۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین الوند میزبان برگزاری مسابقات بین المللی کشتی/ چهار کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند
کد خبر: ۳۳۸۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۸ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

شهردار الوند خبرداد

الوند میزبان برگزاری مسابقات بین المللی کشتی/ چهار کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند

شهردار الوند گفت: الوند دارای ظرفیت بالایی در زمینه ورزشی و صنعتی است و برگزاری مسابقات بین‌المللی در این شهر، به شناساندن زیست بوم صنعتی آن کمک می‌کند.

الوند میزبان برگزاری مسابقات بین المللی کشتی/ چهار کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ روح الله احمدزاده کرمانی در نشست خبری که بعدازظهر امروز(دوشنبه) به مناسبت برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی در شهر الوند برگزار شد؛ اظهار کرد: با کنار گذاشتن پایتخت، قزوین از نظر زیرساخت‌های صنعتی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی استان اول کشور است و در تولید ناخالص ملی سهم بالایی دارد.

وی ادامه داد: قزوین زیست بومی بسیار عالی برای جذب شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه گذاری خارجی و راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی و صنعتی‌ست، اما این ظرفیت‌ها در فرآیندهای خبری و رسانه‌ای به‌درستی معرفی نمی‌شود و بنابراین برگزاری رویدادهای مختلف در شناساندن و جلب نظر نسبت به این توانایی‌ها موثر است.

شهردار الوند ابراز کرد: قزوین می‌تواند به منطقه‌ای تبدیل شود که تمام سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان به آن جذب شود، زیرا بستر و زیست بوم مناسبی برای کارآفرینی در آن قرار دارد.

وی افزود: اکنون در شهر صنعتی البرز شرکت‌ها و برندهای مختلفی وجود دارد و 75درصد شامپوی بچه ایران در آن تولید می‌شود و تمام این موارد برای سرمایه‌گذار دارای اهمیت است.

این مقام مسئول عنوان کرد: رسانه‌ها نقش سنگینی بر عهده دارند و با معرفی آن می‌توان مشکل اشتغال استان و حتی کشور را حل کرد و به شکوفایی اقتصادی رسید که برگزاری رویدادی بین المللی همچون مسابقات جهانی کشتی به آن کمک می‌کند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با برگزاری رویدادهای ورزشی

وی بیان کرد: همچنین برگزاری رویداد بین المللی از دستاورد فرهنگی و اجتماعی نیز برخوردار است و جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش هدایت می‌کند، درواقع این رویداد به‌نوعی انگیختگی اجتماعی و فرهنگی به همراه دارد و از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد جلوگیری و آن‌ها را کاهش می‌دهد.

احمدزاده کرمانی ادامه داد: هویت یابی مجدد از دیگر دستاوردهای برگزاری رویداد بین المللی در الوند است و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها بیان می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های برگزاری این رویداد بین المللی اذعان کرد: برای برگزاری چنین رویدادهایی هزینه‌هایی صرف می‌شود اما در عین حال مناطق مختلفی برای میزبان بودن راغب هستند چرا که دستاوردهای مختلفی را به‌همراه دارد، در ابتدا نیز شهرداری الوند اعلام کرد که آمادگی برگزاری ندارد اما فدراسیون به ما کمک کرد.

شهردار الوند ابراز کرد: الوند اولین شهر ورزشی استان است و اماکن ورزشی مختلفی در آن وجود دارد که مجموعه یادگار با دو هزار و 500متر، مجموعه امام علی با 13هکتار و مجموعه استخر، صخره نوردی، ژیمناستیک، زمین چمن و والیبال ساحلی از جمله آن‌هاست و در کل مجموعه عظیم ورزشی در آن وجود دارد که ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را فراهم می‌کند.    

وی ادامه داد: در خوابگاه‌های ورزشی سالن‌های ورزشی امکان اسکان 300نفر در تراز هتل‌های سه ستاره وجود دارد که باید از آن‌ها بهره برد و اکنون اردوی تیم ملی در آن برگزار می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: دارابودن زیرساخت‌ها در الوند باعث شد هزینه برگزاری مسابقات بین المللی در آن کاهش پیدا کند، ضمن اینکه فدراسیون نیز از ما حمایت کرد، همچنین اسپانسرهایی نیز در برگزاری رویدادها به ما کمک کردند، درواقع با همکاری واحدهای مختلف برگزاری این رویداد هزینه‌ای را بر شهرداری الوند تحمیل نکرده و حتی و از آن فایده می‌بریم.

وی افزود: درواقع برآورد هزینه ما برپایه حمایت اسپانسرها بود و بنا شد؛ از این رو ما به‌طور مستقیم هزینه آنچنانی نداشتیم و اکنون پیش از مستقر شدن میهمانان امکان برآورد دقیق وجود ندارد.

احمدزاده کرمانی درباره حضور تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بین المللی کشتی ابراز کرد: چهار کشور در قالب شش تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که شامل کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان و آذربایجان است.

وی تاکید کرد: تکیه اصلی ما در شرایط موجود بر حمایت است و مردم و افراد مختلف ذوق حمایت و مشارکت دارند و از این‌رو در شهرداری الوند به روی همه افراد باز است.

شهردار الوند گفت: ما دارای مردمی فهیم و آگاه هستیم و مهم‌ترین قاضی هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت، درواقع ولایت و مردم عوامل مهم در ساختار جمهوری اسلامی است و در موارد مختلف به‌خوبی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان