۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمایندگان دوره بعدی زحمات مجلس دهم را پایمال نکنند!
کد خبر: ۳۳۹۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

درخواست نماینده رد صلاحیت شده:

نمایندگان دوره بعدی زحمات مجلس دهم را پایمال نکنند!

موضوع رد صلاحيت من بند ۲ ماده ۲۸ است. به نفع مصالح مردم است که چينش‌ها عوض شود، هرچه بيشتر سلايق متنوعي از تفکرات مردم وارد مجلس شوند به نفع مصالح مردم خواهد بود.

نمایندگان دوره بعدی زحمات مجلس دهم را پایمال نکنند!
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛در حالیکه اکثریت فعالین سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا معتقدند مجلس دهم، از ضعیف ترین مجالس پس از انقلاب هست، طیبه سیاوشی نمانیده فراکسیون امید که در حال حاضر به خاطر عملکردش رد صلاحیت نیز شده، گفته است: نمایندگان دوره بعدی زحمات مجلس دهم را پایمال نکنند!
 گزیده اظهارات این نماینده اصلاح طلب به شرح ذیل است:
*ما در حال پشت سر گذاشتن دهمين دوره مجلس هستيم. در 10 دوره گذشته هم تفاوت دوره‌هاي مجلس کاملا واضح بوده است. مردم در حال حاضر مي‌توانند تفاوت دوره‌ها را به طور کامل درک کنند و تشخيص بدهند در آينده شاهد چه اتفاقاتي خواهند بود.

*در صورتي که ما بخواهيم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشيم مسلما مجلس يک مجلس ترکيبي خواهد بود که جناح‌هاي مختلف در آن حضور پيدا خواهند کرد و اين هم ايده‌آل‌ترين شکل مجلس شوراي اسلامي است. در صورتي که حضور مردم در انتخابات کاهش پيدا کند نشان دهنده اين موضوع است که مجلس با تنوع افکار کمتري چيده شده است.

*در اين دوره از مجلس به‌رغم اينکه فراکسيون زنان مجلس ترکيبي از جناح‌هاي مختلف بود، مطالبات صنفي زنان به خوبي پيگيري شد که برخي از آنها به خوبي انجام شدند و برخي ديگر خير. اين موضوع خيلي اهميت دارد که مطالبات در حوزه اصلاح قوانين در مجلس بعدي هم مدنظر قرار بگيرد. نمايندگان مجلس در دوره بعدي بايد سعي داشته باشند زحمات نمايندگان پيشين پايمال نشود و حوزه‌هايي که در اين دوره از مجلس براي آنها زحمت‌هاي زيادي کشيده شده به چالش کشيده نشوند؛ به‌خصوص حوزه زنان که به اندازه کافي دچار مشکلات عديده‌اي است. نمايندگان با هر تفکر و طيف سياسي وقتي وارد مجلس مي‌شوند بايد توجه کنند که به مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند.

*حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي کمترين مشارکت سياسي محسوب مي‌شود و لازم‌الاجراست. در هر صورت بايد اميدوار باشيم که بتوانيم مهم‌ترين نهاد انتخابي کشور يعني مجلس شوراي اسلامي را حفظ و اصلاح کنيم. درواقع رويه‌هاي ورود به مجلس بايد اصلاح شود. در هرصورت من معتقدم تحت هر شرايطي بهتر است مردم در انتخابات شرکت کنند حتي اگر احراز صلاحيت‌ها به درستي انجام نشود و تهمت‌ها و افتراها ادامه پيدا کند. از ديدگاه من در بدترين شرايط هم مردم بهتر است در انتخابات و اين حقوق حداقلي خود شرکت کنند.

*اميدوارم هرچه زودتر در نحوه چيدمان و فيلترگذاري‌ها تجديد نظر صورت بگيرد. من هنوز هم به تغيير روش احراز صلاحيت‌ها اميد دارم چراکه اين موضوع به نفع مردم و نظام است. البته که در رد صلاحيت بسياري از نمايندگان ملاک فساد اقتصادي بوده و اگر اين ملاک را در نظر بگيريم مي‌توانيم اميدوار باشيم با بررسي‌هاي بيشتر بسياري از نمايندگاني که در حال حاضر رد صلاحيت شده‌اند، تاييد صلاحيت شوند. موضوع رد صلاحيت من بند 2 ماده 28 است. به نفع مصالح مردم است که چينش‌ها عوض شود، هرچه بيشتر سلايق متنوعي از تفکرات مردم وارد مجلس شوند به نفع مصالح مردم خواهد بود.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان