۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سهم استان قزوین در طرح "بسیج درختکاری" کاشت ۴۲هزار نهال است
کد خبر: ۳۳۸۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۴ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

سهم استان قزوین در طرح "بسیج درختکاری" کاشت ۴۲هزار نهال است

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: طرح کاشت ۱۴میلیون درخت در سراسر کشور از فاصله‌ی زمانی آذرماه تا اسفندماه اجرا می‌شود که سهم استان قزوین در طرح "بسیج درختکاری" کاشت ۴۲هزار نهال است.

سهم استان قزوین در طرح "بسیج درختکاری" کاشت ۴۲هزار نهال است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح ‌قزوین؛ بهمن طاهرخانی در همایش طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن ورزشی شهرستان تاکستان برگزار شد؛ اظهار کرد: بحث محیط زیست یک مسئله‌ی چالش‌برانگیز و خبرساز است و برای تمامی محافل و سازمان‌‌های بین المللی و مردم نهاد از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: حیات بشر به حیات طبیعت و محیط زیست بستگی دارد و منابع طبیعی از طرفداران بسیاری بهره‌مند است.

نماینده‌ی مردم تاکستان در مجلس اذعان کرد: در حوزه‌ی منابع طبیعی حدود ۲۸۰مصوبه بین ‌المللی برای حفظ محیط‌ زیست وجود دارد که حدود ۷۰مصوبه برای سازمان‌های مردم نهاد جهانی به ثبت رسیده ‌است و تمام کشورهای عضو این نهادها مکلف به اجرای این قوانین هستند.

وی در ادامه گفت: در جهان کنوانسیون‌هایی وجود دارد که کشورهای عضو آن موظف به اجرای قوانین درباره‌ی حفظ منابع طبیعی هستند اما چیزی که جامعه‌ی بشر را تهدید می‌کند بی‌توجهی کشورها به قوانین کنوانسیون‌ها است.

این مقام مسئول ابراز کرد: بخشی از قانون اساسی در خصوص وظایف دولت نسبت به مردم و بالعکس برای حفظ منابع طبیعی‌ مصوب شده ‌است که طبق این قوانین محیط‌زیست به آینده تعلق دارد.

وی درباره‌ی نابودی منابع طبیعی قطب شمال گفت: طبق شواهد موجود مناطق شمالی کره‌ی زمین در سه دهه‌ی آینده در معرض فرورفتگی آب به علت آب‌شدن تکه‌ یخ‌ها قرار دارد و این مسئله که باعث بالاآمدن سطح آب دریاها می‌شود آینده‌ی محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: محیط زیست یک مسئله‌ی تفننی نیست بلکه بسیار بحث چالشی است که ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد از سوی دیگر این مسئله‌ی بسیار مهم متاسفانه امروزه در اولویت‌های چندم مردم و مسئولین قرار گرفته ‌است.

طاهرخانی تصریح کرد: زنگ خطر نابودی منابع طبیعی نواخته ‌شده‌ است و منابع طبیعی در معرض بهره‌برداری و تخریب همچنین استفاده نامتعارف از آب‌های زیر زمینی قرار گرفته‌ است که به زودی به سوی کویری شدن تبدیل می‌شود.

وی ابراز کرد: ما باید در حفظ منابع طبیعی الگوهایی برای دانش‌آموزان و فرزندان خود باشیم تا در آینده خطر تهدید نابودی محیط زیست‌ را کاهش دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پایان گفت: با توجه به تغییر تاریخ درخت‌کاری، طرح کاشت ۱۴میلیون درخت در سراسر کشور از فاصله‌ی زمانی آذرماه تا اسفندماه اجرا می‌شود که سهم استان قزوین از این طرح کاشت ۴۲هزار نهال است.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان