۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین کاروان‌های زیارتی قزوین به سوریه اعزام می‌شود/ آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستانی
کد خبر: ۳۳۹۶۵۲ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ساعت: ۷:۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان:

کاروان‌های زیارتی قزوین به سوریه اعزام می‌شود/ آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستانی

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: با توجه به رشادت‌های فراوان مدافعان حرم به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امنیت در شهرهای زیارتی سوریه به طور کامل برقرار شده و کاروان‌های زیارتی آمادگی اعزام زائران به سوریه را به شکل هوایی دارند.

کاروان‌های زیارتی قزوین به سوریه اعزام می‌شود/ آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستانی

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: محور فعالیت‌های این ستاد برای سال ۹۸ و ۹۹ جمع آوری نذورات به صورت غیرنقدی است.

وی افزود: اکنون بزرگترین پروژه ستاد بازسازی، احداث صحن حرم امام حسین(ع) تحت عنوان صحن حرم زینب(س) است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: این پروژه با عنوان سفینة النجاة با مساحتی بالغ بر ۴۸ هزار مترمربع به عنوان یک چهارم کل مساحت صحن اجرا می‌شود و یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور بوده که در عراق اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه در ۹ طبقه طراحی شده و فاز اول یعنی یک چهارم دور حرم امام حسین(ع) از خیابان شارع شهدا تا شارع باب قبله است.

اجرای طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع)
کبودوند بیان کرد: ما در قالب پروژه صحن حرم حضرت زینب(س) نیاز وافری به اقلام غیرنقدی همچون سیمان، میلگرد و مصالح ساختمانی داریم که افراد خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را به ستاد استان یا ستاد شهرستان‌ها تحویل دهند.

وی عنوان کرد: پروژه دوم ستاد، ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) است زیرا با مسقف کردن حرم این امام بزرگوار، گنبد از لحاظ دید بصری محدود شده و دیده نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: اکنون ستون‌هایی که زیر قبه بارگاه امام حسین(ع) واقع شده بسیار عریض بوده و مساحت طول و عرض آنها بیش از ۴ متر است که در قالب این پروژه مساحت ستون‌های زیر گنبد به اندازه ستون‌های ۴۰ سانت در ۴۰ سانت باریک شده و فضای بیشتری به زیر گنبد اضافه می‌شود.

وی ابراز کرد: ارتفاع گنبد حرم امام حسین(ع) در این پروژه به میزان ۷ متر بالاتر می‌رود که برای طلاکاری گنبد حرم نیز افراد می‌توانند خشت طلا اهدا کنند.

کبودوند تصریح کرد: اکنون قیمت هر خشت طلا معادل ۳ میلیون تومان است و کسانیکه تمایل دارند می‌توانند نذر کرده و کمک‌های خود را به شکل طلا یا به صورت نقدی اهدا کرده و هزینه این خشت‌ها را تقبل کنند.

وی بیان کرد: تا به امروز ۲۲ خشت کامل و یک نیم خشت و یک ربع خشت و ۱۱۳ گرم طلا از سوی خیرین استان قزوین اهدا شده است.

امنیت در شهرهای زیارتی سوریه به طور کامل برقرار است

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل زدگان گفت: خوشبختانه در ابتدای سال با هماهنگی‌ای که با خادمان مواکب اربعینی داشتیم بعد از حادثه سیل در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان توانستیم موکب‌های خود را در این استان‌ها مستقر کرده تا از پتانسیل خادمی اربعین برای همدلی هموطنان بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: در این مدت روزانه بیش از پنج هزار وعده غذایی در خوزستان منطقه حمیدیه و دو هزار وعده غذایی در لرستان منطقه دلفان از سوی مواکب اربعین حسینی استان قزوین بین هموطنان سیل‌زده توزیع شد.

کبودوند تصریح کرد: اکنون نیز باتوجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان در حال هماهنگی و رایزنی هستیم که داوطلبان مواکب حسینی به کمک هموطنان سیل زده بشتابند.

وی تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند کمک‌های خود را اهدا کنند، ستاد مردمی جمع‌آوری کمک به سیل زدگان ذیل دفتر نماینده ولی فقیه استان تشکیل شده ‌است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز بدین منظور در سطح شهر برقرار است و مردم نوع دوست قزوین می‌توانند کمک‌های خود را برای کمک به هموطنان سیل زده به این ایستگاه‌ها اهدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعزام زائران به سوریه گفت: با توجه به رشادت‌های فراوان مدافعان حرم به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امنیت در شهرهای زیارتی سوریه به طور کامل برقرار شده و کاروان‌های زیارتی آمادگی اعزام زائران به سوریه را به شکل هوایی دارند.

احداث موکب برای پذیرایی از زوار حرم حضرت زینب(س)
وی بیان کرد: اکنون با توجه به اینکه کاروان‌های زیارتی از سوی سازمان حج و زیارت ثبت‌نام می‌کنند، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با هماهنگی انجام شده با تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س)، آمادگی احداث یک موکب در داخل حرم حضرت زینب(س) را برعهده گرفته که ما نسبت به پذیرایی از زوار اقدام کنیم.

کبودوند تصریح کرد: کسانیکه تمایل دارند نذورات نقدی و غیرنقدی آنها برای پذیرایی از زائران حرم حضرت زینب(س) تحت عنوان موکب استان قزوین را داشته باشند، می‌توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند و کمک‌های غیرنقدی شامل مواد غذایی یا تجهیزات پذیرایی و یا کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند.

وی ابراز کرد: استان قزوین اعلام آمادگی کرده که مدت ۱۵ روز به صورت ثابت در سال، پذیرای زوار حرم زینب(س) باشد.

ثبت 85 موکب توسط ستاد مردمی اربعین استان
این مقام مسئول با اشاره به گزارش عملکرد اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در سال جاری گفت: استان قزوین در قالب ستاد عتبات، یک تجربه بسیار موفق را به مدت سه سال انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: با راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان، ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ایام اربعین ستادی با عنوان ستاد مردمی اربعین را تشکیل می‌دهد و همه فعالیت‌های حوزه اربعین به خودِ مردم برون سپاری می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد بازسازی فقط نقش تسهیل گر و هماهنگ کننده را ایفا می‌کند در این راستا در سال جاری، ۸۵ موکب توسط ستاد مردمی اربعین ثبت شد و برای ۴۵ موکب در قالب سیاست تجمیعی ما، پروانه صادر شد.

کبودوند تصریح کرد: در مدت ۱۲ روز سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ نفر خواب، اسکان از سوی استان قزوین در قالب ستاد مردمی اربعین ساماندهی و پذیرایی شدند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: در حالیکه کل تعهد استان قزوین پذیرایی دو هزار نفر در کربلا، دو هزار نفر در نجف و ۱۷ هزار نفر در مسیب بوده که ما توانستیم با رشد بسیار بالا به میزان مذکور برسیم.

وی اضافه کرد: در شهر کربلا در قالب ۱۷ موکب به ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر شب اسکان داده شدند و یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی نیز توزیع شد.

ارائه 900 میلیون تومان خدمات پزشکی به زائران در ایام اربعین
کبودوند عنوان کرد: در شهر نجف ۳ موکب داشتیم که ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر شب اسکان داده شدند و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده غذایی نیز توزیع شد.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در شهر سامرا در قالب یک موکب پنج هزار و ۵۰۰ نفر خواب اسکان و ۶۶ هزار وعده غذا بین زائران حسینی توزیع شد.

وی ابراز کرد: در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در قالب هشت موکب به ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر شب اسکان و ۷۳۷ هزار وعده تغذیه داشتیم.

کبودوند ادامه داد: در شهر مسیب ۱۷ موکب از قزوین حضور داشت که در این مدت به ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر شب اسکان داده شد و ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده تغذیه به زائران حسینی توزیع شد.

اعزام 45 مبلغ در قالب ستاد مردمی اربعین به مواکب استان
وی عنوان کرد: در حوزه خدمات پزشکی مجموعه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ ویزیت، ۱۰۰ مورد خدمات دندان‌پزشکی و معادل ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی ارائه کردند.

این مقام مسئول گفت: با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ۴۵ مبلغ در قالب ستاد مردمی اربعین به مواکب استان اعزام شدند و ۲ گروه سرود ثارالله ‌و انتظار در مجموع بیش از ۳۰ اجرا در ایام اربعین انجام دادند.

وی اضافه کرد: مجموعه خودروی فرهنگی شهید سیاهکالی مرادی که یک دستگاه کامیونت با ارائه خدمات چند رسانه‌ای بود بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی ارائه کردند.

ارائه خدمات به زائران بین‌الملل در مسیر نجف به کربلا
کبودوند عنوان کرد: برای اولین بار در مسیر نجف به کربلا تیر شماره ۲۱۰ استان قزوین برای ارتباط گیری با زائران بین‌الملل، موکبی را ثبت و راه اندازی کرد که به زبان‌های آلمانی، روسی، ترکی، عربی و انگلیسی از سوی طلاب قزوینی به زوار بین‌الملل خدمات ارائه شد.

وی در پایان بیان کرد: مجموعه ستاد مردمی اربعین به دبیری آقای سعید خورشیدی قرار است که فعالیت خود را به صورت سالانه و دائمی در استان دنبال کند؛ لذا همه کسانیکه تمایل دارند برای اربعین حسینی خدمات ارائه کنند می‌توانند به دبیرخانه این ستاد مراجعه کنند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان