۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگیری حفاران غیرمجاز در روستای میزوج
کد خبر: ۳۳۹۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین خبر داد

دستگیری حفاران غیرمجاز در روستای میزوج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قزوین و پرسنل کلانتری ۱۵ جانبازان، ۶ نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در روستای میزوج دستگیر شدند.

دستگیری حفاران غیرمجاز در روستای میزوج

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش واصله مبنی بر حضور تعدادی حفار غیرمجاز با هدف دستیابی به دفینه‌های ارزشمند تاریخی- فرهنگی در کوه‌های شرقی روستای میزوج از توابع بخش مرکزی قزوین تیمی متشکل از فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و پرسنل این مرکز با همراهی دو تن از پرسنل کلانتری ۱۵ جانبازان به محل اعزام و در یک عملیات مشترک و غافلگیرانه موفق به دستگیری تعداد ۶ نفر از حفاران غیرمجاز شدند.

وی افزود: در این عملیات ادوات حفاری به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سه قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد و پرونده افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در پایان گفت: افراد می‌توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان