۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خیابان نوروزیان در استان قزوین به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۳۹۴ نویسنده: علی مردانی‌فر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

به منظور گرامی‌داشت یاد سردار سلیمانی؛

خیابان نوروزیان در استان قزوین به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود

نماینده تام الاختیار شورای هماهنگی تبلیغات در شورای نظارت بر نامگذاری معابر شهر قزوین گفت: باتوجه به اینکه نامگذاری معابر شهری یکی از روش‌های زنده نگه داشتن یاد شهداست و به منظور گرامی‌داشت یاد سردار سلیمانی خیابان نوروزیان و بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود.

خیابان نوروزیان در استان قزوین به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بامداد روز جمعه اتفاقی رخ داد که به تیتر یک رسانه‌های ایران و جهان تبدیل شد و همه در شوک فرو رفتند و آن خبر این بود" سردار سلیمانی به شهادت رسید" با پخش این خبر در رسانه‌های رسمی نه تنها مردم ایران بلکه دوستداران صلح، آرامش و امنیت در منطقه نیز به غم فرو رفتند.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردی بود که تمام مردم از قشرها، تفکرات و دیدگاه‌های مختلف عاشقانه دوستش داشته و برایش احترام قائل بودند، چراکه حافظ امنیت در منطقه و یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین افراد در حوزه شکل گیری جریان مقاومت بود.

سردار سلیمانی علاوه بر رشادت‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس داشت به عنوان فرمانده قدس سپاه پاسداران در منطقه فعالیت‌های تاثیرگذاری انجام داد که نابودی و حذف داعش از بزرگترین آن‌ها بود.

سردار سلیمانی با فرماندهی و تاکتیک‌های منحصر به فردی داشت منجر به پیروزی‌های بزرگی در حوزه مقاومت شد که شاید درحالت عادی و در مدت زمان کوتاه بعید به نظر می‌رسید.

کشورهای سوریه و عراق همواره از مشاوره‌ها و همراهی این سردار بزرگ در مبارزه با دشمن بهره می‌بردند و همین روز به روز محبوبیت وی را در دل‌ها افزایش می‌داد.

این اقدامات در خارج از مرزهای کشور به امنیت در کشور نیز کمک می‌کرد چراکه قطعا حضور دشمن در همسایگی ما هدفمند بود.

به دلیل همین جسارت، امیدآفرینی و مبارزه با ظلم و تروریسم بود که دشمن سال‌ها نسبت به ایشان کینه و بغض داشت و با عناوین مختلف تروریست و تحریم واکنش نشان می‌داد، درنهایت نیز به دستور ترامپ رئیس جمهور امریکا به بهانه و دلایل واهی حفظ امنیت سربازان و منافع امریکایی سردار سلیمانی همراه با چند نفر از همراهان و نیروهای حشدالشعبی در فرودگاه بغداد مورد حمله وحشیانه تروریستی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

بی شک شهادت بهترین اتفاق برای این مرد بزرگ بود و جز این نیز انتظار نمی‌رفت، اما این شهادت برای مردم کشور و دوستدارانشان در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه غم بزرگی بود و قطعا به فرموده رهبری انتقام سختی خواهیم گرفت که البته زمان و مکان و چگونگی آن را نیز ایران تعیین می‌کند و به گفته‌های بیگانه در این باره اهمیتی نمی‌دهد.

راه سردار شهید سلیمانی که مقاومت، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم و امنیت بود ادامه خواهد داشت، سردار سلیمانی صرف یک فرد نبود، او یک راه بود و قطعا از خون این شهید حاج قاسم‌های زیادی متولد می‌شوند و مقاومت به پایان نمی‌رسد.

برگزاری جلسه شورای شهر برای نامگذاری معابر شهری به نام سردار سلیمانی

علی مردانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره اهمیت زنده نگه داشتن یاد سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: باتوجه به دینی که شهدا و به ویژه سردار سلیمانی به گردن ما دارن وظیفه داریم یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داشته و پیرو راهشان باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نامگذاری معابر شهری یکی از روش‌های یادبود و زنده نگه داشتن شهداست می‌توان این فعالیت را در شهر قزوین انجام داد.

نماینده تام الاختیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شورای نظارت بر نامگذاری معابر شهر قزوین ابراز کرد: با پیشنهادی که با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارائه شده قرار است خیابان نوروزیان و بلوار دانشگاه امام خمینی(ره) به نام پرافتخار سردار سلیمانی مزین شود.

وی در پایان عنوان کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی که رئیس شورای نامگذاری معابر شهر قزوین نیز است از این پیشنهاد استقبال کرده و قرار است این موضوع به‌صورت ویژه در جلسه امشب شورای شهر مطرح و به تصویب برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۶    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان