۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت دامپزشکی قزوین بر عرضه واکسن‌های دام و طیور
کد خبر: ۳۳۹۶۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نظارت دامپزشکی قزوین بر عرضه واکسن‌های دام و طیور

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: ۴ مرکز مایه‌کوبی، دارای پروانه دامپزشکی در شهرستان قزوین، در زمینه عرضه و فروش واکسن‌های مختلف به دامداران و مرغداران شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

نظارت دامپزشکی قزوین بر عرضه واکسن‌های دام و طیور

دکتر مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تعداد 4 مرکز مایه‌کوبی، دارای پروانه دامپزشکی در شهرستان قزوین، در زمینه عرضه و فروش واکسن‌های مختلف و همچنین انجام واکسیناسیون دام و طیور توسط اکیپ‌های واکسیناتور تحت نظارت این مراکز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: طبق دستور‌العمل رصد و پایش سازمان دامپزشکی، فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط مسئول واحد دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نظارت و بازرسی می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در ادامه گفت: در این بازرسی‌ها شرایط بهداشتی مرکز، امکانات، تجهیزات، حضور مسئولین فنی، بررسی مستندات معتبر خرید و فروش واکسن‌ها و وجود واکسن‌های غیرمجاز و تاریخ گذشته مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی انجام می‌شود.

جلوخانی تاکید کرد: بخش‌های خصوصی دامپزشکی شهرستان به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود، در حال انجام فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مراکز مایه‌کوبی علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها با واکسن‌های بهادار، در طرح‌های ملی و استانی مایه‌کوبی با دامپزشکی دولتی همکاری می کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: ایمن سازی تمامی جمعیت دامی شهرستان با تلاش اکیپ‌های واکسیناسیون دولتی و خصوصی در حال انجام است، تا از احتمال بروز و شیوع بیماری‌های خطرناک دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان