۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در قزوین
کد خبر: ۳۳۹۰۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۴ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان خبر داد

کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان گفت: میزان کشف موادمخدر در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در قزوین

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با باندهای تهیه و توزیع، پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری دیگر عوامل انتظامی در 8 ماه سال جاری موفق به کشف 2 تن و 813 کیلوگرم انواع موادمخدر تریاک، شیشه، هروئین شدند که در مقایسه با مدت مشابه 38 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مواد مخدر تریاک با یک تن 921 کیلو 969 گرم با افزایش 44 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه بيشترين فعاليت و تاثير در امر مبارزه با مواد مخدر از سوي پليس است، بیان کرد: پليس هيچگاه به تنهايي نمي‌تواند در اين مبارزه موفق باشد و نياز است که همه دستگاه‌ها و کميته‌ها دست به دست هم داده و براي مقابله با اين پديده خانمان سوز اجتماعي تلاش كنند.

افزایش 89 درصدی دستگیری توزیع کنندگان و حمل کنندگان موادمخدر

حاجیان تصریح کرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان، در 8 ماه گذشته 4 هزار و 130 قاچاقچي، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده موادمخدر را شناسایي و دستگير کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به اجرای 730طرح مبارزه با توزیع کنندگان، خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر عملياتي اين پليس در 8 ماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: برقراري آرامش و ارتقاء احساس امنيت مهم‌ترين خواسته شهروندان از پليس است، پس بايستي با برخوردي مناسب و هدفمندي در جهت ايجاد نظم و امنيت و مبارزه با ناهنجاري‌هاي اجتماعي قدم برداريم.

وی با اشاره به افزایش 89 درصدی دستگیری توزیع کنندگان و حمل کنندگان و 19 درصدی نگهدارنده موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اضافه کرد: ما بایستی یک ضلع اصلی توزیع موادمخدر که توزیع و حمل کنندگان مواد مخدر است را زمین گیر کنیم؛ قطعاً دستیابی معتادان به موادمخدر کمتر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان بر اجراي طرح‌هاي پاکسازي نقاط و محلات آلوده به موادمخدر نيز تاکيد کرد و گفت: پليس بايستي براساس خواسته و نياز شهروندان، اجراي طرح‌هاي پاکسازي مناطق آلوده و همچنين کنترل و نظارت بر قاچاقچیان سابقه‌دار را نيز در اولويت کاري خود داشته باشد.

حاجیان در پايان مواد مخدر را يک تهديد بسيار جدي براي کانون گرم خانواده برشمرد و عزم پليس را براي مبارزه با اين معضل بزرگ، همه جانبه و بي امان دانست و بیان کرد: شهروندان گرامی استان قزوین با شماره تلفن رايگان 110 و 128 پل ارتباطي مردم با پليس مبارزه با مواد مخدر، در تمام ساعات شبانه روز می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در حوزه مواد مخدر را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان