیه اطلاعات در سطح ملی از این استان درست اتفاق نیفتاده و اکنون اشتباهات گذشته را به دوش می‌کشیم و از ظرفیت‌ها به درستی استفاده نکردیم.

استاندار قزوین گفت: بودجه استان به گونه‌ای نامتناسب است که حتی در بخش بودجه جاری هم با چالش مواجه هستیم در حالی که در بسیاری از استان‌های محروم چنین شرایطی وجود ندارد لذا از قزوین غفلت شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در بحث اشتغال استان نیز ۷۰ درصد نیروی کارگری از خارج استان تامین می‌شود در حالی که نیروی بومی استان بیکار است لذا این موارد باید اصلاح شود چراکه رفتارهای اشتباه در گذشته برای ما مشکل ایجاد کرده است.

جمالی پور ادامه داد: صرفه جویی مسئله بسیار مهمی است چراکه متاسفانه ما مردم بسیار پرمصرفی هستیم و استاندارد منطقی برای مصرف را نداریم و باید این فرهنگ‌سازی اتفاق افتد و در ادارات انتظار داریم که به منابع و اموالی که در اختیار دارند توجه کنند.

وی ابراز کرد: ما مدیرانی می‌خواهیم که بینش مبتنی بر شرایط سخت داشته باشند چراکه امروز ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید اموالی که در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد نیز ساماندهی و ثبت شود؛ مشکل ما این است که بخش کمی از بودجه استانی و بخش عمده آن ملی است.

استاندار قزوین عنوان کرد: مدیران باید به شهرستان‌ها سفر کنند و در جریان امور مردم قرار گیرند چراکه نمره ارزیابی مدیران را مبتنی بر گزارش فرمانداران تعیین خواهیم کرد لذا عملکرد آن‌ها رصد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی حق ندارند از یکدیگر شکایت کنند و باید مسائل را به استانداری ارجاع دهند تا رسیدگی شود و مدیران دستگاه‌ها نباید مسائل اختلافی را در تریبون‌ها اعلام و ناامیدی را ایجاد کنند.

وجود ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

جمالی پور تاکید کرد: انتخابات پیش رو یک اتفاق بسیار مهم است و باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و در این میان مدیران دستگاه‌ها به استفاده از امکانات دولتی و جانبداری از اشخاص توجه کنند که اتفاق نیفتد.

وی یادآور شد: تاکید داریم که در شهرداری‌ها به جای اینکه حقوق و مزایای مدیران را پرداخت کنند ابتدا حقوق کارگران پرداخت شود و ما این مسئله را رصد می‌کنیم لذا انتظار داریم در اولویت قرار دهند.

استاندار قزوین افزود: اولویت ما تکمیل پروژه‌های موجود و نیمه‌تمام است و هیچ دستگاهی حق ندارد بدون هماهنگی پروژه تعریف کند مگر اینکه بنا به ضرورت استان انجام خواهد شد؛ همچنین تکمیل خط دوم راه آهن پیگیری می‌شود و موضوع پسماند هم به طور جدی در دستور کار است.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مبارزه با فساد بسیار مهم است اما نباید ناامیدی را به مردم القا کنیم لذا باید آینده را روشن نشان دهیم و مشکلات را به جامعه منتقل نکنیم از این رو حتما باید نظارت مداوم بر بازار داشته باشیم که فرمانداران را عهده‌دار این کار کردیم.

جمالی پور در پایان تاکید کرد: امسال آغاز دهه پنجم انقلاب ما متفاوت برگزار می‌شود چراکه همزمان با فصل انتخابات است لذا باید جشن انقلاب را به جشن وحدت و انسجام ملی تبدیل کنیم.

در ادامه دادود محمدی اظهار کرد: اکنون بودجه دولت به ۴۲۰ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده و باید در تمام هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنیم تا در پایان سال با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: با توجه به تزریق قطره چکانی بودجه از سوی دولت باید با نظارت دقیق‌تر و بهترین راندمان در دستگاه‌ها عمل کنیم لذا اگر امروز شجاعت و تصمیم‌گیری از مدیران سلب شود قطعا به نفع کشور نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: رابطه بین مدیران و مشاوران دستگاه‌های نظارتی باید دو سویه باشد؛ چراکه دستگاه‌های نظارتی قصد مچ‌گیری از مدیران را ندارند چه بسا که کمک می‌کند تا بسیاری از مسائل و ابهامات برطرف شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئله اصلی ما امروز وجود پروژه‌های نیمه تمام است به طوری که اکنون ده‌‎ها پروژه نیمه تمام داریم و می‌بینیم که دستگاهی مجدد پروژه جدید کلنگ زنی می‌کند که این یک نقص جدی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: در کل کشور ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام داریم که برای تکمیل آن حتی بدون هزینه برای سایر بخش‌ها به ۱۶ سال زمان نیاز داریم لذا خواستاریم تا پروژه جدیدی برنامه‌ریزی نشود.

وی در پایان گفت: در قانون بودجه ظرفیت‌های مختلف دیده شده است که از مدیران دستگاه‌ها می‌خواهیم نسبت به این موضوعات اطلاعات خود را بالا ببرند تا از تمام ظرفیت‌ها برای استان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان