۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اختصاص بیش از یک میلیارد ریال بودجه در حمایت از طرح‌هاي پژوهشي
کد خبر: ۳۳۹۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۱ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

مدير عامل شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين خبر داد

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال بودجه در حمایت از طرح‌هاي پژوهشي

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين گفت: سال گذشته مبلغ يك ميليارد ریال و در سال جاری يك ميليارد و ۲۰۰ميليون ریال در راستاي حمايت از طرح‌هاي پژوهشي، فناوري و بهره‌وري بودجه اختصاص داده شد.

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال بودجه در حمایت از طرح‌هاي پژوهشي

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حميدرضا خانپور در حاشيه مراسم اختتاميه گراميداشت هفته پژوهش و فناوري اظهار کرد: طرح‌هاي پژوهشي با عناوين شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر مشارکت سرمایه گذاران، تحلیل و آنالیز ۱۹۶واحد صنعتی و توليدي مستقر در شهرک صنعتی کاسپین از نظر میزان مصرف انرژی، هزینه‌های انرژی، وضعیت بهره وری، فعالیت و رکود تولید، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، شیفت‎های کاری با همكاري معاونت پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خميني(ره) قزوين انجام شده است.

وي میزان اشتغال پایدار، تاثیرات مثبت و منفی تحریم، آیتم‌های هدر رفت انرژی، طول عمر شهرک صنعتی و ضریب نفوذ فناوری را از عمده‌ترين فرصت‌ها و تهديدهاي طرح‌هاي پژوهشي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي عنوان كرد.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان همچنين در خصوص طرح‌هاي پژوهشي كاربردي در حوزه صنايع كوچك افزود: حمايت از خوشه‌هاي صنعتي از قبيل خوشه‌هاي انگور و كشمش، خوشه بسته‌بندي و شيريني سنتي با هدف توسعه خوشه‌ها و استفاده از مشاوران - اساتيد در راستاي رفع مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در این بخش از مجموعه فعاليت‌هاي طرح‌هاي پژوهشي كاربردي است.

خانپور تصريح كرد: در سال گذشته مبلغ يك ميليارد ريال و در سال جاری يك ميليارد و 200ميليون ريال در راستاي حمايت از طرح‌هاي پژوهشي، فناوري و بهره‌وري بودجه اختصاص داده شد.

این مقام مسئول گفت: در مطالعات تدوین شرح خدمات رصدخانه شهرک صنعتی كاسپين نیازها، نقاط قوت و ضعف، ساختار و وظایف سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته و شرح خدمات مبتنی بر مدل راهبردهای تدافعی پیشنهادهایی با رویکرد هزینه حداقلی و بهره‌برداری با هدف توسعه سرمایه گذاری، گزارش‌دهی و پیاده سازی مدل اولیه شهرک صنعتی هوشمند از طریق نصب برخی سنسورها برای پایش وضعیت زیست محیطی و ایمنی در بستر وب ارائه شده است.

گفتنی است؛ در مراسم آئین تجلیل از پژوهشگران و دستگاه‌های برتر برگزیده پژوهشی استان از حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین به عنوان دستگاه اجرایی برتر و برگزیده جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان قزوین تجليل شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان