۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ناکامی حفاران غیرمجاز در منطقه الموت غربی
کد خبر: ۳۳۹۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان قزوین خبر داد

ناکامی حفاران غیرمجاز در منطقه الموت غربی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری حفاران غیر مجاز در روستای ده‌‌دوشاب بخش الموت‌غربی خبر داد.

ناکامی حفاران غیرمجاز در منطقه الموت غربی

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش مردمی مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در باغات روستای ده دوشاب از توابع بخش الموت‌غربی با اقدام به موقع فرماندهی انتظامی بخش رازمیان عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری تعداد چهار نفر از حفاران غیرمجاز حین دستگاه زدن به باغات جهت شناسایی محل حفاری شدند.

وی با تقدیر از همراهی پرسنل فرماندهی نیروی انتظامی رازمیان در دستگیری حفاران گفت: در این عملیات یک دستگاه گنج یاب و یک دستگاه لپ تاپ به همراه متعلقات کشف و ضبط و پرونده افراد خاطی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع جهت حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره‌های ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس بگیرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان