۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبری بود/ در ایام انتخابات با آبروی افراد بازی نکنیم
کد خبر: ۳۳۹۷۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۳ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در خبرگان رهبری:

یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبری بود/ در ایام انتخابات با آبروی افراد بازی نکنیم

نماینده قزوین در خبرگان رهبری گفت: با توجه به قرارگیری در ایام انتخابات باید توجه داشته باشیم که با از بین بردن اخلاق و آبروی افراد فکر نکنیم که موفق می‌شویم؛ لذا با شایعه و تهمت آخرت خود را خراب نکنیم.

یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبری بود/ در ایام انتخابات با آبروی افراد بازی نکنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله علی تلخابی در شورای اداری استان قزوین که پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حکومت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هدف این نبود که ما در امور مالی رشد کنیم چه بسا که در رژیم قبل هم شرایط رفاه و خوش‌گذرانی فراهم بود.

وی با بیان اینکه فضای انقلاب فضای مادی‌گرایی نیست، افزود: مسلمانان در زمان امامت حضرت علی(ع) بیعت واقعی با امیرالمومنین نداشتند چراکه با هدف منافع شخصی بیعت کرده بودند و دشمن هم از همین ضعف سوء‌استفاده کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری درباره قرارگیری در آستانه دهه مبارک فجر بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که باید ببینیم قبل از انقلاب چه بودیم و امروز در جایگاهی قرار داریم. مسئولین موظف‌اند در این راستا کار کنند و آمار دقیق دستاوردهای نظام برای مردم بیان شود وگرنه دشمن از این غفلت استفاده خواهد کرد.

تلخابی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که اطاعت از امام و ولی امر جامعه ضامن همه خوبی‌ها و موهبت‌هاست و حتی امنیت خاکی و جانی جامعه هم با اطاعت از امام اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه حقوقی را برای رهبر و مردم بیان می‌کنند و می‌فرمایند که حقوقی برای رهبر بر مردم و مردم بر رهبر در جامعه اسلامی است؛ وقتی این مسئله را جدی نگیریم بدون شک شاهد اتفاقات دوران امامت امیرالمومنین خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: آنجایی که مردم از رهبری جدا می‌شوند علاوه بر از بین رفتن مسائل اخلاقی و انسانی بلکه امنیت جانی و خاکی جامعه هم به خطر می‌افتد.

وی یادآور شد: امام علی(ع) دو ویژگی مهم را برای یاران شهید خود بیان می‌کنند که این شهدا وقتی از جهاد صحبت می‌شد آن را اجابت می‌کردند و هیچگاه رهبرشان را تنها نمی‌گذاشتند و ولی امر خود اعتماد و اطاعت محض داشتند.

انقلاب اسلامی و کارآمدی آن یک امر نسبی است

این عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: جهاد فقط منحصر به جهاد نظامی و جنگ نیست بلکه بنا به بیان مقام معظم رهبری نیز امروز جهاد در جامعه می‌تواند جهاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشد‌؛ یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبری بوده است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی و کارآمدی آن یک امر نسبی است یعنی مجموع اتفاقات که در حکومت می‌افتد را کارآمدی می‌گویند که ما برای این جایگاه شهدای زیادی تقدیم شده و هزینه کردیم که باید در قبال آن وظیفه و رسالت خود را انجام دهیم.

تلخابی بیان کرد: بحث امنیت بسیار مهم است و زمانی که نظام اسلامی تشکیل می‌شود همه تهدیدهای جانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اتفاق می‌افتد بطوری که ما بعد از انقلاب شاهد ترورهای برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن برای حذف شخصیت‌های بزرگ بودیم.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در ابتدای تشکیل حکومت نیز برای تثبیت امنیت اقدام کرد که از شاخصه‌های مهم است و امروز در جایگاه بسیار ویژه از نظر امنیت قرار داریم که مقتدرانه در منطقه و جهان رفتار می‌کنیم و در برابر ظالمان ایستادم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر فرمودند که نباید به اوج و شکوه حضور مردم در تشییع شهید سردار سلیمانی نگاه مادی داشته باشیم بلکه اوج اراده الهی است.

وی در پایان گفت: با توجه به قرارگیری در ایام انتخابات باید توجه داشته باشیم که با از بین بردن اخلاق و آبروی افراد فکر نکنیم که موفق می‌شویم؛ لذا با شایعه و تهمت آخرت خود را خراب نکنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان