۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین جشنواره ملی خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برگزار مي‌شود
کد خبر: ۳۳۹۶۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرك‌های صنعتی استان:

جشنواره ملی خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برگزار مي‌شود

مدیرعامل شرکت شهرك‌های صنعتی استان قزوین گفت: با مدیریت شركت شهرك‌هاي صنعتی استان قزوين اولين جشنواره خوشه شيرينی سنتی و باقلوای قزوين، همزمان با جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در قزوين برگزار مي‌شود.

جشنواره ملی خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برگزار مي‌شود

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: توسعه صنعتی مبتنی برخوشه‌ها، حدود سه دهه است که به عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران در کشورهای صنعتی و درحال توسعه قرارگرفته است.

وی افزود: پروژه‌‎های توسعه خوشه‌ای یکی ازبرنامه‌های سازمان یافته و اجرا شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و در استان قزوین نیز مطالعاتی توسط معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همکاری نهادهای مرتبط به منظور تعیین اولویت‌های اجرای توسعه خوشه‌ای، صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرك‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: خوشه‌های با قابلیت ارتقا، فرهنگ سازی و توسعه، انتخاب و برای توسعه کمی و کیفی و نظام‌مند شدن آنها برنامه‌ریزی شده است.

وي با اشاره به برنامه‌ریزی و سياستگذاری در خصوص راه‌اندازی خوشه شيرينی سنتی قزوين گفت: خوشه شیرینی و باقلوای سنتی پس از تایید مسئولین استانی، طرح مباحث‌ کارشناسی و مطالعات امکان‌سنجی و مصوبه هیئت مدیره صورت گرفته از بهمن ماه سال 97 شروع به فعالیت کرده كه با برنامه ريزي سه ساله، برنامه‌های حمایتی جهت توسعه آن عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

مدير عامل شركت شهرك‌های صنعتی استان تصريح كرد: خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین با اتکا به مهارت، کاربلدی و هنرمندی کارآفرینان و پتانسیل و قابلیت‌های شیرینی قزوین برای برندسازی و توسعه این محصول تلاش کرده و ذی‌نفعان را جهت دستیابی به جایگاه مناسب این محصول همراهی خواهد کرد.

خانپور بیان كرد: در راستای دستیابی به توسعه این کسب و کار، جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین با همکاری دستگاه‌های ذيربط و با هدف فرهنگ سازی و معرفی توانمندی استان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اين رويداد فرهنگی ملی به منظور معرفی شیرینی قزوین برای اولين بار اجرا خواهد شد، برگزاری این جشنواره گامی اثربخش در دست‌یابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان خواهد بود و آوازه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین ملی و جهانی خواهد شد.

وي در پايان با تشکر از مسئولان و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در برگزاری اين جشنواره گفت: امیدواریم اين جشنواره ملی گامی در جهت شناسايی پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي استان در زمينه توليد شيريني و صادرات آن باشد.

گفتني است؛ این جشنواره در 4 روز از تاریخ 15 تا 18 بهمن ماه و مقارن با ایام الله دهه مبارک فجر، در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری 3 کارگاه آموزشی، مسابقه عکس شیرینی سنتی و باقلوای قزوین، رونمایی از آثار ثبت شده شیرینی سنتی قزوین، رونمایی از سایت خوشه‌های کسب و کار، رونمایی از تمبر یادبود پستی شیرینی و باقلوای قزوین و پخت بزرگترين باقلوا از مهم‌ترين برنامه‌های این رویداد خواهد بود.

شیرینی‌های سنتی قزوین با قدمتی چند صد ساله بخش پررنگ و دلنشینی از فرهنگ خطه قزوین و مردمان عزیز را ساخته، و یادآور بهار طبیعت و عید باستانی است.

شیرینی‌هایی با تنوع و ماندگاری بالا که حضورشان پیامد وفور مواد اولیه‌ی با کیفیت و بومی قزوین است و شیوه‌های تولیدشان متناسب با اقتضای زمانی، نگهداری طولانی مدت آنها را ممکن ساخته است.

بی شک کیفیت و تنوع این محصول امکان تبدیل آن را به جاذبه‌ای جهت جذب توریست و ایجاد گردش مالی بیشتر برای استان، میسر می‌کند و استان قزوین به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان