۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از نمایندگان استان قزوین در لیگ‌های کشوری چه خبر؟/ تیم‌داری برای حمایت از ورزش یا شوی تبلیغاتی!
کد خبر: ۳۳۹۰۴۲ نویسنده: مهرداد راوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۴ ساعت: ۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

از نمایندگان استان قزوین در لیگ‌های کشوری چه خبر؟/ تیم‌داری برای حمایت از ورزش یا شوی تبلیغاتی!

نکته‌ای که در تمام تیم‌های استان قزوین به چشم می‌خورد، جای خالی وعده‌هایی است که داده شد اما عمل نشد، عکس‌هایی که گرفته شد و نتیجه نداد و حمایت‌های مالی که آنچنان که مسئولین قول دادند به سر منزل مقصود نرسید.

از نمایندگان استان قزوین در لیگ‌های کشوری چه خبر؟/ تیم‌داری برای حمایت از ورزش یا شوی تبلیغاتی!

صبح قزوین؛_________مهرداد راوی.

باشگاه داری در ورزش استان قزوین تا به امروز حتی چند درصد هم درست انجام نشده و تنها افراد، اشخاص یا دستگاهی برای مدتی با حمایت‌های معنوی و کمترین هزینه‌ای باشگاه‌داری می‌کنند.

اسامی که با اندک هزینه‌ای تنها برای تبلیغات نام یا برند خاصی وارد ورزش می‌شوند و در چشم به هم زنی از ورزش و خاطرات محو می‌شوند و به تازگی برندهایی وارد حمایت از ورزش شده‌اند که سلامت و محل درآمد آنها در هاله‌ای ابهام است.

اما تا پایان آذرماه سال ۹۸، حال نمایندگان استان در لیگ‌های کشوری خوب که نیست، شاید تا پایان سال ۹۸، بیشتر نمایندگان استان به دستجات پایین‌تر سقوط کنند و این در حالی است که مشخص نیست، تکلیف بازیکنان، تیم‌ها و حساب‌های مانده بر عهده چه فرد یا نهادی است.

در لیگ سه فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم طلایه‌داران بوئین زهرا بعنوان قهرمان استان، با اندک هزینه‌ای و آنچنان که لایق نام نماینده استان بود ظاهر نشد و نتایج قابل قبولی را کسب نکرد، تیم غفاری تاکستان هم که به تازگی به برند ورزشی تبدیل شده با خرید تیم دسته دویی، یک سهمیه خرید، اما با تغییر و‌ تحولات کادر فنی این تیم هم نتوانست، موفق ظاهر شود اما گویی باز به دنبال خرید سهمیه و ادامه روند سینوسی است.

در لیگ دو فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم باشگاه کاسپین قزوین که در هفتمین سال فعالیت نیمه حرفه‌ای خود قرار دارد، دقیقه نودی با کرم‌پور مربی سابق تیم کار خود را آغاز کرد و‌ نبود پول، خداکرم را به عنوان مربی جدید وارد کارزار کرد و عدم حمایت‌های مالی و بهره گیری از بازیکنان بومی، عصبانیت و‌ مصدومیت خداکرم؛ قرار گرفتن در انتهای جدول را رقم زده است.

مشکل آنجاست که کاسپین هرچه که پیش می‌رود دچار بحران شده و بی‌سرپرست شدن این تیم را تهدید می‌کند، اما نیم فصل دوم در راه است تا کاسپین باز هم در لیگ دو باقی بماند.

هواداران ورزش را دلسرد نکنید

در لیگ یک فوتبال امیدهای کشور، تیم امید کاسپین امسال مثل برادر بزرگتر خود، از مشکلات شدید مالی رنج می‌برد و صدرنشینی در دور رفت را با سقوط به دسته دو در دور برگشت را عوض کرده و امید به ماندگاری در لیگ را به بازی آخر دوخته است.

در لیگ یک والیبال باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری قزوین که سال گذشته با حسن شاهسون مربی این تیم به موفقیت خاصی نرسید، امسال به علی موذن به عنوان مربی جدید تیم و اسطوره والیبال قزوین سپرده شد و با جذب بازیکنان بومی و چند بازیکن غیربومی، مسیر سختی در کارزار مسابقات پیش رو دارد.

در لیگ یک بسکتبال بانوان، افسانه حسن نایبی مربی تیم بستکبال بانوان با جوانان استان در مصاف با تیم‌های پول دار و با تجربه نیم فصل را با قدرت قهرمان شد اما حمایت‌ها از این تیم در حد یک تیم برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر نیست و حداقل برای تیمی که دستمزد و قرارداد دندان گیری ندارد، تقدیر خشک و خالی هم جای بسی امیدواری دارد.

در لیگ یک فوتسال، تیم پر مهره و سن بالای شهرداری قزوین امسال با جذب چندین مهره دارای رزومه کار خود را آغاز کرد، اما شاگردان محمد باغبان صالحی هر چقدر اسم و رسم داشتند، امتیازات سینوسی قابل قبولی کسب نکرده‌اند و حالا با حضور حسین شمس، آقای خاص فوتسال ایران و خرید چند مهره دیگر، گویی تلاش می‌کنند، در لیگ یک ماندگار شوند، صعود به لیگ برتر امسال هم رویایی شیرین باشد.

از سمت دیگر، تیم کاملا خصوصی و اصفهانی قزوینی، کراپ ایرانیان الوند که با کمترین سر و صدا آماده و بجز یکی دو مهره قزوینی کاملا غیربومی بسته شده، وضعیت بهتری نسبت به شهرداری قزوین دارد و با کمی تقویت می‌تواند برای صعود به لیگ برتر امیدوار باشد.

در لیگ برتر والیبال، دختران شهرداری قزوین با ترکیب حداکثر غیربومی بسته شده و انگار قرار است جز تیم‌های بازنده تا پایان فصل باشد، تیمی که بنا به شانس سال گذشته لیگ برتری شد و قرار نیست با هزینه‌ای که شده قهرمان شود و از پس تیم‌های خوب لیگ برآید و امیدواریم زنگ تفریح لیگ برتر والیبال نشود.

در لیگ برتر بسکتبال، شورا و شهرداری قزوین با تصویب بودجه یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی قصد شکست شاخ غول را نداشت و اصلا تیم برای تنها حضور در لیگ امسال بسته شد تا یک نام از قزوین در لیگ برتر بسکتبال قزوین حضور داشته باشد و از روز اول هم مشخص بود امید حمیدی با بودجه اندک نمی‌تواند ستاره جذب کند و دل به بازیکنان سطح لیگ یکی در جمع تیم‌های سوپرلیگی کرد، کاری که بلا جان حمیدی شد و زور تیم شورا و شهرداری به حریفان نرسید و مسئولین برای خالی نبودن عریضه، سرمربی جوان را از تیم کنار گذاشتند تا شاید یک مربی دیگر شق القمر کند.

اما نکته‌ای که در تمام تیم‌های استان قزوین به چشم می‌خورد، جای خالی وعده‌هایی است که داده شد و عمل نشد، عکس‌هایی که گرفته شد و نتیجه نداد و حمایت‌های مالی که آنچنان که مسئولین قول دادند به سر منزل مقصود نرسید.

در موضوع حامی مالی، کل مسئولین شهری و استانی نشسته‌اند که از جایی گونی‌های پول به جیب تیم‌ها سرازیر شود و عزیزی به خود زحمت نمی‌دهد برای جذب سرمایه گذار در ورزش، سراغ کسی برود و دست آخر این هواداران هستند که از تیم‌های استان دلسرد می‌شوند و با ورزش قهر می‌کنند.

انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان