۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احتمال ارتباط پرونده سحر تبر با پرونده رقصنده‌های اینستاگرامی
کد خبر: ۳۳۹۵۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

احتمال ارتباط پرونده سحر تبر با پرونده رقصنده‌های اینستاگرامی

روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده چهره معروف اینستاگرام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد.

احتمال ارتباط پرونده سحر تبر با پرونده رقصنده‌های اینستاگرامی

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛مهر ماه امسال بود که خبر دستگیری «فاطمه خویشوند» چهره معروفی که در فضای مجازی به نام «سحر تبر» شناخته می‌شود، بر سر زبان‌ها افتاد.

او که به دلیل انتشار عکس‌ها و فیلم‌های عجیب و غریب خود در اینستاگرام مشهور شده بود، توسط دستگاه قضا دستگیر و پرونده‌اش توسط دادسرای ارشاد تهران به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارسال شد.

«سحر تبر» که با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ و گریم و چند عمل جراحی بینی و گونه سعی داشت تا خود را به شکلی متفاوت در فضای مجازی نشان دهد، اما فتوشاپ‌های نه چندان حرفه‌ای او سبب شد که این دختر تبدیل به یکی از چهره‌های ترسناک فضای مجازی شود.

شهرت «فاطمه خویشوند» یا همان «سحر تبر» به دلیل داشتن چهره‌ای غیر طبیعی و رفتار‌های خارج از عقل و منطق او مانند رفتن به داخل سطل زباله و جیغ زدن در خیابان است.

به گفته وکیل «سحر تبر»، او دارای بیماری روانی است و سابقه خودکشی و بستری شدن در بیمارستان روانی را دارد و به همین دلیل دست به اقداماتی این چنینی در فضای مجازی زده است.

رسیدگی به پرونده ۵۰۰نفری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب

البته بر اساس شنیده‌ها «سحر تبر» تنها متهم این پرونده نیست و گفته می‌شود حدود ۵۰۰ نفر دیگر هم در این پرونده حضور دارند و تعدادی از آن‌ها هم امروز برای دفاع از خود در دادگاه انقلاب حاضر شدند.

پیش از مطرح شدن موضوع بازداشت «سحر تبر»، خبر دستگیری ۳ رقصنده مشهور اینستاگرامی به نام‌های (ص. الف)، (س. ش) و (ن. م) در کنار بازداشت «محسن لرستانی» خواننده مشهور منتشر شد و همین موضوع و همزمانی بازداشت‌ها سبب شد تا عده‌ای این پرونده‌ها را مرتبط با یکدیگر بدانند.

برخورد با کاربران اینستاگرام محدود به رقصنده‌ها و افرادی همچون سحر تبر نبود و حتی به دستور مقام قضائی صفحه تعدادی از مدل‌های اینستاگرامی که پوشش نامناسبی داشتند هم بسته شد.

گرچه هنوز اطلاع رسانی دقیقی در این ارتباط نشده و امکان دارد این ۳ پرونده (لرستانی، رقصنده‌ها و سحر تبر) ارتباطی با هم نداشته باشند، اما آنچه مشخص و قطعی است، انتخاب قاضی مشترک (مقیسه) برای هر ۳ مورد است.

روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده این متهم اخلاقی در دادگاه انقلاب برگزار شد.

چهره واقعی سحر تبر مطابق با عکس‌های او نیست

پیام درفشان؛ وکیل مدافع «فاطمه خویشوند» ؛ با اشاره به برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده موکلش گفت: در جلسه امروز، دفاعیات به صورت شفاهی بیان شد و لایحه کتبی را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم که در جلسه امروز پیگیری شد، ارائه اسناد ضمیمه درباره سوابق بیماری و بستری بودن موکل در بیمارستان میمنت و توضیحات راجع به سایر ابعاد وکالتی پرونده به‌صورت کامل ارائه شد و دادگاه از  متهم  اظهارات را اخذ کرد.

درفشان اظهار کرد:  در جلسه امروز از موکل بنده  آخرین دفاع اخذ نشد که از لحاظ حقوقی می‌تواند علت آن نیاز به اخذ اظهارات از سایر متهمان پرونده برای تصمیم‌گیری باشد.

این وکیل دادگستری با اشاره به سوابق بیماری روانی «فاطمه خویشوند»، بیان کرد: مدرک صادره توسط بیمارستان روانپزشکی میمنت مبنی بر پذیرش و بستری به دلیل مشکلات رفتاری و خودآزاری در تاریخ ۲۴ خرداد سال ۹۸ به دادگاه ارائه شد.

درفشان  تصریح کرد:  لازم به توضیح است که اعزام موکل در آن تاریخ به پزشکی قانونی با وجود ارائه نکردن سوابق پزشکی و نسخ عدیده دارویی و پرونده‌های درمانی انجام پذیرفته که با این وجود نیز مرجع مسئول پزشکی قانونی اقدام به ارائه نظر در خصوص وجود بیماری اختلال چند شخصیتی در موکل کرده است و طبیعتاً در صورت امکان ارائه سوابق پرونده‌های متشکله درمانی و نسخ دارویی موجود به مرجع پزشکی قانونی، امکان ارائه نظریه تکمیلی برای آن مرجع میسر و مقدور است.

متهم فساد اخلاقی متولد سال ۸۰ است

این وکیل دادگستری با بیان اینکه موکل بنده متولد ۲۶ خرداد سال ۸۰ است، اظهار کرد: خانم خویشوند که مهر ماه امسال بازداشت شده و تازه در خرداد ۹۸ به سن قانونی رسیده است و اعمال ارتکابی وی، مدت‌ها قبل از دارا شدن سن قانونی در اینستاگرام انجام شده، بنابراین علاوه بر نسخ دارویی بسیار و سابقه بستری شدن که دو روز قبل از ورود به سن قانونی صورت گرفته، وخامت حال روانی موکل کاملا مشخص است.

وی افزود: چند ماه پیش از تاریخ دستگیری  به تجویز مواد ۳۱۵ و تبصره دوم ماده ۳۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به اینکه متهم در زمان ارتکاب فاقد سن قانونی بوده و در زمان دستگیری به سن ۱۸ سال رسیده است، رسیدگی به اتهام او مطابق قانون در دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان می‌تواند ادامه پیدا کند که در آن صورت امکان طرح مسائلی مانند سوء‌استفاده از صغار که در ایام گذشته صورت پذیرفته هم قابل بررسی تخصصی در آن مرجع قضائی است.

درفشان ضمن اشاره به  رویت چهره حقیقی و وضعیت روحی موکل توسط دادگاه اظهار کرد: صبح امروز موکل من در دادگاه حاضر شد و مشاهده موکل من توسط قاضی گویای این است که تصاویر و کلیپ‌های منتشر شده توسط او  در اینستاگرام شباهتی با چهره حقیقی این نوجوان ندارد، در واقع می‌توان گفت که «سحر تبر» مخلوق نرم‌افزار فتوشاپ و گریم و ابزار تدوین بوده و این نوجوان که دارای سوابق مستند عدیده درمانی است، فاقد هرگونه شباهت به این مخلوق نرم‌افزاری است.

«سحرتبر» به دلیل حرکات به دور از اخلاق و سرانجام به دلیل گریم‌های غیر طبیعی و مشمئز کننده و همچنین انجام اقداماتی غیر قانونی صفحه او در اینستاگرام به دستور دادسرای ارشاد تهران بسته و پس از گذشت مدتی کوتاه دستگیر شد.

«فاطمه خویشوند» به اتهام معاونت در افساد فی الارض، تشویش به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نا مشروع در بازداشت به سر می‌برد.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان