۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین یلدای کارآفرینی در قزوین برگزار می‌شود/ تجلیل از ۲۴ پژوهشگر استان در هفته‌ی پژوهش
کد خبر: ۳۳۹۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

یلدای کارآفرینی در قزوین برگزار می‌شود/ تجلیل از ۲۴ پژوهشگر استان در هفته‌ی پژوهش

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: ماحصل تلاش‌ها در استان رسیدن به رفع حلقه مفقوده دانشگاه، صنعت و جامعه است که در این راستا تلاش‌هایی انجام شده است.

یلدای کارآفرینی در قزوین برگزار می‌شود/ تجلیل از ۲۴ پژوهشگر استان در هفته‌ی پژوهش

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ جشنواره تجلیل از پژوهشگران استان قزوین و اختتامیه هفته پژوهش استان صبح امروز(چهارشنبه) با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، روسای دانشگاه‌ها، مسئولان مراکز علمی و پارک علم و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان استانی در تالار مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

در این برنامه مهدی زندیه اظهار کرد: زحمت یکساله‌ای در زمینه پژوهش کشیده شده و محصول آن به عنوان اختتامیه ارائه می‌شود، این اختتامیه نیز محصول کار چند ماهه از مهر ماه و ستادی است که با ریاست استاندار قزوین و جانشینی دکتر نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دانشگاه مادر استان تشکیل شد.

وی افزود: شعار هفته پژوهش امسال "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید" است، بنابراین محور کارهای پژوهشی و تحقیقات علمی، پژوهشی نیز همین جهت است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: روسای دانشگاه‌های مختلف استان و آموزش و پرورش زحمت زیادی کشیدند، تقسیم‌بندی و شرح خدمات ستاد به عنوان کمیته‌های مختلف نیز کار وقت‌گیری بود که باید در سراسر استان انجام می‌شد.

ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه‌ی امروز کشور است
دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران اضافه کرد: افراد مختلفی در این کمیته‌ها فعالیت داشتند و از آموزش و پرورش نیز تشکر می‌کنیم و خوشحالیم که دانش‌آموزان نیز در میان پژوهشگران حضور دارند.

این مقام مسئول ابراز کرد: این زحمات در نهایت به انتخاب هفتاد نفر پژوهشگر رسید و از میان این تعداد نیز با همکاری مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ۲۴ نفر انتخاب شدند که از شخصت‌های حوزوی، دانشگاهی و دانش‌آموزان هستند.

وی تشریح کرد: ماحصل تلاش‌ها در استان رسیدن به رفع حلقه مفقوده دانشگاه، صنعت و جامعه است، در این راستا تلاش‌هایی انجام شد که به محصول امروز رسید، به عنوان مثال سه نشست صنعتی و دانشگاهی در پارک علم و فناوری برگزار شد، بهترین کاری که می‌توان کرد حضور دانشگاهیان در مراکز صنعتی و برعکس است، این ارتباط باید دو طرفه باشد.

زندیه اذعان کرد: این دیدارها دستاوردهای خوبی داشتند و بازدیدهایی از شرکت‌های استان نیز برگزار شد، میزبان دیدارها دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بود، اما از تمام دانشگاه‌ها در آن حضور داشتند.

دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران ادامه داد: هفته آینده یلدای کارآفرینی با حضور دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در این برنامه همچنین تعدادی از پژوهشگران برتر استان قزوین به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان