۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بودجه کنونی ما در شأن استان نیست/ ۲ماه فرصت می‌دهم خانواده مدیران کل در قزوین مستقر شوند
کد خبر: ۳۳۹۴۰۸ نویسنده: هدایت الله جمالی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بودجه کنونی ما در شأن استان نیست/ ۲ماه فرصت می‌دهم خانواده مدیران کل در قزوین مستقر شوند

استاندار قزوین گفت: خانواده همه مدیران کل استان باید در این استان مستقر باشند زیرا کسی که مسئولیتی را عهده‌دار و به سمتی منصوب می‌شود، باید به همراه خانواده در آن استان ساکن شود، چنانچه این امر برای مدیرکلی میسر نیست اعلام کند تا اقدام لازم صورت گیرد.

بودجه کنونی ما در شأن استان نیست/ ۲ماه فرصت می‌دهم خانواده مدیران کل در قزوین مستقر شوند

هدایت الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به وضعیت بودجه استان قزوین اظهار کرد: بودجه استان قزوین بسیار ناموزون است، یعنی قزوین فقط استان شده و نیامدیم بودجه آن را براساس شاخص‌های خودِ استان ارتقاء داده و مدیریت کنیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت استان، بودجه کنونی در شأن استان نیست و معتقدم که استان قزوین باید از لحاظ بودجه‌های تملکی تقویت شود، چراکه اینها سرمایه‌گذاری دولت است که منافع حاصل از آن در ادامه متوجه اقتصاد ملی خواهد شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما در کنار پایتخت می‌توانیم بسیاری از مشکلات پایتخت را حل کرده و اینجا مدیریت کنیم و منافع بی‌شماری را برای تهران رقم بزنیم؛ اما با این اعتبارات و بودجه اصلا ممکن نیست.

وی عنوان کرد: در این ارتباط جلساتی با دکتر نوبخت داشتیم و قول‌هایی در مورد اصلاح بودجه دادند و این مسئله را پذیرفتند که باید شاخص‌های بودجه‌ای استان را بازنگری کنند که البته تاحدودی هم افزایش پیدا کرده است.

جمالی‌پور بیان کرد: قزوین در بحث بودجه، استان بیست و هفتم کشور است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان رتبه خوبی نیست و امیدواریم با تلاش نمایندگان بودجه استان متناسب‌تر شود.

وی تصریح کرد: گزارش به من رسیده است که خانواده برخی از مدیران کل در قزوین مستقر نیستند به همه این مدیران کل دو ماه فرصت می‌دهم که اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: خانواده همه مدیران کل استان باید در این استان مستقر باشند زیرا کسی که مسئولیتی را عهده‌دار و به سمتی منصوب می‌شود، باید به همراه خانواده در آن استان ساکن شود، چنانچه این امر برای مدیرکلی میسر نیست اعلام کند تا اقدام لازم صورت گیرد؛ لذا دو ماه بعد ارزیابی در این موضوع صورت خواهد گرفت.

مجاهدان واقعی عرصه جنگ اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان هستند

وی در مورد وضعیت محیط زیست استان قزوین گفت: محیط زیست یکی از مسائل مهم استان بوده که دارای اولویت است و امیدوارم تا اول فروردین ماه سال آینده بتوانیم این معضل را مدیریت کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: بخشی از این مسائل ارتباط مستقیمی با نوع استفاده از تکنولوژی‌های موجود در کشور دارد، زیرا به دلیل تحریم‌ها، خیلی امکان به روز رسانی صنایع را نداریم و حتی گاهأ امکان استفاده از سوخت گاز برای برخی از صنایع که می‌تواند آلودگی را کاهش دهد را نداریم و باعث می‌شود که از سوخت جایگزین استفاده کنیم و همین امر نیز معضل آلودگی را ایجاد می‌کند که البته تصمیمات جدی در این حوزه گرفتیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم من، مشکلات حوزه کارگری است که در این راستا روزهای چهارشنبه هر هفته را برای بازدید و رسیدگی به مسائل واحدهای دارای مشکل استان، اختصاص دادم تا با برگزاری جلسات و بررسی مسائل به این واحدها کمک کنیم تا با بحران مواجه نشوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در هر حال امروز ما با تحریم‌های جدی مواجه هستیم که اثرات ملی، اقتصادی و تکنولوژیکی بر صنعت ما دارند اما با مجاهدت صنعتگران کشور که بنا بر فرموده مقام رهبری امروز در عرصه جنگ اقتصادی، مبارزان و مجاهدان واقعی این عرصه همین صنعتگران و کارآفرینان هستند.

استاندار قزوین ابراز کرد: امیدوارم با اتخاذ تدبیر مناسب، فضای سخت امروز را تسهیل کرده و اجازه ندهیم در حوزه کارگری در استان مسائل جدی رخ دهد، تلاش داریم تا مشکلات را مرتفع کنیم و به سرعت به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به مسائل حوزه درمان در استان گفت: برخی از مراکز درمانی استان پیش از انقلاب ساخته شده است و در این راستا بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی که مطالبه به حق مردم است در اولویت کاری ما قرار دارد همچنین بیمارستان سوانح استان نیز امیدواریم با پیگیری با سرعت به بهره‌برداری برسد.

جمالی‌پور بیان کرد: درمان جزو مسائل مهم است و بیمارستان آبیک نیز به بهره‌برداری موقت رسیده اما بهره‌برداری اصلی آن در ایام دهه فجر به صورت جامع و کامل انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: آب آبیک، جزو ضرورت‌های جدی استان است که امیدواریم تا شهریور ماه سال آینده این مشکل حل شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان